1 550 kr
Helt återbetalningsbar innan fre 26 apr.
Frukost ingår
Official Hotel
1 435 kr
Helt återbetalningsbar innan sön 28 apr.
1 550 kr
Helt återbetalningsbar innan lör 27 apr.
Frukost ingår
Bli belönad med One Key
Omdömet skrevs 8 augusti 2023

Var på dagspa i början av augusti. Har varit där tidigare för ca 6 år sedan. Sedan dess har de byggt ut med bl a utomhuspool och bastu på taket med panoramautsikt mot fästningen. Jättefint spa absolut men alldeles för mycket folk. Visst har man fler rum nu men känns som man dubblat antalet gäster i lokalerna många gånger om. Proppfullt i poolerna, folk som kom och gick i bastun hela tiden, samtal överallt, aldrig tyst någonstans. Spa kännetecknas för mig av lugn och ro, avkoppling, stillhet osv. Det blir det inte med så mycket människor. Ibland kändes det mer som man var i simhallen än på spa. Det är en balansgång, förstår att man vill ha många gäster men det finns en gräns för hur många det kan vara innan det blir enbart en badanläggning. Omklädningsrummen var inte heller dimensionerade till så många. Trångt, inga lediga skåp att låsa in sina saker i t ex. Såg fram emot att besöka spa:et igen, det är jättefint men tyvärr blev det inte den avkoppling och spa:känsla jag förväntade mig.

Datum för vistelsen: augusti 2023
Tack Escape253703
Bo Samuelsson, Hotelldirektör på Varbergs Stadshotell & Asia Spa, svarade på det här omdömetSvarade 22 augusti 2023

Hej och stort tack för ditt besök hos oss!

Kul att höra att du gillade vårt Asia Spa, men förstås tråkigt att höra att ni upplevde det som att det var för många gäster där samtidigt. Vi strävar hårt efter att miljön skall upplevas lugn och harmonisk med att respektera tystnad och lågmälda samtal, inga mobiltelefoner, ingen alkholservering mm - och samtidigt hålla antal samtidiga besökare på balanserad nivå. Vid ert besök förstår jag utifrån din beskrivning att det man inte respekterat detta fullt ut, och att det 'hopat sig' många gäster samtidigt på samma ställe. Det är en risk som är svår att styra men vi tar till oss att än bättre informera om alla andra ytor som finns ex i avvaktan om många vill vara i samma pool samtidigt.
Kanske en bidragande faktor vid ert besök varit att vi under sommarveckorna tillåter barn under 15 år i målsmans sällskap på förmiddagarna, vår erfarenhet är dock att barnen ofta respekterar lugn och tystnad på mycket bra sätt efter att vi gått igenom hur det fungerar hos oss, men kan förstås finnas undantag. - vi tar absolut till oss av dina värdefulla synpunkter - det är av mycket stor vikt för oss.

Tack och hoppas vi trots detta får se dig som gäst hos oss igen!
Med vänliga hälsningar / Bo Samuelsson

Omdömet skrevs 5 augusti 2023

Hade ett presentkort på 700:-, specifikt för Varbergs Stadshotell, som vi använde för en lunch. Notan slutade på knappt 600:- och fick då veta att de inte kan låta oss ha kvar en hundring på presentkortet. Outnyttjat belopp måste vara minst 200:- ... Detta är ju helt unikt! Så fantastiskt obegåvat!! Är det svårare att skriva "113 kr kvar " än "210 kr kvar" ? Dessutom var maten högst medioker och påminde om skolbespisningen på 70-talet...Sålunda ger jag mina allra sämsta rekommendationer till detta mycket tveksamma "hak". Suck...

Datum för vistelsen: augusti 2023
Tack harvidsson
Bo Samuelsson, Hotelldirektör på Varbergs Stadshotell & Asia Spa, svarade på det här omdömetSvarade 7 augusti 2023

Hej - tack för lunchbesök hos oss!

