“Habil mat, dålig service”
Omdöme om Restaurang Salt

Restaurang Salt
Rankad som nr 43 av 181 Restauranger i Halmstad
Omdömet skrevs 24 juni 2017

Efter ett par besök på Salt så kan jag sammanfatta besöken med att maten är av normalstandard för en restaurang som gärna vill men inte helt klarar av att leverera. Du blir inte helt missnöjd men inte heller helt nöjd, serveringen brister stort. Bl a glömdes dessertbeställningar bort, när det påtalas utlovas de snart komma men det sker inte. Förvänta dig inte en ursäkt, du får också själv påtala det vid betalningen. Och varför får man inte notan vid bordet utan förväntas köa vid kassan för att betala?

Datum för besöket: maj 2017
7  Tack Saga F

Omdömet skrevs 24 juni 2017 från mobil enhet

Vi unnade oss en lyxig kvällsvard en vardagskväll på Salt och blev mycket nöjda. God mat till fantastisk havsutsikt!

Tack TommyBoy007AA
Omdömet skrevs 6 juni 2017 från mobil enhet

Har varit här under ett antal år, några gånger varje sommar. Stället har byggts om vi ett tillfälle men den positiva upplevelsen har bestått och inget har egentligen förändrats. Man möts alltid av samma hovmästare, får oftast ett trevligt bord. Man kan med fördel starta med en drink på verandan där det finns solstolar och en underbar sjöutsikt. Menyn är kanske inte så vansinnigt innovativ men den håller ihop och priserna är inget att orda om. Skön musik i bakgrunden och det är alltid en positiv stämning bland gästerna. Rekomenderar stället starkt.

Datum för besöket: juli 2016
Tack anders_370
Omdömet skrevs 5 juni 2017 från mobil enhet

Vi är två medelålders par som bokat bord i god tid och om möjligt begärt fönsterbord. Hovmästaren visade oss till ett bord nära fönstret och snäste att fönsterborden gick i turordning. Det accepterar vi, men däremot inte hans nedlåtande sätt. Serveringspersonalen var hjälpsamma och serviceminded och maten var god, men det första olustiga intrycket kvarstår tyvärr.

5  Tack Louise M
Omdömet skrevs 5 juni 2017

Vi valde att besöka restaurang Salt som ligger nästan i vattnet strax söder om hotel Tylösand utanför Halmstad. Vi kom tidigt och var ensamma i restaurangen förutom ett sällskap på tre personer. Blev snabbt placerade vid ett trevligt bord och tilldelade menyer och vatten. Jag valde stekt hel spätta med potatis och skirat smör och mitt sällskap valde Torskrygg med potatisstomp och kräftsås. Torsken var underbart god med den fina såsen. Spättan var också perfekt tillagad men skirat smör som enda sås passar inte mig.... Liten miss av mig att inte beställa in någon annan sås. Portionerna var rejält tilltagna så dessert fanns det inte utrymme för och även kaffet fick vänta till hemkomsten. Dryga 600kr för två varmrätter och vatten kan jag dock tycka är lite väl på en vanlig torsdag men ok maten var riktigt riktigt god!

Tack thomasmD3591KX

Resenärer som tittade på Restaurang Salt tittade också på

Halmstad, Hallands län

Besökt Restaurang Salt? Berätta vad du tyckte!