“Otroligt god mat”

Boka bord
lör 31/10
20:00
Rankad som nr 38 av 1 447 Restauranger i Göteborg
Beskrivning: FIN GOURMETMAT - Humm Bar & Bistro är ingenting för dig som vill ha en gatuköksburgare. Nej, här är det vacker och vältillagad mat som gäller, så gå hit om du verkligen vill kittla smaklökarna. PERFEKT LÄGE - Du hittar Humm på Södra Vägen i Göteborg. Detta är ett alldeles utomordentligt läge, från vilket du enkelt kan navigera runt i denna svenska västkustpärla. FIN STÄMNING - Det råder en väldigt trevlig atmosfär på detta ställe. Du har en fin inredning, och personalen gör verkligen sitt allra bästa för att du ska känna dig som hemma på denna restaurang.
Omdömet skrevs 20 september 2020 från mobil enhet

Otroligt god mat, vi äter alltid där när vi åker till Göteborg. Maten är vällagad, vacker och smakrik

Tack carolinebC6711ZD

Omdömet skrevs 19 augusti 2020

Perfekt mat och service outstanding! Perfekt också bara med att slinka in på ett glas gott vin. Väl värt ett besök alla dagar i utan tvekan.

Tack mortenolsson1
368samj, Ägare på Humm Bar & Bistro, svarade på det här omdömetSvarade 20 augusti 2020

Hej,
Vad kul att höra att du var nöjd
Jätte välkommen åter!

Omdömet skrevs 6 augusti 2020 från mobil enhet

Maten var fantastiskt god och vi fick stor hjälp av personalen(kanske ägaren?) att välja vin till maten. Kände oss betydelsefulla som gäster hela kvällen vilket inte är självklart på alla restauranger längre tyvärr. Ett starkt högsta betyg.

Tack Katharina N
Omdömet skrevs 1 augusti 2020 från mobil enhet

Toppenrestaurang! Trevligt bemötande och supergod mat. Mysigt ställe som känns genuint. Jag var där med familjen och alla hittade något på menyn som dem gillade och alla tyckte att det var toppen!

Datum för besöket: juli 2020
Tack mereteg2015
Omdömet skrevs 28 juli 2020

Helheten är en stark 8,5/10. Kocken är sjukt duktig men servicen var sådär. Vodkapasta med svampkrokanter till förrätt är ett måste. Pizzan är också grymt god, södra italien style. Fisken var också supergod enligt mina föräldrar men det testade jag inte. Läs hela recensionen under om du vill ta ett djupdyk eller jobbar på restauranten.

Sjukt god mat. Kan varmt rekommendera vodka pastan. Riktigt rustikt med pasta som var perfekt kokt samt en sås med goda ostronskivlingar som gav grymt tuggmotstånd. Sjukt mustig och man märkte att oxfilén användes i såsen med fördel (antagligen både under ”starten” av såsen och sen iförd igen i slutet). Lätt en rätt som är 10/10. Till förrätt ska man äta svamkrokant med sirracha mayo, sjukt gott och perfekt balanserad mellan de olika smakerna. Den andra pastan med tryffel var inte riktigt lika bra men fortfarande klart godkänd, i mitt tycke så fattades en tydlig tryffelsmak och pastan var i mitt tycke överkokt vilket dock kan ha varit otur. Såsen bar inte heller samma fantastiska drag som vodkapastans. Inte samma mustighet eller samma fantastiska balans. Detta beror också på att det är två såser som ska vara olika, men jag finner inte denna fullt lika god som den andra. 7/10
Pizzan var också riktigt god, jag som Gotlänning är bortskämd med Sveriges kanske bästa pizzeria i mille lire denna var inte långt ifrån. Om man är sugen på italiensk pizza så är detta absolut ett bra alternativ, riktigt bra botten, goda pålägg och bra tomatsås. Precis som i södra Italien. 9/10

Prismässigt är det absolut godkänt och prisvärt.

Sen hade vi servicen som tyvärr var lite bristfällig, vi fick vänta länge och alla kypare var stressade vilket var lite tråkigt. Vi fick dock rätt mat och dryck samt ett bra bemötande. 6/10

Tips till servitörer: ta det lugnt så löser det sig, ingen ide att stressa upp sig även fast att det är skitmycket o göra. Som gäst känner man direkt detta Och det gör inget om man får vänta i 5 min till så länge det inte blir stressigt.

Datum för besöket: juli 2020
Tack Ehoen

Resenärer som tittade på Humm Bar & Bistro tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Humm Bar & Bistro? Berätta vad du tyckte!