7 personer tittar på det här hotellet
Lås de lägsta priserna från de här webbplatserna
Omdömet skrevs 12 juni 2021

Helt magisk relaxavdelning med perfekt uppvärmda pooler, förtrollande miljö, utsökta drinkar och vänlig serviceinriktad personal. Finns absolut ingenting att klaga på gällande Retreat Club.

Restaurangen har också grymma servitörer/servitriser som får en att känna sig varmt välkommen.

Dessa personer vill jag lyfta lite extra från vår vistelse:
- Latta i poolbaren är sjukt grym på drinkar och så jäkla trevlig att prata med!
- Tina i restaurangen gav oss det trevligaste bemötande vi någonsin fått på en restaurang.
- Kamilla/Katarina (blev osäker på namnet här) i receptionen har en sprudlande energi och är bra ansikte utåt för hotellet.

Tack för denna gång, we'll be back! ❤
/Lisa och Kim från Norrköping

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack liisaasamuelsson
Felicia Andersen, Annan på Falkenberg Strandbad, svarade på det här omdömetSvarade 20 juni 2021

Hej Lisa och Kim,
Wow vilken fin recension. Denna värmde verkligen att läsa! Jag delade med mig av denna feedback till kollegorna och de blev också väldigt glada över dessa finna ord Ni är varmt välkomna tillbaka!

Vi är väldigt måna om er stamgäster! Är ni en del av vår Friends of ESS familj? Om inte så rekommenderar jag er att kika på det. Kontakta min kollega Sofia på servicemanager@strandbaden.se så hjälper hon dig. Ni kan även gå in på ESS Groups hemsida och kika

Som Friends of ESS erbjuder vi er uppgraderingar och det där lilla extra i precis rätt ögonblick, för att verkligen se och förstå er och att alltid leverera fantastisk service. Naturligtvis är ni högst upp på listan när vi avslöjar nya hotell, erbjudanden och nyheter. ESS-vänner handlar om att vi vill veta mer om vad ni gillar och vad ni tycker om oss.

Kontakta gärna servicemanager@strandbaden.se nästa gång ni ska boka hos oss och hänvisa till detta inlägg så kommer vi att fixa något extra till er nästa vistelse

Hoppas att vi ses snart igen!

Ha en trevlig helg!

Omdömet skrevs 2 juni 2021 från mobil enhet

Trevligt ställe, helt klart och jag har inga klagomål på upplevelsen som var väldigt trevlig, men rummet var verkligen fruktansvärt dåligt. Litet och gammal standard i badrummet, det kunde vi köpa, men det fanns absolut intagen luft i rummet. Ingen AC och de har uppenbarligen ngt fel på ventilationen vilket innebar att rummet var väldigt varmt och kvavt och svårt att sova i. Hotellet vet om detta och deras lösning är fläktar vilket känns allt annat än lyxigt. Dessutom är det oärligt att inte skriva det i beskrivningen av rummen.

Föreslår att man verkligen kontrollerar vilket rum man kommer få om man väljer att stanna här. Jag kan tillägga att det endast var 17 grader ute när vi var där så en varm sommardag måste det vara svårt att stå ut.

Tack 636saharh
Felicia Andersen, Annan på Falkenberg Strandbad, svarade på det här omdömetSvarade 10 juni 2021

Hej 636saharh,
Tack för din recension. Vad roligt att höra att ni har haft en trevlig upplevelse hos oss. Det gläder mig
Gällande er upplevelse av rummet och att ni saknade AC så är jag ledsen över att vi inte lyckats överträffa era förväntningar. Jag är verkligen tacksam för att du delar med dig så att vi kan ta till oss av denna viktiga feedback och bli ännu bättre.

Ha en fin dag!

Omdömet skrevs 20 maj 2021

Första gången på Falkenbergs Strandbad och blev inte besviken! Fantastiskt läge vid stranden! Jättefint rum med terrass mot havet. Mysig spaavdelning! Mycket trevlig och serviceinriktad personal. Middagen var bland det bästa vi ätit! Kommer väldigt gärna tillbaka snart!

Tack annaoC8582BQ
Inhouse Sales, Försäljning på Falkenberg Strandbad, svarade på det här omdömetSvarade 24 maj 2021

Hej annaoC8582BQ,

Tack snälla för er fina recension! Håller med om läget för hotellet är fantastiskt. Tröttnar aldrig på att ha havet som granne.
Hoppas att vi ses här snart igen!

