Spara
Höjdpunkter från omdömen
En tur till Fladen är en perfekt avkoppling!

Omdömet skrevs 7 april 2016
hakankarl
Varberg, Sverige
Makrill fiske

För att vara en inbiten fiskare så hade vår tur en hel del mer att önska. Säsong var väl meningen ... läs mer

Omdömet skrevs 16 augusti 2015
ztam
Bua, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 12 omdömen

Google
De populäraste rundturerna och aktiviteterna i och i närheten av Varberg
från 44,02 US$
från 44,02 US$
från 47,75 US$
från 37,15 US$
Omdömet skrevs 19 juli 2020 från mobil enhet

Det förvånar oss att det inte finns fler omdömen på TA kring denna fantastiska och prisvärda aktivitet. För knappt 800 SEK får du utrustning, transport, napp och icke minst hjälp med fileandet. Vi fick ett stort antal makrillar, lite sej, torsk och många fjärsingar - en vacker men giftig fisk, som personalen hjälpte till att släppa i igen. 2 timmar ut, 4 timmars fiske och sen hem. Enkel kafeteria ombord m korv, kaffe, läsk och godis. Härliga vyer, vänliga men tystlåten och kortfattad personal. Funkar för alla med normalfysik och ett grundläggande naturintresse. Vi hade mycket begränsad vind och vågor, men blåser det mer kan det finnas en poäng att ta ett sjösjukepiller.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack SimonFraser92
Omdömet skrevs 31 juli 2018 från mobil enhet

Det blåste när vi åkte ut men skepparn tog oss ut trots vågorna på ett tryggt sätt.
Vi åkte med tuna clipper och det kommer vi göra igen. Trevligt ombord och trots att fisken inte ville hugga riktigt så hade vi en mycket trevlig dag ihop. Skepparn var kunnig och trevlig och bra atmosfär på båten. Kommer göra om det snart igen.

Datum för upplevelsen: juli 2018
Tack Jan A
Omdömet skrevs 29 juli 2016 från mobil enhet

Bokade fisketur för vår familj. Kvinnan som tog emot vår bokning skrev noga ner vårt namn + tel nr och berättade att det eventuellt inte skulle bli någon fisketur, eftersom det var ganska hård vind. Hon skulle höra av sig på förmiddagen, senast kl 12.
Vi hörde inget från henne och när vi ringde så svarade en annan kvinna att det inte blev någon fisketur den dagen, dessutom var det inte ens möjligt att boka för privatpersoner, eftersom de hade grupp/företag inbokat den dagen. Jag frågade varför kvinnan dagen innan sagt som hon sa och bokade in oss. Kvinnan berättade att hon (dagen innan) endast var där ibland och inte kunde rutinerna.
Tråkigt, tycker vi, även om vi delvis var inställda på att fisketuren inte skulle bli av. Tyvärr hade vi inga fler chanser då, utan var på väg vidare på vår resa.

Datum för upplevelsen: juli 2016
Tack 28carinaj
Omdömet skrevs 7 april 2016

Är man intresserad av havsfiske så är en tur till Fladen en upplevelse. Man kan ta med fikakorgen och egna redskap, men det finns också möjlighet att köpa korv med bröd, kaffe och godis på båten. Har man inga redskap så hyr man det.
Har varit ute många gånger och skepparna brukar hitta bra fiskeställen.
Resan ut till Fladen kan kännas lite lång, men är det en solig dag så är det inga problem. Vad kan man få för fisk då? Torsk naturligtvis, men också havskatt, långa, kolja mm personalen är hjälpsam med att rensa och file'a på hemvägen.
Får du fjärsing så är det bara att ropa så får du hjälp att ta av den från kroken. Den lär ju vara lika giftig som huggormen så det är dumt att försöka själv.

Ett bra sätt att "slå ihjäl" en sommardag!

Datum för upplevelsen: juni 2015
Tack hakankarl
Omdömet skrevs 31 januari 2016 från mobil enhet

Jag och grabben åkte ut en fin sommarkväll. Finns korv med bröd, dricka och annat att köpa. Inga problem att ta med eget fika. Köp gärna med en billig kylväska att transportera fisken hem. Dom rensar fisken åt er! Mycket trevlig tur och kommer igen 2016 för den längre dagsturen.

Datum för upplevelsen: juni 2015
Tack FJ215