Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Vi kom kl 14 när det är incheckning och tänkte spa lite innan bokade behandlingar men rummet var inte klart från 15 så vi fick snällt sitta och vänta en timme i receptionen.

Rummen
Vårt rum var väldigt litet men fräscht. Sängarna var mycket bekväma.

Frukosten
Klart godkänd

Spa
Själva spaet var en besvikelse, då barn är tillåtet under vissa tider kan det upplevas lite stimmigt. Pool och värmekällorna är på en kompakt yta så det upplevs trångt. Så själva spaet är inte värt sina pengar!

Behandlingarna
Vi testade lite olika behandlingar och är nöjda med alla och samtlig personal var mycket trevliga och tillmötesgående.

Vi kommer inte välja detta spa igen om vi åker till Varberg då det finns bättre alternativ.

Tack MollsN
Torhild M, Guest Relation Manager på Varbergs Kusthotell, svarade på det här omdömetSvarade 2 april 2018

Hej,

Tusen tack för ditt besök och omdöme, det är så värdefullt för oss.

Vi är glada för fint beröm men är naturligtvis ledsna för att vi inte nådde hela vägen, det är dock ett aktivt val som vi har valt att vi välkomnar barn och då under speciella tider. Under lovveckor ökar antalet barn men annars är det mest vuxna gäster som besöker oss.

Hoppas att vi får glädjen att välkomna dig igen någon gång!

Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Ett helt ok ställe, otroligt vacker natur ligger ut med havet. Spa avd va väl inget märkvärdigt. Olika duschar som man kunde stå i, en salt vatten bassäng, en champagne pool som egentligen är en helt vanlig bubbel pool,en infraröd relax pool, tre helt Basic standar bastun, fotbad som man skötte själv, utomhus bad ”kallbad”
Om man åker hit så rekommendera jag att man tar en så kallad THALASSOUPPLEVELSE en liten necessär med krämer som man använder på sig själv under sin spa vandring genom de olika avd som de har.
Helt ok men 1 natt är tillräckligt.

Tack anetteb996

Hej Anette,

Tusen tack för ditt besök och omdöme, vi uppskattar att du tar dig tid.
Jag är helt enig, våra omgivningar med naturen och årstidernas växlingar är magiska och ger något till alla.

Havet är vår röda tråd och Thalassoupplevelsen bygger på helheten med necessären som en viktig del. Vi har valt att förstärka vårt spakoncept med produkter som innehåller massa nyttiga mineraler från vårt fantasiska hav.

Hoppas vi får glädjen att välkomna dig igen!

Omdömet skrevs 28 mars 2018

Byggnaderna är klassiskt pampiga men miljön är ändå intim och ombonad. Alla rum vi haft vid de olika tillfällen vi besökt hotellet har varit utsökt rena, rymliga och bekväma med en personlig touch av t ex en skulptur eller tavla. Gott om helfigurspeglar. Får man bo i ett rum med utsikt över havet är detta helt magiskt, man kan stå och titta ut i timmar. Förutom alla spa-aktiviteter man kan välja på, finns flera vackra vägar/stigar man kan promenera på längs med stranden. Restaurangen bjuder förnämlig mat, mycket är närproducerat och det finns gott om vegetariska rätter. Även frukosten är utomordentlig. Det är väldigt trevligt att dricka något i baren, där den levande brasan verkar vara tänd alltid, kväll som morgon, i alla fall vintertid.
Sist, men inte minst, är hotellets personal otroligt vänlig och uppmärksam och man blir kungligt bemött och betjänad.

Rumstips: Be om havsutsikt!
Datum för vistelsen: januari 2018
Tack Margareta H
Torhild M, Guest Relation Manager på Varbergs Kusthotell, svarade på det här omdömetSvarade 29 mars 2018

Hej Margareta,

TUSEN hjärtligt tack för din jättefina recension, så roligt att läsa din beskrivning av din upplevelse - visst är inramningarna magiska med ett hav som bara är oavsett väder eller årstid. Vi känner oss stolta och glada över allt härligt beröm och vi hoppas att vi får glädjen att välkomna dig tillbaka.

Omdömet skrevs 17 mars 2018 från mobil enhet

Fin atmosfär (säkert super på sommaren)
Nyrenoverat rum
Tyvärr hade detta rummet bara två fina design stolar och ett runt lågt bord , saknade skrivbord och stol att sitta bra och jobba på fick sitta i sängen och palla upp bordet
Två långa kvällspass framför datorn blev lite knöliga.
Mycket bra receptions personal
Restaurangen tyvärr två kvällar med ljummen och dåligt kryddad mat så här kan önskar sig betydligt med

Men samlad upplevelse så bor vi smart där igen

Restyp: Reste i arbetet
Tack Brian M
Torhild M, Kundansvarig på Varbergs Kusthotell, svarade på det här omdömetSvarade 19 mars 2018

Hej Brian!

Tusen tack för ditt besök och värdeulla omdöme.
Vi beklagar att rummet inte uppfyllde dina behov. Lämna gärna önskemål på rum med skrivbord nästa gång du besöker oss, vi har många olika storlekar med varierande inredning så målsättningen är att både rummet och måltiderna ska imponera bättre nästa gång du kommer.

Varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 17 mars 2018 från mobil enhet

Väldigt bra och stora trevliga rum. Rummen finns dock i olika byggnader. Stor frukost med mycket att välja på. Kvaliteten på lunch och middag varierade dock mycket i kvalitet. Personalen väldigt trevlig.

Restyp: Reste i arbetet
Tack Lasse A

Hej Lasse!

Stort tack för ditt besök och trevliga omdöme!
Vi är glada för fint beröm och tar till oss synpunkterna i vårt alltid pågående kvalitetsarbete - hoppas att vi ses snart igen.