“Oslagbart läge och fantastiska rum”
Omdöme om Hotel Tylösand

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 6 sidor till!
Hotel Tylösand
Rankad som nummer 3 av 12 hotell i Halmstad
Omdömet skrevs november 10 2016

Vilken utsikt! Fina promenad/löprundor i omgivningen. Otroligt bra träningsmöjligheter med gym i god klass med härlig utsikt, simbassäng och bra pass. Fint och lugnt spa. Otroligt fin fotokonst runtom i hotellet. Superbra frukost. Det som hindrar den sista "stjärnan" från mig var en ganska dålig organisation ifrån hotellets sida kring den konferens jag deltog i (kaffet kom inte i tid och tog slut utan att man fyllde på, incheckningen var osmidig osv.). Konstigt med tanke på att de är vana konferensorganisatörer. Men, som helgsemesterställe är det säkert helt perfekt!

• Bodde här: Oktober 2016, reste i arbetet
1  Tack MiaWede
Det finns nyare omdömen om Hotel Tylösand
Visa de senaste omdömena

Omdömet skrevs november 6 2016 från mobil enhet

Incheckning gick smidigt trots en del väntan. Spa-avdelningen överfull och ont om plats. Hade förväntat mig mer. Dock trevligt och välstädat. Maten i restaurangen var av högklass och personalen likaså. Rummet (Deluxe-rum) var fint men tekniken fungerade dåligt (tv/ljud). Fint badrum, rent och fräscht men inte 100% städat. Märkliga fläckar i taket och på väggarna! Annars en trevlig miljö. Synd på trängseln i spa-avdelningen.

Bodde här: November 2016, reste som ett par
Tack Tim M
Omdömet skrevs november 1 2016

Rummet kändes lite sjabbigt då vi bodde i Herrgården! Luktade lite inpyrd rök!
Vi kom en söndag och fick känslan av, som vara i ett badhus! Väldigt mycket folk och mycket barn som lekte och stojade i poolen! Dock bättre på andra våningen men även där väldigt mycket folk så man fick tränga sig ner i poolerna! Fantastiskt trevlig personal och helt suverän tre rätters meny på kvällen. Frukost buffén var enorm och där fanns verkligen allt och lite till!

• Bodde här: Oktober 2016, reste med vänner
Tack Ulrika J
Omdömet skrevs oktober 30 2016

Hade en fantastisk helg med min kille här. Kom hit lördag eftermiddag, incheck gick supersnabbt och kunde snabbt ta oss ner till spaet. Det var rätt så mycket folk men väldigt skönt med en avdelning för 15+! Väldigt trevligt att det fanns frukt/té tillgängligt också. Gillade speciellt ångbastun på övervåningen. Allt var rent och fräscht.
Rummen var även väldigt fina och fräscha!
Sedan gick vi på bubbelprovningen, vilket vi också uppskattade mycket, han som höll i det var välinformerad och berättade bra!
Åt middagen på kvällen, utsökt!! Mycket trevligt med live-musik också.
Extra eloge till bartendrarna som jobbade, gjorde fantastiska drinkar!
Frukosten var också fantastisk, fanns verkligen något för alla.

Allt som allt supertrevlig vistelse. Mer passande för folk 20+ än att ha med barnfamiljer.

• Bodde här: Oktober 2016, reste som ett par
Tack Pathricia G
Omdömet skrevs oktober 26 2016

Det är alltid lika skönt och avslappnade att få komma till denna pärla med unikt läge vid stranden i Tylösand. Vi tillbringade 3 härliga spadagar här med proffsiga behandlingar, god mat & dryck samt framförallt den speciella stämning som Hotell Tylösand bjuder på.

• Bodde här: Oktober 2016, reste som ett par
Tack Catrin53
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Halmstad
Best Western Plus Grand Hotel
Scandic Hallandia
Nr 5 av 12 i Halmstad
384 omdömen
Visa priser

Besökt Hotel Tylösand? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Hotel Tylösand

Adress: Tylöhusvägen 28, Halmstad 302 73, Sverige
Region: Sverige > Västkusten > Hallands län > Halmstad
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Drycker att välja på Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Pentry Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 3 av 12 hotell i Halmstad
Prisklass: 1 273 kr - 2 331 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4,5-stjärnigt — Hotel Tylösand 4.5*
Antal rum: 230
Hotellets officiella beskrivning:
Beläget bakom höga sandynor vid en av Sveriges längsta sandstränder, hittar du Hotel Tylösand. Tylösand har en anrik historia som badort men hotellet är idag ett av Sveriges populäraste konferens- och spahotell. Här finns stor spaavdelning med pooler, Kneipp, upplevelsedusch, bastur och solterrass med milsvid utsikt över Kattegatt. Hotel Tylösand är känt för sitt goda kök, inte minst genom köksmästare Torsten Kjörling som har erfarenhet från både Svenska Kocklandslaget och flertalet Nobelmiddagar. Hotellet har fyra restauranger med olika inriktingar: Restaurang Tylöhus – Härlig restaurang som serverar klassisk svensk mat och har fantastisk havsutsikt. Öppet året om. Leif’s Bar & Grill – Det är nytt, trendigt, gemytligt och coolt. Serverar grillat och pizza av högsta kvalité. Öppet mars-december Titus Tapas- Titus Tapas är en opretentiös tapasbar med livlig stämning, öppet kök och internationell atmosfär. Öppet sommartid Bettans Bar - Sushi och skaldjur precis vid havet, utsikten är minst sagt magisk. Öppet sommartid. Hotellet rymmer också Sveriges största galleri med konst i världsklass i alla offentliga utrymmen. Har du riktig tur kanske du även möter Per Gessle, från välkända popduon Roxette, som är en av ägarna till hotellet. Varmt välkommen till en annorlunda upplevelse med de bästa Västkusten kan erbjuda. ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com och TripOnline SA så att du tryggt kan boka med Hotel Tylösand. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Tylosand Hotel Halmstad

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?