“Torskrygg”
Omdöme om Solviken

Solviken
Rankad som nr 47 av 104 Restauranger i Varberg
Kök: Svenskt

Inte mycket smak, 285 kronor för något som jag gör bättre själv. Potatisen och sås var bra. Torsken var en stor besvikelse.

Datum för besöket: maj 2021
Tack 116s_rena

Omdömet skrevs 11 augusti 2020

Som Campingrestaurang är det ett helt ok ställe. Välj pizza så blir du nöjd. Vad beträffar övriga rätter så är de inte prisvärda. Köttet var väl tillagat, men ingen fantasi i tillbehören. Sallad Nicoise - undvik då köket inte vet hur denna rätt ska tillagas och presenteras. Dessutom hade man missat i vår beställning.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Sir_PeterP
Omdömet skrevs 5 augusti 2020

Hade inte bokat ett bord med fick ett bord ändå, troligen det sista dom hade.
Trevlig personal och god mat, fanns en hel del att välja på menyn. En riktigt bra restaurang som ligger på campingens område.

1  Tack Sommar2013
Omdömet skrevs 31 juli 2020 från mobil enhet

Vad har hänt med kvaliteten på maten från tidigare år. Nu är kvaliteten på maten som vilken camping som helst.
Inte värt pengarna.

1  Tack Håkan E
Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Vi besökte restaurang Solviken på en lönelördag. Det var väldigt mycket folk men det kändes väldigt tryggt och restaurangen hade vidtagit många åtgärder för att Corona säkra stället. Tydligt kösystem. Handsprit på flera ställen och säkra avstånd mellan borden.

Personalen var trevlig och serviceminded. Fixade ett bord trots att det mesta var bokat.
Jag chansade och beställde en sallad Nicoice med grillad färsk tonfisk. Det är lätt att tonfisken blir väldigt torr. Men kocken på restaurang Solviken kan sin sak. Perfekt saftig och rosa i mitten. Vi var alla imponerade av maten. Mycket bra.

En del av priserna tycker jag är en smula för högt satta med tanke på att det inte är linneservetter och linneduksr på borden. Men jag har ingen erfarenhet av några andra ställen i samma område. Solvikens priser ligger kanske på samma nivå.

Ett tips till ägarna är att står att stället är stängt om man söker här på TripAdvisor. Alltså stängt Dygnet runt, alla dagar.

Tack Alex K

Resenärer som tittade på Solviken tittade också på

Varberg, Varbergs kommun

Besökt Solviken? Berätta vad du tyckte!