“Lunch på Fornello”

Boka bord
sön 19/9
20:00
Rankad som nr 337 av 1 453 Restauranger i Göteborg

För en rimlig peng så fick vi huvudrätt, stort salladsbord, dessert och kaffe. Idag var huvudrätterna långsambakad karré med potatisgratäng och sås , det valde vi eller ugnsbakad lax med potatisgratäng desserten var äpplekaka med vaniljsås. Allt var mycket gott. På salladsbordet fanns det oliver, fetaost, grönsaker av olika slag ugnsrostade eller inlagda lite röror samt smör och bröd. Faktiskt också en god tonfiskröra. Allt var mycket fräscht. Man kunde även få det som avhämtning.
Uteservering, bra tillgänglighet och trevlig och snabb service. Väl värt ett besök.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Eva A

Omdömet skrevs 19 juni 2021 från mobil enhet

En bättre kvarterskrog med en något oroande stor meny. Vi funderade om det är nya ägare då det tidigare endast klassats som en italiensk restaurang men nu hade en portugisisk del på menyn.
Jag åt en pizza quattro formaggio som var god och väldigt mäktig, hade önskat lite garneringen, typ basilika.
Servicen var bra och uppmärksam. Beställde rosé och fick testa först, tyckte inte det var gott och fick de ett annat rosé rekommenderat och det var riktigt gott!
Bra läge vid Odinsplatsen, håller med andra omdömen om att lokalen är väldigt högljudd. Vi fick dock plats vid barbord i fönstret så satt ganska avskärmat.

Datum för besöket: april 2021
Tack primakim1
Omdömet skrevs 30 mars 2021 från mobil enhet

Så dåligt. Gå inte dit om ni vill mysa en kväll. Dyrt. Dålig service. Fick ta maten hem i påsar då det inte kom något till bordet. Fick lyssna på när grann som klagade på sen mat, som dessutom kom senare än oss. Ingen kontroll alls. Synd, då vi har ätit goda o bra rätter tidigare. Men det här var nog sista gången.

Datum för besöket: mars 2021
Tack jansN9172ZG
Omdömet skrevs 18 oktober 2020

En manlig servitör utan någon som helst gnutta service i sig. Maten var bra men servicen förstörde allt.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack Lordkrantz
Omdömet skrevs 30 juli 2020

Restaurangen har ett fint läge vid Odinsplatsen med en uteservering som har eftermiddagssol. Man har glesat ut borden så det känns säkert att äta här även i dessa Covid19-tider. Jag åt en fantastisk fisksoppa till lunch och även salladsbordet är värt ett besök.

Datum för besöket: juli 2020
2  Tack LarsY_Gbg

Resenärer som tittade på Fornello tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Fornello? Berätta vad du tyckte!