Nya Pallas Hotel(Falkenberg)
  • Pool
Ocean Hotel(Falkenberg)
  • Pool
Omdömet skrevs 15 juli 2018

Otroligt vackert beläget med massa potential men tyvärr så saknas både vilja och investeringen att göra det här till det hotell det kan vara. Deras Spa är vackert och definitivt värt ett besök men personalen på hotellet är ointresserade av oss som gäster eller ens att ge oss bra service. Hotellet är alldeles för dyrt för den mediokra kvaliten som rummen håller. För nästan 3 000 kr per natt fick vi bo i ett rum som både såg ut- och luktade som ett rum som inte sett några åtgärder på många år.
Jag ska heller inte överdriva. Hade rummet kostat hälften så hade det varit rimligt och standarden hade upplevts som ok. Jag var dock så besviken att jag var redo att argumentera för att få pengar tillbaka.
Miljön i de öppna ytorna är vacker och genomtänkt, däremot är personalen inte på samma nivå. Trötta, ointresserade. Man måste inte bara gå fram till receptionen för att få ett ögonkast, man måste hojta till för att få kontakt. Ett undantag fanns. Duktig kvinna men ett varmt leende som hade koll på lobbyn och på gästerna.
Restaurangerna har bra mat men servicen lyfter sig inte här heller. 3 personer sprang förbi oss upprepade gånger när vi väntade vid hovmästarbordet (en av dem var hovmästaren) innan vi själva fick ropa åt dem- ”blir vi placerade eller ska vi bara hugga ett bord?”
När vi väl satt ned så tog det ca. 10 min innan vi ens hade en meny och ytterligare tid innan någon ville sälja vin/dryck åt oss.

På det stora hela; jättebra spa med trevlig personal men bo någon annanstans och besök Spa separat - om inte hotellet börjar prissätta sig som den 3-4-stjärniga produkt de är.
Finna massa trevliga vandrarhemsliknade ställen och även anständiga hotell inne i Falkenberg där ni sparar in både Spaentré och taxi fram och tillbaka.

Tack Frank I
Kent J, Hotelldirektör på Falkenberg Strandbad, svarade på det här omdömetSvarade för 5 veckor sedan

Hej Frank,

Tack för din feedback och ditt ärliga omdöme. Väldigt tråkigt att höra att du fått denna upplevelse! Då vi får många fina recensioner om just servicen så är det oerhört tråkigt att höra om din upplevelse. Jag hade gärna kommit i kontakta med dig Frank för att få höra mer om vistelsen, vänligen maila mig på kent@strandbaden.se, jag hade uppskattat att få föra dialogen vidare.

Omdömet skrevs 14 juli 2018

Oerhört prisvärt hotell med New Englandstil som ligger vackert vid havet. Fräscht. Mycket god mat, både i restaurangen Köket där vi åt, och i spat. Mycket trevlig personal. Ett toppenställe helt enkelt!

• Bodde här: juli 2018, reste med vänner
Tack BillieW79

Tack Billie för din recension!
Kul att ni uppskattade vårt hotell så mycket, vart välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 14 juli 2018 från mobil enhet

Underbart hotell precis på Skrea strand.
Trevlig personal både i reception, spa och restauranger.
Bättre havsutsikt än från hotellets altan kan man inte ha en sommarkväll.

Hotellet har serviceminded personal och maten är god.
På spat finns flera bra behandlingar och underbar relaxavdelning.

Bodde här: juli 2018, reste med familjen
Tack Camilla S
Kent J, Hotelldirektör på Falkenberg Strandbad, svarade på det här omdömetSvarade 14 juli 2018

Tack Camilla för dem fina orden, det värmer i hjärtat att ni haft det så bra!
Känn er varmt välkomna tillbaka snart igen!

Sommarhälsningar

Omdömet skrevs 13 juli 2018

Vänligt och bra bemötande av all personal från reception till restaurang, bra mat, riklig och god frukost. Vackra rum, toppenläge med balkong vid havet, ett härligt spa med tempererat vatten och stor nog att simma i.

Tack rolo12018
Kent J, Hotelldirektör på Falkenberg Strandbad, svarade på det här omdömetSvarade 13 juli 2018

Rolo, så fint omdöme, tack! <3

Omdömet skrevs 12 juli 2018

Mycket bra, trevligt hotell med fantastiskt SPA, Härligt satsning på bli ett super SPA . Många olika delar att bada i . Underbart att kunna ta ett bad vid 23 tiden på natten. Trevlig personal på hela hotellet, trivsamma rum.

Tack RoffeArrenius
Kent J, Hotelldirektör på Falkenberg Strandbad, svarade på det här omdömetSvarade 12 juli 2018

Tack Roffe för dina fina ord, fantastiskt att höra att ni trivs så bra hos oss!
Varmt välkomna tillbaka!