850 kr
Mölndal, Sverige

Centralt och prisvärt

Omdöme om Hotel Riverside
3,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 11 dec. 2019
Hade inga större förväntningar efter att jag läst dem senaste recensionerna extremt kritiska recensionerna några har givit. Det var absolut inte så illa som dem beskrev det. Trevligt bemötande i receptionen. Rummet var helt OK! Rymliga och städade. Något omoderna och slitna men inget bekymmer. Gillade att man kunde höja/sänka sängen.

Läget var kanon, tog inte många minuter att promenera in till centrum där vi skulle på restaurang och på konsert. Någon skrev att det var dyrt med parkering utanför hotellet, men det står klart och tydligt att hotellet erbjuder parkering för 35kr/dygn. Vilket var perfekt!

Helt okej frukost, inget märkvärdigt men jag åt mig mätt på både lite varmt och kallt.

Överlag, ett helt okej hotell till ett bra pris. Skulle jag ha vägarna förbi Uddevalla igen så bokar vi säkert in oss här igen.
Datum för vistelsen: december 2019
3,0 av 5 bubblorStandard
3,0 av 5 bubblorRum
4,0 av 5 bubblorService
Ser du något problem med det här omdömet?
  • Tripadvisor
    Precis vid stranden
      26.5 km från Hotel Riverside
      Visa fler hotell i Uddevalla
      Omdömet skrevs 10 december 2019 från mobil enhet

Hotellet ligger ca 1km från centrum.
      Rummen är enkla och lite slitna, men rent och snyggt. I mitt rum gick det att höja och sänka både huvud och fotände på sängen, vilket var skönt. Annars var sängen lite väl hård för min smak.
      Frukosten serveras på plan 4 och är av lite enklare slag. Men det fanns ändå några varma rätter. Över lag ett prisvärt alternativ om man vill hålla nere hotellkostnaden.

Datum för vistelsen: december 2019
      Restyp: Reste i arbetet
      1  Tack 723jannew
      Omdömet skrevs 29 november 2019 från mobil enhet

Hej
      Ett hotel som jag verkligen inte skulle rekommendera av många anledningar. Tyvärr så kollade jag inte på tripadviser innan. Men så här efteråt så är där inte mycket att lägga tiil utöver dom andra låga värderingarna

Datum för vistelsen: november 2019
      Restyp: Reste i arbetet
      Tack PaulF4366
      Omdömet skrevs 26 november 2019

En blandning av företagshotell och hotell. Receptionen stänger 20.00 och efter det går det inte att få någon service. Det finns ingen restaurang och har du glömt koden kan du inte åka hiss efter 2000. Hutlöst dyr utomhusparkering som kostar 10:-/tim dygnet runt. Man kan parkera för 5:-/tim och gratis 1800-1000 i centrum men inte här. Rummet var ett nerköp. Trasig lysrörsarmatur i badrummet med nakna lysrör. Golvbrunnen i duschen saknar lock som passar och det för stora locket åker runt på golvet. Fjärrkontrollen till TV:n är så sliten att man inte ser vad knapparna betyder och det var länge sedan någon dammade över brösthöjd. Frukostbuffén serveras i två ombyggda hotellrum på 4 våningen

Rumstips: Vill man ha ett bra rum så välj ett annat hotell!
      Datum för vistelsen: november 2019
      2  Tack NE N
      Omdömet skrevs 7 augusti 2019

Rummet var inte rent och man möts av en slarvigt bäddad säng. Vårt rum hade en genomgående låg kvalité, mycket föråldrad standard och med en unken, inrökt cigarettdoft.

En detalj som för många kan kännas obetydlig, men jag saknade en minikyl på rummet för att förvara bland annat vatten till min CPAP-maskin.

Badrummet var inte fräscht, duschmunstycket var mycket skitigt och duschslangen sprutade vatten åt alla håll, mögel uppfanns i duschkabinen.

Utbudet på frukosten var torftig och frukostsalen upplevdes något liten och oorganiserad.Trots upprepade uppmaningar till personalen att fylla på det som var slut, hände inget. Bland annat var kaffet och äggröran slut när man ankom till frukostsalen och det kom aldrig heller någon påfyllning.

Gör om och gör rätt. Hyr endast ut de rum som håller hög kvalité, vilket några av era bilder visar, rummet vi fick uppfyllde inte våra förväntningar. Vi fick istället en ohygienisk upplevelse vi inte kommer att rekommendera eller återvända till.

Datum för vistelsen: augusti 2019
      3  Tack BtBMusic
      Omdömet skrevs 4 augusti 2019

Vi var på bröllop i helgen och kom till hotellet mitt i natten. När vi kom in på rummet ville vi vända. Allt kändes väldigt ofräscht och gammalt. Heltäckningsmattan luktade och hade massa smuts i sig. När vi kom in i duschen var den möglig och hade ett duschhandtag man inte ville ta i. Vi båda reagerade på dammet i rummet och blev täta i näsan.

På frukosten morgonen där på var det ett okej utbud men även där upplevdes det ofräscht. Vi kom dit 9.30 och frukosten var öppen 8-10. Yoghurt och mjölk var ljumna, osten ”svettig” och smöret helt smält och nästan slut. Även många andra saker var slut och vi hörde flera personer fråga efter mer ägg, kaffe, bacon osv men det kom aldrig.

När vi skulle checka ut förklarade vi vår upplevelse för kvinnan i receptionen men hon gick in i försvar direkt. Hon påstod att eftersom det var en person i vårt sällskap som jobbar på ett annat hotell så var vi extra petiga. De hade nämligen aldrig fått klagomål innan, enligt dem. Vi stod på oss och krävde kompensation. Ett par valde att åka hem mitt i natten. Vi hade inte den möjligheten tyvärr. Vi försökte förklara för kvinnan i receptionen att duschen var möglig osv och att vi inte kunnat nyttja den. Då skulle hon gå upp och titta på om duschen var använd eller ej för att verkligen se det. Vi sa igen att vi ville ha kompensation men hon sa att vi redan fått ett bättre pris (845 kr paret) och att hon nu istället funderade på att dra 900 (?!).

Vi rekommenderar ingen att välja detta hotell.

Datum för vistelsen: augusti 2019
      3  Tack moa1992