Omdömet skrevs 6 juli 2018 från mobil enhet

Bokade ett classicrum via deras hemsida. Där tycker vi de borde bli tydligare med vad som ingår och inte. I vårt fall ingick inte Asia spa i bokningen och det fick vi leta upp efter bokningen var genomförd. Gör det tydligare så tjänar ni nog på det. Rummen var lite mörka men funkade bra. Ett litet tips (i-landsproblem...) Ljuset från titthålet i dörren lyser rakt i ansiktet när man sover på vänster sida i sängen, skitjobbigt....
Frukost inget speciellt. Ni behöver bli bättre på det ekologiska på frukosten. Som gäst förväntar vi oss att hotellet jobbar aktivt med det, framförallt när man har en hälsoprofil.

Bodde här: juli 2018, reste som ett par
Tack Patrik W
Bo S, Hotelldirektör på Varbergs Stadshotell & Asia Spa, svarade på det här omdömetSvarade 26 juli 2018

Hej Patrik,
tack för att ni gästat oss och för värdefull feedback!
Vi tar till oss av bra tips, på vår hemsida och bokningsflöde försöker vi informera så mycket vi kan om vad som gäller med spa mm, nu vet jag inte vilken väg ni bokat - i vissa s k 'tredjeparts-kanaler' har vi begränsat möjlighet att beskriva våra villkor mm. Vill passa på att nämna att vi jobbar en hel del på att server bra mat även ur hållbarhetsperspektiv, det är en ständigt pågående process som både kan och kommer att utvecklas ytterligare. Om du vill och har möjlighet lyssnar jag gärna mer i detta ämne, värdefullaste som finns är feedback från våra gäster, kontakta mig gärna på bo.Samuelsson@varbergsstadshotell.com.
Stort tack och hoppas vi ändå får se er som våra gäster framöver igen - varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 5 juli 2018 från mobil enhet

Jag bodde på Varbergs stadshotell med min flickvän i juli.

Jag valde ett paket där spa och en 3-rätters middag ingick och ett rum som kallades botique romantic.

Rummet var helt fantastiskt och även så hotellet, maten var dock en besvikelse, förrätten hade stått i kyl färdig långt innan vi åt den så den var iskall, vi åt vit sparris till förrätt, varmrätten var lamm och själva lammet var gott men det var ganska tråkigt i övrigt, väldigt lite tillbehör, i det stora hela bara en stor bit kött ned lite rostad potatis under. Till efterrätt, en Creme Brûlée, den var god.

Bodde här: juli 2018, reste som ett par
Tack kajallansson

Hej - och stort tack för att ni gästat oss!
Jättekul att läsa att ni haft det bra och att ni gillade rummet. Sen beklagar jag att middagen inte mötte förväntningar, och det låter som vi falerat ordentligt på vissa delar - vi tar till oss jag ber om ursäkt för det! Framgår inte om vi fick möjlighet att kompensera er på något vis vid vistelsen, men det vill vi annars gärna göra om/när tillfälle ges. Återkom gärna till mig på bo.samuelsson@varbergsstadshotell.com.
Åter tack och hoppas vi snart får se er hos oss igen - varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 1 juli 2018 från mobil enhet

Spontanbesök med frun och sonen för att lyxa till det lite med spa i den fantastiska sommarstaden Varberg. Fantastiska sängar, välutrustat rum med alla bekvämligheter som behövdes. Mysigt att pricka perioden då även vår 7-åring kunde vara med på spa:t. Fin frukost och bra service. Supernöjda med allt.

Bodde här: juli 2018, reste med familjen
1  Tack Maria E

Hej Maria,
så härligt att höra att ni haft en bra vistelse hos oss!
Stort tack och det glädjer oss alla mycket - kul att även sonen hakade på ett spa-besök, gott hela familjen kunde koppla av lite där. Hoppas ni njuter av sommaren och hälsar er hjärtligt välkomna tillbaka!
Mvh / Bo Samuelsson

Omdömet skrevs 1 juli 2018

Mycket trevligt spa-hotell i centrala Varberg. Vi bodde i uppgraderade rum som var otroligt fina. Vacker inredning och bra säng. Maten på hotellet var väldigt god, vinet likaså. Spa-delen var också fin och "lagom". Dock upplevde vi det som att vattnet i poolerna var ovanligt starkt klorerat och att man blev väldigt torr i huden och risig i håret efter att ha "spaat" en hel eftermiddag...

• Bodde här: januari 2018, reste med vänner
Tack Maria J
Bo S, Hotelldirektör på Varbergs Stadshotell & Asia Spa, svarade på det här omdömetSvarade 30 juli 2018

Hej Maria,
tusen tack för att ni besökt oss och jättkul att höra att ni hade en bra vistelse, det glädjer oss mycket!
Tar med frågan om klor, vi använder klor men skall normalt vara balanserat så att man inte känner av det, vissa omständigheter kan göra att det märks mer men skall i så fall åtgärdas så snabbt som möljigt, men ni råkade uppenbarligen ut för det mer, beklagar detta.
Stort tack och varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 24 juni 2018 från mobil enhet

Detta hotell har en stor fördel, asia spa. Classicrummen ligger i en sliten och mörk del av byggnaden. Gick ej att få badkar och rummet var som standard väldigt litet. Avloppslukt i badrummet. Frukost var ok men utöver våfflorna inget speciellt. Verkade finnas en del ny personal som inte kunde så mycket om hotellet. Det är svårt att hitta på hotellet och mycket trappor. Rumskorten avmagnetiserades flertal ggr varje dag, extra irriterande när det är långa avstånd. Mycket borrande hantverksjobb fr kl.07 så ingen sovmorgon. Men som sagt var spat inkl yoga och personalen outstanding.

Bodde här: juni 2018, reste med vänner
Tack Ah G
Bo S, Hotelldirektör på Varbergs Stadshotell & Asia Spa, svarade på det här omdömetSvarade 3 augusti 2018

Hej,
tack för att ni besökt oss!
Kul att höra att vissa delar såsom spa och frukost var bra. Skulle gärna vilja höra mer om vilket rum ni haft med mera för att kunna bemöta bättre, kontakta mig i så fall på bo.samuelsson@varbergsstadshotell.com. Kan i korthet säga att flertal av våra Classicrum har lite dovare färgskalor, vissa är ganska nyrenoverade och vissa har varit med något år - dock har alla fått nya färger och viss ny inredning förra året. Våra Classicrum är våra enklaste huvudkategori men håller god standard, vissa har badkar även om flertalet har dusch.
Våra rumsnycklar är magnetkort, och är ganska känsliga för om dom kommer i kontakt med magneter (som ex är mycket vanligt i telefonfodral, väskor mm) och det låter som du har haft otur med det, beklagar verkligen och full förståelse att det blir bökigt om det händer flera ganger. Borrningen, vi håller strikt att inte påbörja arbeten som är högljudda innan tidigast 9-10 tiden om det inte är akut, även våra grannar i kvarteret är ganska duktiga på att respektera detta men anar att du haft oturen att råka ut för en nyetablering av butik i kvarteret som pågick när detta skrivits, kanske det var därifrån - ber om ursäkt att du stördes var det än kom ifrån.

Hoppas vi får se dig som vår gäst i framtiden och hälsar dig varmt välkommen tillbaka!