Jag och min make spenderade vår bröllopsresa på Falkenberg Strandbad. Först till det positiva: maten är fantastisk. Torskryggen är väl rekommenderad, och frukosttallriken är mycket trevlig och välkomponerad (och coronasäker). Bra service i samband med matserveringen också!

Nu tyvärr till det negativa: hotellet är slitet, och vi upplevde att mycket slutat fungera i allmänutrymmena: ex. duschblandare i spa-avdelningen, spolknappar på toaletter, osv. Hotellet behöver renoveras, om de ska fortsätta med samma prislapp. Vistelsen avslutades också på ett horribelt vis genom att vi fick en alldeles för dyr nota när vi skulle checka ut. Personalen i receptionen gav oss inte någon sammanställning av våra kostnader innan de la upp betalningen, så de ville att vi skulle betala en nota för strax över 3000 kr - lite dyrt, tyckte vi. Jag bad därmed om att få avbryta köpet och bad om en genomgång av kvittot och det var då som vi märkte att de lagt till någon annans nota på 1700kr på vårt rum. Detta trots att vi har helt annorlunda namn och såklart annorlunda rumsnummer. Hade jag inte agerat på det sätt som jag gjorde hade jag alltså behövt betala det dubbla, slarvigt och vårdslöst gentemot kundens pengar!

Tack louisecD2183AA
Marielle Eriksson, Gästservice/reception på Falkenberg Strandbad, svarade på det här omdömetSvarade för 3 veckor sedan

Hej Louise,

Stort tack för ert besök här på Falkenberg Strandbad och att du tagit dig tiden att lämna denna recension. Det uppskattar vi verkligen! Så härligt att ni njutit av er bröllopsresa hos oss och att ni haft en vin vistelse.

Vi tar verkligen till oss av er feedback och är tacksamma för att ni delar med er, så att vi kan se över de punkter du nämner och göra de ännu bättre. Givetvis skall allting vara fullt fungerande hos oss, och jag ber verkligen om ursäkt för att vi brustit i detta. Gällande notan så ber jag så mycket om ursäkt för att det blivit en felaktig nota på ert rum. Tack för att ni var så uppmärksamma så vi kunde rätta till det så snabbt som möjligt.

Ta väl hand om er och njut av hösten!

Med Vänliga Hälsningar
Marielle Eriksson - Service Manager

En underbar upplevelse! Vi är så nöjda med vårt besök. Fint rum, välstädat, med härlig havsutsikt och några steg från stranden.
Med tre varma pooler att välja mellan kan man bara njuta. Det var avkopplande och ingen trängsel någonstans.
Maten överträffade våra förväntningar från förrätt till dessert. Trevligt bemötande av personalen.
Längtar redan tillbaka!

Rumstips: Välj rum med utsikt mot havet
Tack 395lenaa
Rebecka Larsson, Gästservice/reception på Falkenberg Strandbad, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Hej 395lenaa,

Tack snälla för dina fina ord. Blir SÅ glad när jag läser detta!

Så roligt att vi har överträffat era förväntningar - det är precis så vi vill upplevas av våra gäster

Hotellet placering kan man absolut inte klaga på

Vi längtar tills ni kommer tillbaka också!

Med Vänliga Hälsningar,
Service Manager

I grund och botten ett toppenhotell, men.. Man ser verkligen att hotellet blivit slitet och att man sparat in på underhållet. Heltäckningsmattorna i hotellet är väldigt ofräscha och massor med fläckar som tydligen inte går att få bort. Fasader och trappor lite slitna och i behov av ny färg och så..
Toaletterna på rummen likaså. Toasitsar som inte sitter fast och duschblandare som funkar "så där".. Svårt att vrida på varmvatten och vattentryck på båda de rum vi hade hyrt.
Sköna sängar!
Spa-avdelningen riktigt fin!
Restaurangen La Fammile trevlig, men priserna höga- speciellt dyrt tycker jag att vin är. En skaplig flaska rödvin kostar 4-500:-, inget unikt för en bra restaurang men lite trist. Inga alternativ typ karaffen finns.

Så: ett kanonhotell (vilket läge!) men med behov av lite upprustning. Solkiga heltäckningsmattor och dammiga platsväxter ger inte den standard som prisnivån indikerar!

