“Mycket trevlig restaurang”
Omdöme om John's Place

John's Place
Rankad som nr 1 av 104 Restauranger i Varberg
Kök: Steakhouse
Beskrivning: Välkommen till John's Place! Till det låga, väderbitna trähuset mitt på Apelvikens strand.
Omdömet skrevs 20 juli 2021 från mobil enhet

Mycket trevlig restaurang vid havet. Vi kom vid kl 13 och det var gott om bord och kändes luftigt i lokalen.
Servicen var också bra med en trevlig servitris. Lunchmenyn var begränsad. Maten var väldigt god med en härlig smak av grillat samt en fräsch sallad.
Lite i dyraste laget och tonfiskbiten var lite snålt tilltagen. Inne på toaletten var det väldigt mörkt. Dessutom var det väldigt svårt att komma fram via telefon. Fick ringa flera gånger för att boka, varav jag blev bortkopplad efter 10 min i kö, vid ett tillfälle.
Dessa minus till trots vägde den goda maten, den fina lokalen och den trevliga servicen upp. Detta ställe kan jag rekommendera.

Tack 948gunnels

Omdömet skrevs 19 juli 2021

Härlig restaurang min hög standard precis vid havet i apelviken Varberg. Bra service och mycket god mat från en inspirerande meny. Lite tråkigt att man ska maxa ut tre sittningar på en kväll vilket gjorde att vi fick flytta för att äta efterrrätten trots att vi inte var speciellt långsamma. Eftersom restaurangen ligger i övre prisklassen kanske man skulle satsa på att sälja mer till de gästerna som redan är där.

Tack Z1342OBannao
Omdömet skrevs 18 juli 2021 från mobil enhet

Väl mött av personal som löste otroliga drinkar efter smala önskemål. Lamm och tonfisk smakade super, en aning mört men overall mycket nöjda även om priset är aningen dyrare.

2  Tack matguden123
Omdömet skrevs 17 juli 2021

Vi var 5 personer som brukar åka minst en gång per år till Johns Place, I år har de renoverat och interiören var väldigt fin, Service personalen jobbade på men en äldre dam troligtvis ägaren sprang mest omkring med en sur min och skällde på de övriga, Detta smittade av sig till servicen och det var inte med glädje de serverade, Burratan till förrätt var själlös och utan smaker, Vid beställning av köttet frågades inte om hur man vill ha köttet, alla fick rare done, Efter att vi beställt vin till maten fick vi inget vatten, tyvärr så var vattenkarafferna slut, till slut lyckades man att förstöra Creme brulén med att lägga limemarinerade jordgubbar ovanpå, dom plockade vi bort. dyrt och lever inte riktigt upp till förväntad nivå.

1  Tack henrikmZ3887NK
Omdömet skrevs 13 juli 2021 från mobil enhet

Beställde två stycken medium rare Oxfilé som kom ut som well done.
Bad om nya bitar vilket inte alls var några problem. Dom nästa som kom ut var helt perfekta och smakade fantastiskt! Den hemslagna bearnaisesen var utmärkt och passade bra till de rostade potatisarna. Om man ska vara petig och klaga på något så är det att dem väljer att hälla såsen direkt på köttet. För mig är det viktigt att själv kunna bestämma om jag enbart vill äta en bit av köttbiten eller med en klick sås. Något att tänka på, eller är det bara jag som tycker så?
Absolut värt ett besök!

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack Stay13013855206

Resenärer som tittade på John's Place tittade också på

Varberg, Varbergs kommun

Besökt John's Place? Berätta vad du tyckte!