Och det var ju jättetråkigt att höra att du inte var nöjd med besöket, skulle väldigt gärna vilja höra mer om hur du upplevde meny och på vilka sätt vår restaurang tangerade skolbespisning, kontakta mig gärna på bo.samuelsson@varbergsstadshotell.com.

Gällande det värdebevis du hade med dig, den typen av presentkort/värdebevis bygger på att hela beloppet används i samband med ett paket/vistelse. Det står också angivet på presentkortet/värdebeviset men vi tar absolut till oss i hur vi kan göra det tydligare och din reflektion (sen gör vi ofta undantag ändå, dock med en gräns på kvarstående belopp vilket du nog också fick höra, beklagar om det var 'kantigt' uttryckt från vår sida)
Åter tack för och skulle bli glad att få höra mer.
Med vänlig hälsning / Bo Samuelsson

Omdömet skrevs 21 juli 2023 från mobil enhet

Trots lite dyrare än tex Clarion så är det värt sitt besök. Rummen bra med helt underbar säng och linnen av högsta kvalitet. Trots att hotellet var helt slutsålt så funkar allt perfekt och plats finns på frukosten för alla.
Tips för elbil, kontakta i dem i god tid och boka plats, finns några stolpar som hotellet har för 150 sek och då ingår all ladd du får in i bilen. (22kw) Både typ 2 samt tesla uttag.
Hotellet har härliga faciliteter med härlig inredning. Vi var inte på spa el testade restaurangen.

Datum för vistelsen: juli 2023
Tack 889alb
Bo Samuelsson, Hotelldirektör på Varbergs Stadshotell & Asia Spa, svarade på det här omdömetSvarade 22 juli 2023

Tusen tack för er vistelse hos oss och fina ord!

Vi är så glada att ni hade en bra upplevelse hos oss!

Bra tipsat om elbilsparkering, tack för det, och stämmer gott att vi har 8 egna elbilsplatser - om dom skulle ta slut så finns det i närliggande P-hus med flera ställen, men då med lite andra restriktioner.

Varmt tack och välkommen åter - hoppas ni då också får chans att uppleva vårt Asia Spa :-)

Omdömet skrevs 19 juli 2023

Det var tur att vi började vår vistelse med frukost på hotellet. Den var nämligen riktigt bra!

Men sedan gick det utför. Vi hade inte bokat in oss för att spa med fler barn än vuxna. Det var inte vad vi hade förväntat oss eller betalt för. Vi hade ju bokat in oss på ett spa i tysthet. För vila och återhämtning.

Detta måste marknadsföras, att man låter barn i alla åldrar dundra in. Det var självklart lek och bus. Inte lugnt och stilla. Vilket jag som mamma förstår. Men som gäst är jag djupt besviken på er, ni måste ta ansvar för hur ni promotar ert spa.
Och, släpp inte in fler än vad ni har plats för i omklädningsrummen!

Rumstips: Boka ej om ni vill ha det barnfritt.
Datum för vistelsen: juli 2023
Tack Ebba P

Tack för er vistelse hos oss!
Kul att höra att ni hade en bra vistelse med frukost på rummet mm - men förstås tråkigt att höra att ni var missnöjda med spaupplevelsen.
Det stämmer att vi låter barn under 15 år under vecka 25-33 prova på vårt Asia Spa, då mellan kl 08-13 i målsmans sällskap. Vi vill gärna ge våra yngre gäster chansen att prova på våra spaupplevelser och filosofier, givetvis under samma premisser som vuxna - d v s vi är måna om lugn och harmoni och inte att det är lek och äventyr.
Full respekt för det du skriver och denna dag kanske det mer stim än vi önskar och tillåter, dock är vår erfarenhet generellt att barnen anammar detta, inte sällan på mer respektfullt sätt än många vuxna. Vår personal cirkulerar därtill alltid i anläggningen och vi manar den som glömmer sig att respektera lugnet om det behövs.
Beklagar verkligen om det varit extra "lekfulla" barn denna dag, vi tar till oss och ser över rutiner hur vi kan skärpa detta.

