“Prisvärt hotell med trevlig personal”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Best Western Plus Grand Hotel
Rankad som nummer 2 av 12 hotell i Halmstad
Omdömet skrevs augusti 6 2016

Bra frukost, helt OK rum, bra med parkering nära hotellet. Gångavstånd till centrum. Lite för mycket ljud ifrån gatan och ifrån korridoren, annars fanns det inget att klaga på för den prisnivån. Mycket nöjd

Tips för att välja rum: vi hade rum mot järnvägsstationen, inte tyst
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Augusti 2016, reste som ett par
Tack Per Ö
Johanna A, Reservations & Revenue på Best Western Plus Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade november 16 2016

Stort tack för att du tagit dig tid att utvärdera din vistelse hos oss. Alltid lika roligt att höra att våra gäster trivs hos oss.

Varmt välkommen tillbaka till Halmstad och till oss på Grand Hotel.

Med vänliga hälsningar Johanna Almqvist, Reservations & Revenue.

Omdömet skrevs augusti 5 2016

Hotellet ligger centralt och precis vid centralstionen. Det lätt att hitta parkering nära hotellet till en billig peng. Rummen var trevliga och rymliga. Det hördes dock en del ljud från gatan och centralstionen. Frukustbuffen var bra och det fanns ett bra urval. För en i sällskapet som som bara kan äta mjölkfria produkter var utbudet på frukostbuffén väldigt litet. Ett plus till personalen som skötte frukostbuffé som noga hjälpte till att kolla upp vilka produkter som var mjölkfria och försökte hitta andra alternativ.

• Bodde här: Augusti 2016, reste med vänner
Tack Anna K

Varmt tack för att du tagit dig tid att hjälpa oss i vårt kvalitetsarbete, en möjlighet att förstärka det som är bra och finna lösningar på sådant som behöver bli bättre.Du tycks ha uppskattat din vistelse i stort vilket gläder mig.

Vi hoppas får se er som gäster igen. Varmt välkommen åter till Halmstad och till oss på Grand Hotel.

Med vänliga hälsningar Johanna Almqvist, Reservations & Revenue

Omdömet skrevs augusti 4 2016

Vi hade bokat två nätter 26-28/7 2016, vd dessa datum var det ganska varmt i Halmstad och till vår fasa hade Grand Hotell ingen AC, dom tillhandahöll en liten bordsfläkt.
Vi anser att ett hotell med 4 stjärnor absolut skall ha AC till alla rum. Priset per natt 1400:- är ju inte speciellt prisvärt om hotellet inte har den komfort man förväntar sej.

I hotellets reklam fanns angivet att TINA designat frukosten !! Vi förväntade oss något speciellt, men tyvärr det var en traditionell hotellfrukost som anstår ett 4 stjärnigt hotell så TINA hade nog inte lagt alltför mycket kraft på frukosten.

Tips för att välja rum: Vi hade rum mot järnvägsstationen, inget störande ljud vid stängt fönster. Gott om P platser Nära ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juli 2016, reste som ett par
Tack Christer B

Stort tack för att du tagit dig tid att utvärdera din vistelse hos oss. Tråkigt att höra att vi inte lyckades leva upp till dina förväntningar. Att det är varmt på rummen sommartid är ett litet bekymmer som vi har svårt att finna riktigt bra lösningar på i denna anrika fastighet.

Vi använder oss av dynamisk prissättning vilket innebär att priset styrs av efterfrågan. Juli månad är högsäsong och därav det höga priset.

Beklagar verkligen att frukosten inte levde upp till dina förväntningar. Vår frukost brukar vara något som våra gäster uppskattar så att höra att den inte levde upp till dina förväntningar är tråkigt.

Jag hoppas dock att vi får se er som gäster igen.

Med vänliga hälsningar Johanna Almqvist, Reservations & Revenue

Omdömet skrevs augusti 1 2016 från mobil enhet

Har ni inte testat Grands tapas innan så gör det! Jag åt kompositionen En resa genom Sverige. Makalöst gott. Min man åt även en efterrätt som var en fröjd för både öga och gom. Att det dessutom var jazzsöndag gjorde helhetsintrycket ännu bättre, och den vänliga och uppmärksamma personalen toppade upplevelsen.

Bodde här: Augusti 2016, reste med vänner
Tack asaelof
Omdömet skrevs juli 17 2016

Grand hotell i Halmstad är ett charmigt hotell beläget vid tågstationen.Det var nära att parkera bilen.Parkeringen var inte dyr heller. Hotellet har det jag förväntade mig förutom kylskåp på rummet.Det var varmt på rummet men vi bodde på tredje våningen och kunde ha fönster öppet. Frukosten har allt man kan önska sig. Hotellet har två cyklar som de lånar ut gratis,kanske inte det bästa skicket på cyklarna,men det var mycket trevligt att cykla prins Bertils stig, som personalen tipsade om!
Tv apparaten på rummet var lite liten om man låg i sängen och ville se på tv.
Personalen var mycket trevliga och hjälpsamma.
Ett hotell jag gärna rekommenderar och om jag ska bo på hotell i Halmstad igen så blir det med största sannolikhet detta hotell igen.

• Bodde här: Juli 2016, reste med familjen
Tack Andreas H
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Halmstadhotell
1.0 km bort
Hotel Tylösand
Nr 3 av 12 i Halmstad
479 omdömen
Visa priser

Besökt Best Western Plus Grand Hotel? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Best Western Plus Grand Hotel

Adress: Stationsgatan 44, Halmstad 302 45, Sverige (Tidigare BEST WESTERN PLUS Grand Hotel)
Region: Sverige > Västkusten > Hallands län > Halmstad
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Gratis frukost Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Rumservice Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 2 av 12 hotell i Halmstad
Prisklass: 943 kr - 1 692 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4-stjärnigt — Best Western Plus Grand Hotel 4*
Antal rum: 108
Hotellets officiella beskrivning:
Best Western Plus Grand Hotel är ett anrikt hotell mitt i centrala Halmstad byggt år 1905. Ett fullservice hotell med restaurang, bar och konferens. Hotellet har 108 rökfria rum med fritt trådlöst Internet. Våra rum har olika karaktär, utformning och personlig inredning. Allt för att du som gäst ska känna dig som "hemma". ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, TripOnline SA, Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Best Western Plus Grand Hotel. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Best Western Halmstad
Halmstad Best Western

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?