“Godaste glassen i Halmstad”
Omdöme om World of Riccardo

World of Riccardo
Rankad som nr 1 av 2 Efterrätter i Halmstad
Omdömet skrevs september 6 2017

Stans absolut godaste glass. Flera goda smaker att välja och man känner att det är kvalitet.
Enda negativa jag har, är att om man skall sitta ute och äta glass så får man glassen i en plastbägare (om man nu väljer att få glassen i en bägare) , pappbägare ger inte denna goda glass sin rätta smak.

Att åka ut en höstdag och gå en promenad på Prins Bertils led och sedan avsluta med en varm god soppa gör att hösten blir genast trevligare.

Tack Kent R

Omdömet skrevs augusti 27 2017 från mobil enhet

Är ett stående besöksmål varje sommar. Har Halmstads godaste glass och trots det ligger lite avsides alltid många besökare. Helt klart värt ett besök.

Tack Kenneth B
Omdömet skrevs augusti 27 2017 från mobil enhet

Vi har besökt den i många år för att köpa riktigt bra glass. Numera kan man sitta inomhus och där även en del mat serveras. Har du inte varit här, ta en tur ut på landet till Möllegård och njut av en av de bästa italienska glassarna på marknaden. Bra miljö och mat för alla åldrar.

Tack SpeedM2
Omdömet skrevs augusti 26 2017

Tycker det är dåligt att ni inte har några veganska glassar. Det är många som inte äter ägg och mjölk pga allergier eller diet. När man specialiserar sig på just glass tycker jag att man borde ha något för alla, oavsett diet/allergi.

Handlar man i en vanlig kiosk finns det oftast i alla fall två, tre olika sorbeer som är veganska och ofta någon annan smak som är vegansk. Hoppas i framtiden att ni kan se över ert sortiment.

1  Tack Annicka E
Omdömet skrevs augusti 23 2017 från mobil enhet

World of Riccardo tillverkar egen italiensk glass som är dagsfärsk med lokala råvaror. Det finns många smaker, men alla sorter finns inte alla dagar. Besök glassbilen nere vid Nissan (Hamngatan)eller åk en längre strecka till Möllegården där glassen tillverkas och upplev en naturskön miljö med möjlighet till promenad i naturreservat och kela med hästar.

Tack namaveri

Resenärer som tittade på World of Riccardo tittade också på

Halmstad, Hallands län

Besökt World of Riccardo? Berätta vad du tyckte!