“Middag”

Rankad som nr 3 av 170 Restauranger i Halmstad
Kök: Matställe
Bra för: Romantiska möten, Affärsmöten, Lokal mat
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Uteservering, Bokningar
Beskrivning: Pio Matsal & Bar är kantad av tradition. Vi försöker främst att jobba med närproducerade produkter och slår alltid ett slag för det ekologiska. Vår ambition är att det ska kännas tryggt att besöka oss. Men trygghet får ej missuppfattas till något tråkigt. Med nyanserade och djupa smaker så vill vi beröra din palett samt dra fram välmåendet hos dig. Men ta ej vårt ord på dessa påståenden. Välkommen in till oss och prova själv.
Omdömet skrevs 29 juli 2020 från mobil enhet

Bra service och utmärkt middag. Prisvärt, smakrikt och trevlig personal. Skulle jag besöka igen....Japp

Tack SvaRot

Omdömet skrevs 29 juli 2020 från mobil enhet

Bra mat och service, trevlig inredning och utmärkt läge. Rekommenderas varmt för alla som vill ha en trevlig middag!

Tack perer00
Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

Lunchbesök. Fanns ett flertal rätter att välja mellan. Lite högre prisklass. Maten var god. Personalen trevlig.

Tack silverochguld
Omdömet skrevs 19 juli 2020 från mobil enhet

Vi var här som par och valde att äta förrätt och huvudrätt.
Som förrätter valde vi tapenad med fröknäcke. Utsökt bra hemmagjord tapenad och fröknäcke. Den andra förrätten var kalixlöjrom med tillbehör. Väldigt fint presenterad och bra smak.
Till dessa valde vi rekommenderade mousserande viner.
Som huvudrätter valdes dels en planka med ryggbiff och duchesse. Lite simpelt kryddad men helt ok. Till detta rekommenderat riojavin.
Den andra huvudrätten blev säsongens fångst vilket var en laxröding med sparris och risotto. Till denna rekommenderad sauvignon blanc.
Vi fick under kvällen bra service av trevlig servitris och rekommenderar er hit om ni har vägarna förbi.

1  Tack 500jerkerk
Omdömet skrevs 18 juli 2020

Vi har hört bra om Pio men blev extremt besvikna när vi var där i helgen. Det vegetariska alternativet bestod av två små duchesse toppar, en halv morot, 3 sparris och några palsternackchips. Jag blev inte ens nära mätt ( någon kan kanske räkna ut näringsinnehållet i det) och fick äta yoghurt och macka direkt jag kom hem! Efter halva middagen kom jag på att det på menyn stått att det var svamp i rätten också. Jag frågade servitrisen och fick till svar, ”Ja vill du ha det?”. Efter en liten stund kom hon in med stekt svamp utan en kommentar om att det missats. Dottern beställde en planka well done men in kom en rare med bara lite stekyta ytterst, till en 9 åring. En annan kommentar är att barnmenyn är halva vuxen portioner och smakerna blev för vuxna för några av barnen i sällskapet. Jag var så besviken att jag ringde dagen efter för att framföra min feedback ( ville inte förstöra stämningen på kvällen då vi firade svärfars födelsedag). Till svar fick jag att ”Jaha det beror nog på att vi hade en ny kock igår. Men om du berättar detta nästa gång du kommer in får vi se vad vi kan göra”. Det bemötandet gjorde mig bara ännu mer irriterad på servicen och upplevelsen av Pio.

Tack sandrabM4890DK

Resenärer som tittade på Pio Matsal & Bar tittade också på

Halmstad, Hallands län

Besökt Pio Matsal & Bar? Berätta vad du tyckte!