Världsarvet Grimeton Radiostation
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Rekommenderas

Mycket intressant. Välordnat. Guiden beskrev bakgrund användning dagens grimeton. Parkering café ... läs mer

Omdömet skrevs 27 augusti 2018
KennethS543
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Måste för historiker

Har kört förbi på motorvägen i många år och fick äntligen tid att besöka vilket jag inte ångrar ... läs mer

Omdömet skrevs 25 augusti 2018
PatrikQ
Vellinge, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 95 omdömen

Omdömet skrevs 25 mars 2018

Här är en fantastisk möjlighet att få kunskap om vår mediala historia och hur. Man genomförde radiosändningar. En plats för den allmänt nyfikne men även för ett teknikfrik.

Datum för upplevelsen: juli 2017
Tack Varbergchiphanson
Omdömet skrevs 22 januari 2018 från mobil enhet

Intressant. Bra guidning! Bra tillfälle att ta en fika efter guidningen. Finns också en liten showartist handla lite souvenirer i.

1  Tack Marianne P
Omdömet skrevs 15 oktober 2017 från mobil enhet

Har kört förbi denna plats i många år och varje gång tänkt tanken att nästa gång då skall jag besöka radiostationen.
Så blev det äntligen av och det var för mig endast ett utflyktsmål på grund av att jag läst om vad detta har varit.
Ett antal radiomaster på rad, lite information/historia, inte mer.

Datum för upplevelsen: maj 2017
2  Tack Hultgren
Omdömet skrevs 10 augusti 2017 från mobil enhet

Intressant utflyktsmål för den teknikintresserade. Dock borde guiden vara lite djupare i teknikkunskaper om anlägget.

Tack Komp8
Omdömet skrevs 2 augusti 2017 från mobil enhet

Ett bra ställe att besöka, om man är intresserad utav svensk historia . Många gammla intressanta saker att titta på. Duktig guide dessutom. Även trevlig caffe. Rekommenderas.

Tack Daniel J