“"Glasskiosk" i annorlunda, men härlig, rogivande miljö”
Omdöme om World of Riccardo

World of Riccardo
Rankad som nr 1 av 2 Efterrätter i Halmstad
Omdömet skrevs september 6 2017

Här kan du välja bland en rad härliga och för Sverige annorlunda smaker på glass. Den är gjord på plats och andas verkligen Italien. Är du sugen på lite enklare mat; inga problem runda "glasskiosken" och titta in i trattorian. Där finns en rad alternativ med italiensk touch för den icke glassugne.

Tack Hans1944

Omdömet skrevs september 6 2017

Gelatin i alla glassar, se upp alla veganer och muslimer, ägaren agerade väldigt nonchalant över det hela hans personal har ingenting i sin veto om ingrediensen i sin innehållsförteckning.
Det kan vara vegetabilisk eller fisk eller ko eller gris svarar han mig, okej så kan du undersöka saken vidare nu eller återkomma till mig per mail?
Han försvinner bara och kommer inte tillbaka....
Hit kommer jag aldrig gå tillbaka den saken är klar.

2  Tack Driton M
Omdömet skrevs september 6 2017

Stans absolut godaste glass. Flera goda smaker att välja och man känner att det är kvalitet.
Enda negativa jag har, är att om man skall sitta ute och äta glass så får man glassen i en plastbägare (om man nu väljer att få glassen i en bägare) , pappbägare ger inte denna goda glass sin rätta smak.

Att åka ut en höstdag och gå en promenad på Prins Bertils led och sedan avsluta med en varm god soppa gör att hösten blir genast trevligare.

Tack Kent R
Omdömet skrevs augusti 27 2017 från mobil enhet

Är ett stående besöksmål varje sommar. Har Halmstads godaste glass och trots det ligger lite avsides alltid många besökare. Helt klart värt ett besök.

Tack Kenneth B
Omdömet skrevs augusti 27 2017 från mobil enhet

Vi har besökt den i många år för att köpa riktigt bra glass. Numera kan man sitta inomhus och där även en del mat serveras. Har du inte varit här, ta en tur ut på landet till Möllegård och njut av en av de bästa italienska glassarna på marknaden. Bra miljö och mat för alla åldrar.

Tack SpeedM2

Resenärer som tittade på World of Riccardo tittade också på

Halmstad, Hallands län

Besökt World of Riccardo? Berätta vad du tyckte!