Information - vi har på ett antal olika platser på vår hemsida information om att vi öppnar för barn under 15 år under sommaren v. 25-33 mellan kl 08-13, både i generell information och i samband med att man bokar, det skall också framgå i bekräftelser men det kan möjligen bero på hur ni bokat och det skall vi förstås täppa till. Återkom gärna till mig på bo.samuelsson@varbergsstadshotell.com med lite mer detaljer så skall vi absolut göra vad vi kan, det är viktigt.

Åter tack och förhoppningsvis på återhörande!

Omdömet skrevs 25 juni 2023 från mobil enhet

Min man och jag skulle fira vår bröllopsdag med övernattning, middag och spa.
Maken började må dåligt efter middagen och vi fick lämna hotellet vid midnatt. Han kräktes i bilen men mådde bra när vi kom hem. Eftersom han ätit musslor meddelade jag hotellet, för att de skulle känna till detta. Jag åt annan mat och mådde bra.

I svar fick jag att de skulle återkomma med återkoppling. Efter ca 2 veckor, där vi inget hört, hörde jag av mig igen. Vår upplevelse är att vi bara blev runtbollade bland olika personer som sa att någon annan skulle återkomma. En kock skulle höra av sig men jag skrev att jag tyckte att hanteringen av vårt ärende var undermålig och att jag snarare såg det som en chefsfråga, när ärendet pågått så länge, med så knapert utfall.
Till slut hörde en kick av sig och menade att det inte var något fel på maten ( vilket vi inte påstått) och sent en kväll fick jag ett meddelande på min telefonsvarare från en chef som sa att han skulle höra av sig igen. Ett par dagar senare skrev jag att vi snart ”ger upp” och att vi var väldigt besvikna, främst för hanteringen av vår info varit så omständigt och bristfällig. Därefter hörde jag inget. Den 16/6 gick jag till hotellet och sökte chefen , då jag var i stan. Han var ej där och efter det har vi inget hört.

Vi hade ursprungligen inget att klaga på men tyckte att hotellet kanske skulle visat något större engagemang när de fick höra att en gäst blivit så pass sjuk med symptom som tyder på matförgiftning. Att hantera detta så saktfärdigt och bristfälligt är det som gjort oss missnöjda. Att chefen heller inte återkommer fick oss att surna till ytterligare.

Ett tips till köket är att planera även vegetarisk mat utifrån kostcirkeln så att det finns en ordentlig proteinkälla, tex tofu, quorn, linsbiff eller dyl. Att äta spetskål, morot eller selleri som huvudingrediens, kan vara gott men sällan tillräckligt mättande . Vegetarianer behöver också hela kostcirkeln.

Rumstips: Vegetarianer bör inte räkna med mättande måltider
Datum för vistelsen: maj 2023
1  Tack mgripson
Bo Samuelsson, Hotelldirektör på Varbergs Stadshotell & Asia Spa, svarade på det här omdömetSvarade 27 juni 2023

Hej,
ja detta var sannerligen en tråkig historia på många sätt!

Först naturligtvis det faktum att din man blivit dålig - jättetråkigt och beklagar detta, men sen såklart att vi uppenbart misslyckats i att nå varandra på det sätt ni (och vi) önskat.
Det är flera hos oss som varit i kontakt med er, och det är du och jag som haft viss mailkontakt - och det var bland annat jag som sökte dig och lämnade meddelande på din telefonsvarare - samt det är ansvariga från kök som du även pratat med. Mycket ledsamt och tar till oss att vi inte lyckats rett ut saken med dig/er på bättre sätt, ber om ursäkt då vi verkar ha pratat förbi varandra med många inblandade i övertygelse att saken varit utredd. Men jag kontaktar dig igen via mail/telefon så får vi se om vi kan komma vidare på sätt som känns bra för er!

Kul att höra att ni ändå varit nöjda helheten förutom detta, tack för det.

Beklagar återigen och på återhörande via mail/telefon i förhoppning att ge er återkoppling och avslut på denna vistelse som känns bra för er.