“Bra restaurang i centrala Falkenberg”

Restaurang Gustaf Bratt
Rankad som nr 6 av 88 Restauranger i Falkenberg
Beskrivning: Till Gustaf Bratt är du alltid välkommen för att äta enklare husmanskost, en god köttbit från vår grill som en välkomponerad avsmakningsmeny med vinpaket. Vi vill erbjuda någonting för alla, önskar du bara god dryck med tilltugg och njuta av den vackra utsikten har du kommit helt rätt. Under juli månad har vi musikarrangemang med lokala artister på vår utomhusscen som du kan i samband med det äta vår omtyckta grillbuffé. Under den tiden har vi även nattklubb onsdag-lördag. Varmt välkommen!
Omdömet skrevs 29 juli 2020

Trevlig restaurang i centrala Falkenberg när vattnet och Tullbron. Finns parkeringsplatser i närheten. Restaurangen är populär så bokning är att rekommendera, Åt oxfilé med potatisgratäng och det var mycket gott. Ung serveringspersonal. Finns en billigare variant på gatuplanet - men den riktiga restaurangen är 1 trappa upp. Har fått flera utmärkelser i White Guide.

Tack Irene K

Omdömet skrevs 23 juli 2020 från mobil enhet

Vi åt både fisk och kött och maten var super bra lagad! Personalen proffsig och restaurangen ligger väldigt mysigt intill ån. Musik på kvällen efter god mat

Tack lgbor
Omdömet skrevs 22 juli 2020 från mobil enhet

Middag på Gustav Bratt i Falkenberg, dom levererade igen! Oxfilé och Pluma sååå gott! Trevlig och uppmärksam personal.

Tack E8688GUannas
Omdömet skrevs 20 juli 2020 från mobil enhet

Vi provade bratts lillebror, alltså serveringen i entréplan.
Trevlig personal, men helt ny, så när vi frågade om viner fick vi prova oss fram då hon inte hade en aning om de olika vinerna.
Maten var god. Men för att vara en "lite bättre krog" saknades en hel del. Driver med disk på baren, kändes som att denna delen av restaurangen var en övningsplats för ny personal.

Tack 355rogert
Hanna818, Ägare på Restaurang Gustaf Bratt, svarade på det här omdömetSvarade 21 juli 2020

Hej, vad tråkigt att det inte motsvarade dina förväntningar. Med just Brattolino är vår beskrivning såhär
" BRATTS lillebror - Lite busigare, lite enklare, inne & ute, lite mer medelhavsstuk, typ ett loosare häng helt enkelt."
Krogen har bara varit öppen i 3 veckor och för att försvara vår personal så självklart har vi en hel del ny personal pga att vi har nästan haft nedsängt hela krogen i 4 månader pga Corona. Någon måste vara ny någon gång och kompetensen om vin finns i huset, men kanske inte från hela servispersonalen. Hade ni bett om tips från någon annan hade ni garanterat fått det. Men snart är alla varma i kläderna och vi hoppas att vi kan överträffa dina förväntningar om det blir fler besök hos den busiga, lite enklare lillebrorsan :) Varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 10 juli 2020 från mobil enhet

Vi blev riktigt glada efter besöket på Gustaf Bratt. Lokalen var spännande, annorlunda, mysig och trots storleken så kändes det hemtrevligt. Trots lite underbemanning så gjorde personalen ett grymt jobb och alltid med ett leende på läpparna. Maten var supergod och det märktes att det var kvalitet på råvarorna, och att köket försökte göra sitt bästa. Prisklassen gör att man inte kommer att springa ner stället, men hellre betala lite extra för en restaurang som levererar på topp.

Tack peterhO9631ZP

Hej, tack snälla för den fina recensionen. Ibland är det svårt att veta hur man ska bemanna i dessa tider, men så glad att vår personal gjorde sitt bästa och ni gick därifrån nöjda. Det värmer:)

Resenärer som tittade på Restaurang Gustaf Bratt tittade också på

Falkenberg, Hallands län

Besökt Restaurang Gustaf Bratt? Berätta vad du tyckte!