“Gott men det är allt”

Restaurang Tylöhus
Rankad som nr 36 av 190 Restauranger i Halmstad
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Bokningar
Beskrivning: På Restaurang Tylöhus bjuder menyn på utsökta exempel från det klassiska svenska köket. Råvaror från noga utvalda producenter och ett inspirerat hantverk i köket ger matupplevelser utöver det ovanliga. Och liksom det du får på tallriken är utsikten över strand och hav lika njutbar oavsett årstid. Under vår och höst erbjuds brunch under några datum. Håll utkik på vår hemsida.
Omdömet skrevs 18 augusti 2018 från mobil enhet

Bra mat med fina råvaror. Personalen kunde vara något mer serviceinriktad. Några verkar lite trötta på gäster. Fin utsikt men man vill ha något mer för pengarna

1  Tack MartinWassenaar

Omdömet skrevs 13 augusti 2018 från mobil enhet

Blev nonchalant bemött av den kvinnliga hovmästaren, som kastade pappersmenyerna på bordet efter att hon visat oss till bordet, vände på klacken och gick. Som tur var vägde den superduktiga och trevliga servitrisen upp det ganska omgående. Maten och servicen var mycket svajig under kvällen.Färskpotatisen hade hårt torkat ” skinn”, men torsken var perfekt. Potatispurén var ljummen, men ankan som en dröm.Jag fick in fel efterrätt, och när jag påpekade det, ville de knappt byta. Väninnan beställde en cappuccino som aldrig kom. Som kompensation bjöd de på kaffet, men debiterade ändå cappuccinon 39kr. Förrätten serverades på tunn skiffer, vilket gjorde det omöjligt för servicen att duka av utan gästens hjälp. Nej, gör om, gör rätt så blir betyget högre. Och skicka hovmästaren på charmkurs.

Tack halvarsson_c
Omdömet skrevs 2 juli 2018

Vi har bott på Tylöhus ett par tillfällen. Rummen är enastående fina och spat likaså. Vid vår senaste vistelse den 8 juni dvs försäsong skulle vi ta en drink efter beachen. Det stod en stackars förvirrad tjej ensam i baren och hade inte alls koll på läget. Det tog lång tid att få en drink och vi blev dessutom dubbeldebiterade. Betalade först direkt i baren och sedan kom tjejen ut och sa att vår betalning inte gått igenom. Väl hemma ser jag att mitt kort dragits 2 ggr med olika belopp. Jag skrev då på Tylöhus egna recensionssida men inte fått någon återkoppling. Annars tycker vi att Tylöhus är ett underbart hotell och vi rekommenderar det varmt till alla.

1  Tack louiselindbergni2018
Omdömet skrevs 28 maj 2018 från mobil enhet

Examens middag från högskolan.Jättegod mat! Stort sällskap på 120 st. Köttet var fantastiskt tillagat dock lite kallt till vissa i sällskapet. Servicen sisådär. Verkade lite i början av säsongen om ni förstår. Inte helt injobbat ännu.

Tack helenadyr
Omdömet skrevs 1 maj 2018

Restaurangen har ett bra läge med fin utsikt, maten är väldigt bra men det märktes väldigt tydligt att serveringspersonalen var ny och inte samkörd för det tog lång tid att få in maten och det var svårt att få kontakt med personalen

Tack Lars S

Resenärer som tittade på Restaurang Tylöhus tittade också på

Tylösand, Hallands län

Besökt Restaurang Tylöhus? Berätta vad du tyckte!