“Bästa Pizzan i Sverige och norr om Neapel!”
Omdöme om Lilla Napoli

Lilla Napoli
Rankad som nr 1 av 94 Restauranger i Falkenberg
Omdömet skrevs 15 augusti 2021

De som klankar ner och klagar på annorlunda bokningssystem har aldrig försökt att göra egen pizzadeg eller försökt att hålla igång en vedeldad riktig pizzaugn och hålla den på över 500 grader! pizzorna tar precis under 1 minut att göra och därför måste man hålla kolla på exakt vems pizza som är på G och inte. För att få bästa kvalitén på pizzorna så behöver de veta exakt hur många som kommer. De som äger stället är riktiga pizzanördar och har även skrivit bok om konsten med att göra pizza- deg eller degar (finns ju lite olika metoder/recept). Detta är RIKTIGT god pizza med bästa råvarorna de har caputomjöl och finaste tomatsåsen på, därför blir det också lååång väntekö på bokningssystemet. Kanske inte lätt att veta men det ser man på deras hemsida. Vi hade inga problem alls att boka (men vi är också pizzanördar med egen vedeldad ugn, så vi ville verkligen få äta här!) Vi väntade 1,5 månad på våran tid och är jättenöjda :) Bästa servicen, trevlig tjej som berättade om pizzorna och hur det gick till då vi kom in. Att man får sköta mkt själv (som även någon klagade på i omdömmen nedan), tycker jag är dels charmigt men även under corna så måste man tänka på att det inte skall bli köer vid kassan, så mkt bättre att man swishar där man sitter vid sitt bord så slipper man trängsel. Bra tänkt! Även bra att hålla nere priserna och skippa stylad inredning och bara fokusera på maten. Då kan pizzorna kosta 95 kr.

Tack catdoktor

Omdömet skrevs 14 augusti 2021

Besökte lilla Napoli på vinfestivalen och hade sett till att boka en deg i god tid innan, för det är ett måste! Vi hade höga förväntningen men OMG vilken pizza! Jag tog vegetarisk med svamp och tryffelolja och det är den godaste pizzan jag ätit. Min sambo tog salami och han var också så nöjd! Vi var ordentligt mätta men kunde inte låta bli att prova dessertpizzan och den levererade 10/10 på maten!

Tack mariamyrberg
Omdömet skrevs 12 augusti 2021

Trots en lång väntan och närmast orimliga förväntningar var detta en otroligt bra upplevelse. Pizzan får 11 av 10 i betyg. Dessutom var vi där under en av Vinfestivalskvällarna vilket gjorde hela upplevelsen fantastiskt bra.

Datum för besöket: juli 2021
Tack 3jean
Omdömet skrevs 10 augusti 2021 från mobil enhet

Maten vet jag inget om, för den fick vi inte ens smaka. Varför? För att restaurangen har ett bokningssystem av sin "deg" som kräver att man måste boka i förväg för att garanteras pizza. Konstigt koncept. Speciellt om man aldrig varit där förr, eller som vi som hade rest långt . Ännu konstigare blir det eftersom informationen om detta koncept inte framkommer tydligt någonstans. Att boka pizza ser ut som ett alternativ och inte ett måste på hemsidan. Även bemötandet var uselt och nonchalant på restaurangen, och vi fick höra att "hela helgen är bokad", vi var där en tisdag (??). Men det fanns visst pizzor att boka redan kvällen efter enligt hemsidan. Illa. De flesta bra restauranger brukar kunna lösa ett bord (för platser fanns det gott om) eller lite deg. Hit vill jag inte igen i alla fall, oavsett hur bra ryktet är

Tack Sara R
Omdömet skrevs 7 augusti 2021 från mobil enhet

Degig och annorlunda. Pizzans pålägg var god och servicen var snabb. Men du som kund fick sköta administrationen och notan själv

Tack sebsan23

Resenärer som tittade på Lilla Napoli tittade också på

Falkenberg, Hallands län

Besökt Lilla Napoli? Berätta vad du tyckte!