“Delikata pizzor”

Bellis Café & Cocktails
Rankad som nr 59 av 81 Restauranger i Kungsbacka
Beskrivning: Bellis is a cocktail bar and café by Kungsbacka inner city square, where people on the move stop, meet and do perhaps the most non-Swedish there is, drink a cocktail during the day, before the sun goes down! wraps, pancakes, bagels, bowl, tapas, drinks, beer

Trevligt café med lite alternativt utbud av rätter och drycker. Denna gång föll valet på pizza med tillhörande dryck. Beställningen gick smidigt och dryckerna kom snabbt på plats. Däremot dröjde maten något längre än förväntat.

Mycket intressant utbud av flasköl som vi inte träffat på tidigare vilket blev en positiv upplevelse, speciellt med lokala varianter från Kungsbacka. De pizzor vi serverades var mycket delikata och av lite annat utförande än vi normalt träffar på. Intressant val av fyllning men otroligt väl anpassat smakmässigt.

Priserna var rimliga men i det övre spannet vad gällde drycken, men absolut inget som avskräckte. Personalen genomgående trevliga och tillmötesgående vilket gjorde detta till en avkopplande och trevlig måltid med stora möjligheter till ett återbesök

Datum för besöket: maj 2021
1  Tack Black_Father

Omdömet skrevs 7 april 2021 från mobil enhet

Första besöket, tyvärr besviken. Dyr dricka (all typ av, speciellt alkoholhaltig) det var dyrare fatöl än i Stockholms innerstad som vi är vana vid. Trist. Tre personal som stod bakom disken och pratade om annat. Fullt med disk utanför på deras inglasade
veranda och smulor i hela soffan drog ner besöket avsevärt.

Datum för besöket: april 2021
Tack vardagslyxen
Omdömet skrevs 27 mars 2021

40 min väntan för 1 bagel, 1 bowl och pannkakor. Sen när väl maten anländer, så är den så kallad ”varma bageln” iskall, likaså pannkakorna. Någon herre i personalen som helt nonchalant sträcker sig över mig för att byta kaffefilter 2ggr, helt obrydd om att jag sitter och äter, dessutom inget avstånd överhuvudtaget från denne herre trots coronatider.

Tjejen som jobbade var stressad och stod och grät i köket lite dolt och tidigare nämnd herre stod i kassan och tog betalt med telefonen i örat och pratade med någon annan, så han var ej kontaktbar. Därför valde jag att inte framföra dessa åsikter på plats.

Ingen bra upplevelse överhuvudtaget, första och sista gången på Bellis Cafe kungsbacka.

Datum för besöket: mars 2021
Tack Lordkrantz
Omdömet skrevs 8 september 2020 från mobil enhet

Detta är egentligen ett så mysigt, gott och trevligt ställe men du får vänta en evighet på din beställning. Vi har varit där 2 helger i rad (olika tider). Första gången fick vi vänta 50 min på vår beställning (toast & pannkakor) men maten vägde upp besöket så vi ville ge det en chans till. Andra gången fick vi vänta 70 min på vår beställning (samma som sist) och fick inte ens det som vad beställt när det väl kom. Stället var varken fullt eller med kö. Köket var mest troligt underbemannat men kan knappast vara en tillfällighet då det var samma sak båda gångerna. Tråkigt då det kunnat bli ett riktigt stammis-ställe! :)

Datum för besöket: september 2020
Tack emmauc
Omdömet skrevs 4 september 2020

Har varit lite av en finpizzasommar. Även om Bellis inte profilerar sig som ett finpizzaställe (åtminstone inte med tanke på priset: 129 kronor för alla degar) så måste jag säga att det nog är detta ställe som levererade sommarens bästa! Vid första besöket föll valet på en Pizza Bellis (surdegspizza / lufttorkad skinka / tomat mozzarella / tryffelolja / parmesan). En rejäl hög med topping på en PERFEKT botten. Vid andra besöket provade jag både Pizza Bianco (Päron / grönmögelost / mozzarella / citron / mandel / honung) och Pizza Afrodite (Tomat / mozzarella / basilika), alla riktiga fullträffar! Låt er inte luras av namnet som för tankarna till café och drinkar, detta ställe är så mycket mer!

Datum för besöket: augusti 2020
1  Tack bf365

Resenärer som tittade på Bellis Café & Cocktails tittade också på

Kungsbacka, Hallands län

Besökt Bellis Café & Cocktails? Berätta vad du tyckte!