“Ovanligt besöksmål”

Världsarvet Grimeton Radiostation
Rankad som nr 2 av 19 saker att göra i Varberg
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Ägarbeskrivning: Ett Världsarv med global räckvidd! - För emigranter i det förlovade landet. - Stater emellan. - Till fartyg på världens hav. - I ett arbete för fred. Sedan 1924 har Grimeton Radiostation skapat kontakter världen över. #wierlesssince1924
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Ett ovanligt besöksmål som är värt att besöka ifall man åker runt i Hallandstrakten. Om man är intresserad av teknik så är denna besöksmål definitivt ett måste och det ligger bara några minuter från Ullared.

Tack Swazzer C

Omdömet skrevs 25 mars 2018

Här är en fantastisk möjlighet att få kunskap om vår mediala historia och hur. Man genomförde radiosändningar. En plats för den allmänt nyfikne men även för ett teknikfrik.

Tack Varbergchiphanson
Omdömet skrevs 22 januari 2018 från mobil enhet

Intressant. Bra guidning! Bra tillfälle att ta en fika efter guidningen. Finns också en liten showartist handla lite souvenirer i.

1  Tack Marianne P
Omdömet skrevs 15 oktober 2017 från mobil enhet

Har kört förbi denna plats i många år och varje gång tänkt tanken att nästa gång då skall jag besöka radiostationen.
Så blev det äntligen av och det var för mig endast ett utflyktsmål på grund av att jag läst om vad detta har varit.
Ett antal radiomaster på rad, lite information/historia, inte mer.

2  Tack Hultgren
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 10 augusti 2017 från mobil enhet

Intressant utflyktsmål för den teknikintresserade. Dock borde guiden vara lite djupare i teknikkunskaper om anlägget.

Tack Komp8

Resenärer som tittade på Världsarvet Grimeton Radiostation tittade också på

Fjärås, Hallands län
Varberg, Varbergs kommun

Besökt Världsarvet Grimeton Radiostation? Berätta vad du tyckte!