Bästa Hälsningar,
Rebecka Larsson
Service Manager

Omdömet skrevs 13 maj 2021 från mobil enhet

Vi besökte strandbaden första gången 2019, och fick då en otrevlig start redan innan vi kom dit, med otrevliga receptionister i samband med bokning av en julklapp jag gav min sambo. Jag grät efter samtalet o ville verkligen inte åka dit längre.. Väl där möttes vi av ett slitet, smutsigt rum med knycklat toapapper under sängen och ingrott smuts runt i badrummet. Efter att ha framför dessa klagomål, blev ju erbjudna en ny vistelse. Som vi accepterade nu i maj 2021. Bemötandet var mycket bättre av personalen, vår servitris var jättetrevlig på restaurangen och rummet var rent.
MEN i det bekräftelsemail vi fick i samband med vår bokning fick vi uppenbarligen utdaterade spa-tider.
Det innebar att vi bara hann med 1 timmes spa på ankomstdagen, då vi hade 3-rätters middag (vi fick ej bestämma tiden själva och vi fick trots bokat bord dessutom vänta på vårt bord en bra stund) innan, och de stängde spat redan kl 20.30..

Dagen efter hade vi fått infon i mailet att vi skulle få spaa 11-13.30. Men på plats fick vi veta att det blivit ändrat och att det istället skulle vara mellan 9-11. Klockan 9 hade vi frukosten bokad pga corona. Och sen skulle vi checka ut kl 11, så vi hann helt enkelt inte gå ner till spat alls på avresedagen. Allt blev fel, då vi fått fel tider till oss i bekräftelsemailet. Vi försökte ringa ner till receptionen för att få tillträde till spat ändå men de var inte alls hjälpsamma. Vid utcheckning meddelade vi samma och vi blev kompenserade med den snacktallrik vi hade beställt till rummet på kvällen.... Så vår kompensationsvistelse blev inte alls som den blev tänkt.

Vidare är hotellet väldigt lyhört, fick göra våra grannar både prutta, kissa och mysa om vartannat... Grannarna har full insyn till rummen bredvid från sina balkonger, och man kan med lätthet hoppa över till andras balkonger vilket känns otryggt.. Rummen är otroligt små, slitna och sängarna är hårda, och varken jag eller sambon sov särskilt bra.

Nu har vi gett det två chanser och inser att Falkenberg Strandbad helt enkelt inte är för oss. Vi har rest otroligt mycket, o har inte skyhöga krav. Däremot tycker vi att man ska få vad man betalar för o bli väl bemötta. Och åker man på spa så förväntar man ju sig att få spendera mer än en timme i själva spat...

Vi åkte båda gångerna hem mer utmattade än utvilade med en konstig känsla i kroppen, och känner inte alls att vi nånsin vill återvända.

2  Tack Mustbeandrea
Felicia Andersen, Gästservice/reception på Falkenberg Strandbad, svarade på det här omdömetSvarade 17 maj 2021

Hej Mustbeandrea,
Tack för att du tagit dig tiden att skriva om er vistelse hos oss.
Vad roligt att höra att ni tyckte servitrisen var trevlig och att rummet var rent.
När jag läser resten av din recension blir jag ledsen. Vi vill alltid överträffa våra gästers förväntningar, men det har vi uppenbarligen inte lyckats med alls i ert fall. Detta ber jag verkligen om ursäkt för. Jag hade uppskattat en personlig kontakt med dig. Kontakta mig gärna på felicia@strandbaden.se.

Hoppas vi hörs snart!

Omdömet skrevs 8 maj 2021

Åt brunch på hotellet och det var verkligen anmärkningsvärt dåligt. Smaklöst, kallt och väldigt dyrt. Avocado på tunnbröd, som var helt ointressant och varmkorvbröd med burkkrabba för 150 kronor.
Fantastiskt fin miljö, men maten var en stor, dyr besvikelse.

Tack gunillav2015
Inhouse Sales, Försäljning på Falkenberg Strandbad, svarade på det här omdömetSvarade 10 maj 2021

Hej Gunilla,

Väldigt ledsamt att läsa hur ni upplevde vår brunch.. Ni får gärna höra av er till oss, servicemanager@strandbaden.se.

Med vänliga hälsningar,
Rebecka Larsson