Tack P3268PJkennethw

Hej P3268PJkennethw,

Tack för dina kommentarer efter er vistelse här hos oss på Falkenberg Strandbad. Vi uppskattar verkligen att ni lämnar feedback - så att vi kan arbeta mot det bättre

I Helhet hoppas jag att ni hade en bra vistelse. Att mina kollegor tog hand om er. Att ni fick njuta i vår Retreat Club samt äta god mat.

Jag tar med mig dina kommentarer angående förbättringar, renoveringar. Vi har börjat på renoveringar av våra hotellrum men på grund av pandemin fick vi tyvärr göra en paus i detta. Hoppas innerligt att vi startar detta snart igen. ✨

Hoppas att vi ses här snart igen!

Med Vänlig Hälsning,

Omdömet skrevs 13 september 2020 från mobil enhet

Överträffade våra förväntningar. Mysigt spa med många valmöjligheter både ute och inne. Fantastiskt god mat både frukost och middag. Välanpassat för Covid-19.
Underbar strandpromenad och härligt stor bryggan precis utanför hotellet.

Tack suss_th

Hej suss_th,

ÅH tack snälla för din fina recension ✨

Vad glad jag blir när vi överträffade era förväntningar - precis så vi vill att det ska vara

Härligt att ni har njutit av allt från vårt spa, Retreat Club till goda måltider, underbart!

Eller hur är det en fantastisk strandpromenad, vågade ni även ett dopp i havet?

Med Vänliga Hälsningar,

Omdömet skrevs 12 september 2020

Jag ringde och bokade en natt via telefon för vår bröllopsdag. Killen i telefonen frågade tydligt om vi ville ha utsikt mot poolen eller betala 200 kr extra och få havsutsikt och en balkong. Jag var tydlig med att jag ville ha havsutsikt då det var vår bröllopsdag. Väl på plats kommer vi dit och får det minsta rummet med en utsikt på parkeringen. Hemskt rum, litet och inte alls något jag vill ha. Jag går ner till lobbyn och förklarar mitt missnöje, hans svar var då att han beklagar men det är inget dom kan lösa då rummen är fullbokade. Förståeligt.
Jag skickar iväg ett mejl med mitt missnöje, får till svars att vi kan få besöka spat en timme tidigare. Vi hade tillgång till spa 20-00.
Då skriver de att vi kan gå till spat kl 19 men det är mycket folk då. Det var kompensationen vi fick.

När vi väl går ner till spat finns det ingen plats att bada så vi går upp till hotellrummet på 15 kvm och sover bort dagen. En hemsk upplevelse och hemsk bröllopsdag.
Jag har varit på alla sorts spahotell runt om i sverige, har aldrig blivit så dåligt bemött tidigare. Aldrig varit med om något liknande.
Enligt lobbyn har jag inte betalt för havsutsikt, vilket inte framgick i telefon. Jag litade såklart på han jag pratade med.

Det var helt klart det sämsta hotellet jag besökt under mina år.
Vi tackar för en dålig upplevelse och en förstörd bröllopsdag. Glömde skriva att vi körde 2 timmar för att besöka detta hotellet.

1  Tack Sussanelina
Marielle Eriksson, Gästservice/reception på Falkenberg Strandbad, svarade på det här omdömetSvarade 12 september 2020

Hej Sussan,

Det gör mig så otroligt ledsen att läsa om hur du upplevt ert besök hos oss det senaste dygnet, och att jag misslyckats i mitt försök att bemöta dig. Jag önskar verkligen att du hade haft möjligheten att prata med mig direkt på plats igårkväll, precis som jag uttryckte i mitt svar på ditt mail, för att jag skulle kunna hjälpa er till en fin vistelse hos oss. Jag har precis sökt dig på telefon (tyvärr utan framgång) för att istället hjälpa dig så gott jag kan såhär i efterhand, då jag uppfattat att ni hade bråttom vidare från utcheckningen idag och därmed inte hade möjlighet att följa upp med mig.

Jag vill återigen be om ursäkt för missförståndet som uppstått vid ert bokningstillfälle.

Ser fram emot att få prata vidare med dig och finna en lösning framåt.

Vänligast,
Marielle Eriksson