• Precis vid stranden
Hotell Hovgård(Halmstad)(Mycket prisvärt!)
Gullbrannagården(Eldsberga)(Mycket prisvärt!)
  • Precis vid stranden
Omdömet skrevs 9 juli 2018 från mobil enhet

Stannade två nätter på detta hotell. Plus: Det var välstädat, hyfsat utrustat, skön säng och mycket trevlig och serviceinriktad personal!
Minus: Dåligt vegetariskt utbud på frukosten, ganska ordinära möbler och inredning, trist utsikt.
Läget är bra om man åker tåg med mycket packning men utsikten är trist och centrum nån kilometer bort.

Bodde här: juli 2018, reste med vänner
Tack Yasmin E
Ulrika D, Hotelldirektör på Best Western Plus Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

God förmiddag Yasmin. Varmt tack för att du tagit dig tid att recensera din vistelse hos oss. Ledsamt nog tycks det ha fattats en hel del i din upplevelse av hotellet för att nå ett högre betyg, vilket jag givetvis beklagar. Toppen om du skulle vilja skriva några rader till mig om vad det var som inte höll måttet enligt dig. Inboxa mig gärna till ulrika@grandhotel.nu, det är till stor hjälp i vårt konstanta arbete med att bli ännu bättre. Ser fram emot att höra från dig.

Soliga hälsningar från Halmstad, Ulrika Drakenberg/Hotelldirektör

Omdömet skrevs 1 juli 2018 från mobil enhet

Ett bra hotell med trevlig och fin personal. Små men ändamålsenliga rum och bra sängar. Något trångt badrum. Frukosten varierad och bra. Hyggligt läge i Halmstad med gångavstånd till mycket. Bra parkeringar i närheten

Bodde här: juli 2018, reste med vänner
Tack KANSU
Ulrika D, Hotelldirektör på Best Western Plus Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 2 juli 2018

Hej! Tack för att du varit snäll och recenserat din vistelse hos oss. Det tycks som att du i det stora hela varit nöjd med vistelsen. Skulle du ha tips eller råd på hur vi kan bli ännu bättre så tar jag tacksamt emot dessa på ulrika@grandhotel.nu

Önskar dig en fortsatt fin sommar och varmt välkommen åter hälsar Ulrika & Co

Omdömet skrevs 30 juni 2018 från mobil enhet

+ Nära Nissan ån. Mycket trevligt att promenera längs ån och titta på båtar, ta en bit mat på någon av de många restaurangerna intill vattnet. Trevlig personal, nyrenoverad frukostmatsal med kanonfin inredning. Frukosten i toppklass. Ett stenkast från Centralstationen så bra för dig som åker tåg hit eller vill ta en tripp till ex Köpenhamn.

- Alldeles för hård säng. Dålig luftkonditionering i rum 309 som vi hade. Bytte till annat rum då vi bestämde att övernatta en natt till i hopp om bättre sängkomfort men för hård säng igen. Ett litet minus även för den oparfymerade tvålen, schampot och balsamet i badrummet. Bra förstås för dig som är allergiker eller doftkänslig.

Rekommenderar ändå hotellet pga fantastisk frukost och trevlig personal/hjälpsam service. Hög standard rent allmänt och ett trivsamt hotell men pga sängarna kommer jag nog inte tillbaka. God sömn är något jag värdesätter högt.

Bodde här: juni 2018, reste som ett par
Tack Susanne J

Hej Susanne, varmt tack för att du varit snäll och lämnade en recension efter er vistelse här hos oss. Mycket som var positivt och något som var mindre bra, såsom sängarna - för hårda. Vi har olika typer av sängar - bl.a. Jensen, och Carpe Diem. Den sistnämnde är klart mjuk i in fjädring så jag tror att ni skulle bli nöjda med en natts sömn i någon av dessa. Ska ni åter till Halmstad, mejla mig så kan jag ordna ett rum med Carpe Diem till ett vänligt pris så ni kan prova, innan ni överger oss helt.

Skapa er fina dagar tills vi hörs igen hälsar Ulrika Drakenberg, ulrika@grandhotel.nu

Omdömet skrevs 13 maj 2018 från mobil enhet

Dubbelrummet vi fick var litet. Trodde det skulle vara större då vi bokat Queen room. Lite dammigt men helt ok. Dock mycket oljud från utsidan då vi hade fönster mot järnvägen. Mycket trevlig personal och mycket bra och väl tilltagen hotellfrukost!

Bodde här: maj 2018, reste som ett par
Tack KaptenKaktuz
Julia W, Bokning & Reception på Best Western Plus Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 15 maj 2018

Hej,
Tack för att du valde att bo hos oss under din vistelse i Halmstad.
Jag är ledsen att rummet inte riktigt levde upp till dina förväntningar, självklart skall det inte vara dammigt på rummet och detta för jag vidare till vår husfru, tack för att du meddelar oss. Du får gärna maila mig lite mer information vad vi kan förbättra för att din upplevelse skulle bli bättre än mediokert, julia@grandhotel.nu . Gällande oljud från stationen är mitt tips att önska ett rum mot gården till en annan gång för att få ett tystare/lugnare läge.
Det gläder mig att du är nöjd med servicen och vår hotellfrukost, kul att höra.
Jag hoppas att du vill komma tillbaka till oss och ge oss en ny chans att leverera en förstklassig upplevelse hela vägen.
Önskar dig en fin vecka och varmt välkommen åter.

TripAdvisor-medlem
Omdömet skrevs 10 maj 2018 från mobil enhet

Man har lagt ner mycket tid & pengar på lobby samt restaurangen. Frukosten, där saknade man inget & allt var fräscht & snyggt. Men rummen. Mycket dålig ventilation Och väldigt små rum! Ett mellanbetyg men frukosten väger upp mycket.

Bodde här: maj 2018, reste som ett par
Tack TripAdvisor-medlem
Ulrika D, Hotelldirektör på Best Western Plus Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 4 juli 2018

Hej och varmt tack för att du valt att lämna en recension efter din vistelse här hos oss (något försenat svar) Toppen att du specificerat vad du uppskattat och vad som var mindre bra utifrån din upplevelse. Härligt att du gillade STATIONSGATAN44 Mat & Bar, det är riktigt fint och frukosten är topp.

Vad gäller våra hotellrum så är alla våra rum olika, både i storlek och form. Allt från sedvanliga enkelrum, små dubbelrum till superior rum och sviter. Allt beror på vad du som gäst valt att beställa. Det finns alltid möjlighet att uppgradera rummet på plats bokat via nätet eller telefon känns trångt. Vad gäller ventilationen så är det sannolikt värmeböljan som ger sig till känna. Nåväl, självklart hoppas jag att vi får glädjen att husera er igen. Kontakta mig gärna inför ert nästa besök så ska jag guida er till ett rum som passar er. Soliga hälsningar från Ulrika.