“Burgare de luxe”
Omdöme om Vigarda

Vigarda
Rankad som nr 249 av 1 444 Restauranger i Göteborg
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

På Avenyn ligger en av Vigårdas restauranger. I en ganska mysig lokal tar man en bricka med bestick och eventuella tillbehör som kål slow. Sedan beställer man standardburgare eller månadens som denna gång. Riktigt god och lyxig burgare! Pommes fritesen är mycket frasiga och goda. Trevligt att kunna ta en riktig öl till eller ett glas vin (för 55kr!). Rekommenderas absolut!

Tack fitzbenedict

Omdömet skrevs 18 mars 2018 från mobil enhet

Då vi tidigare besökt Vigårda i stockholm kände vi tiil konceptet och beställningen gick snabbt. Efter viss förvirring med nummerlappar i luckan kom våra burgare och de var OK, bättre än hamburgerkedjornas, med bra pommes. Däremot undrar man vad den lilla plastburken med torr vitkål gjorde i sammanhanget då konsistensen var på väg mot torra chips?? Som vanligt ett plus för barpriserna men i det stora hela en liten besvikelse jämfört med förra besöket.

Tack juhakorp
Omdömet skrevs 11 mars 2018 från mobil enhet

Jättegoda burgare. Lite dyrare, lite godare, lite trevligare miljö än de stora hamburgerkedjorna. Dessutom trevligt att kunna ta en öl till burgaren

Tack AnnikaL193
Omdömet skrevs 17 februari 2018

Här får du riktigt bra hamburgare till ett bra pris. Lägg gärna till 25 kronor för att få en dubbelburgare om du gillar kött. Pommes fritesen var också goda där du kan välja en dipsås till. Positivt att man kan få öl, vin eller en drink på ett snabbmatställe. Miljön på nedre plan är helt OK men tyvärr var det sämre på övervåningen där vi satt. Brickor med skräp stod kvar på flera ställen, ljuset funkade inte på toaletten, överfulla papperskorgar på toaletten. Drar ner helhetsintrycket.

Tack 283h_kanj
Omdömet skrevs 4 februari 2018

Hoppade in och tog en originalburgare på Vigårda. Tyvärr var detta inget för mig. Intetsägande kött med formpressad textur. Finns säkert dem som tycker att detta är gott men jag hör inte till dem. Fanns det inte något som var bra? Jo då det gjorde det. Det var ganska billigt, 88 kr för en meny. Det gick väldigt fort, jag hann knappt sätta mig innan det var färdigt. Dock inte särskilt många i kö. Det fanns ett bra dryckesutbud. Och såsen var god också. Priset kan dock diskuteras, ett gatukök är billigare. Det finns långa ställen som säljer burgare för runt hundralappen i Göteborg. Jag går hellre dit.

Tack MadarPeter

Resenärer som tittade på Vigarda tittade också på

Göteborg, Västra Götalands län

Besökt Vigarda? Berätta vad du tyckte!