“Mat i toppklass på Avenyn”
Omdöme om Tvåkanten

Tvåkanten
Rankad som nr 104 av 1 448 Restauranger i Göteborg
Kök: Matställe, Svenskt, Modernt, Bar
Bra för: Affärsmöten
Beskrivning: Tvåkanten skall vara en plats där man trivs och umgås. Med ljus interiör och värme i detaljerna har vi skapat ett vardagsrum för möten och god vällagad mat. TRIVSEL OCH KVALITET PÅ RIKTIGT Vi är alltid väldigt noga med att använda råvaror med hög och jämn kvalitet. En enkel och ärlig filosofi som håller i längden. INGEN ”FINE DINING” På Tvåkanten kan du sitta i baren eller i någon av våra matsalar och beställa allt från menyn. Enkelt, chosefritt med samma vällagade mat överallt. PRATBAR BAR Vår bar skall vara en bra plats för möten mellan människor. Även om vi tror på musikens möjligheter att skapa en skön miljö, så låter vi den aldrig överrösta samtalet. ETT HÅLLBART KONCEPT Sedan 1986 är det samma ägare och samma adress som gäller – något av ett rekord för Avenyn och Göteborg.

Mat i toppklass i Coronasäker miljö. Testade en löjromsförätt och sedan en klassisk oxfilé med tillbehör. Vi blev inte besvikna. Bra servering.

Datum för besöket: mars 2021
Tack Pheimler

Besökte restaurangen tillsammans med den väninna . Satt så att vi kunde se när nya gäster kom ock gick -Det var tydligt att flertalet kvinnliga unga gäster var kända av de två herrarna som stod ock tog emot . Kramar och noll avstånd på väldoft många . Vi som inte var i den skaran fick vår öl på bordet utan ett ord . Jag har självklart tagit kontakt med tvåkanten om detta för att få en förklaring men ingen respons . Det är ju så här som Corona viruset sprids hos personer i 20-30 års ålder . Dåligt Tvåkanten .

Datum för besöket: april 2021
1  Tack Tourist232484
Omdömet skrevs 26 oktober 2020 från mobil enhet

Har ju gått en vecka sedan vi besökte er men måste ju tala om hur härligt det är att ni har öppnat igen!
Härligt med en restaurang som verkligen anstränger sig. Mycket trevligt och personligt mottagande. Bra placering utan trängsel och ingen stress att bli färdiga inom en viss tid. Kunnig och trevlig serveringspersonal. Och framför allt en mycket god mat. Tack för en toppen kväll. Hoppas ni kan fortsätta att hålla öppet.

Datum för besöket: oktober 2020
1  Tack 241kjellh
Omdömet skrevs 17 oktober 2020 från mobil enhet

Supergod mat i toppklass. Provat olika restauranger i Göteborg men detta var top nochs och utan att det kostade en förmögenhet. Vällagad mat och super service. Även kocken visade sig i matsalen och pratade med gästerna vilket ger en xtra stjärna

Datum för besöket: oktober 2020
2  Tack 701hansa
Omdömet skrevs 24 juni 2020 från mobil enhet

Trevligt! Trevlig personal, god högrevsburgare och uteservering i skuggan! Skönt när solen står som högst! Normal prisklass i förhållande till läget!

Datum för besöket: juni 2020
Tack thereshelenn

Resenärer som tittade på Tvåkanten tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Tvåkanten? Berätta vad du tyckte!