Omdömet skrevs 28 juli 2019

På tok för många gäster för de toaletter/duschar som finns. Ständigt orimligt långa köer. Det gjorde också att det var för mycket folk i Poolen för att kunna röra sig i den och simma var bara att glömma. Borde vara bättre med lite färre besökare och positiva omdömen än att bara tänka på debiteringen... jag anser också att avgiften är för hög i förhållande till vad man får. De extra campingplatserna utanför det riktiga campingområdet (som ligger typ 400 m från det riktiga) borde debiteras som ställplatser. Vi kommer välja annan camping nästa gång.

Tack Lorkarl
Omdömet skrevs 24 juli 2019 från mobil enhet

Sämsta fem-stjärniga campingen vi besökt. Om man jämför med tex Böda som också har 5 stjärnor, är dessa 2 inte på samma planet. Dålig info vid incheckning, fick inte reda på att duschpengarna var laddat på ett av armbanden som är till poolområdet. Poolområdet är katastrof, alldeles för litet i förhållande till antalet människor, det gick aldrig ta 2 simtag i poolen. Ska man erbjuda pool måste den vara dimensionerad för att klara antalet gäster som finns på campingen. Sen att ta betalt för rutschkanan är ett skämt. Servicehuset vid plats 448 är alldeles för litet. Ofta kö till både toa och disk. Tvål och papper slut på toan flera gånger under våra 3 dagar. Restaurang corallen var inte värd pengarna, kändes som halvfabrikat, och inte ens bordsbeställning. Väldigt besvikna. Synd på en camping med sådan potential, jättefint läge och bra bad, men för okunnig/ung personal och för underdimensionerad allmänna utrymmen drar ner. Vi kommer inte åka tillbaka.

Tack hakanelbrink
Omdömet skrevs 23 juli 2019

Fint och mysigt med underbar havsutsikt från husvagnen!
Dock var det katastrof att ta sig till sin plats, har aldrig varit med om något liknande! Galet trångt!
Känns som att man trycker in så många som möjligt för att dra in pengar. Toaletterna är ok, men inte mer än så. Med tanke på priset här borde dusch vara gratis.
Plus med uppvärmda pooler men snålheten och girigheten att ta 65:- per person för att få använda en sliten vattenrutschkana drar ner betyget enormt mycket! Hur i hela fridens namn kan man ha det så trots att detta verkar vara en åsikt campingen får från alla besökare? Såå dåligt!

Tack Emmisen87
Omdömet skrevs 19 juli 2019 från mobil enhet

Kan bara berömma all personal, både på själva campingen/receptionen och restaurang Strandkanten, som vi mötte på Hafsten Camping där vi tältade under en vecka. När vi anlände för precis en vecka sedan hade det blivit missförstånd i vår bokning och vi blev bemötta på ett fantastiskt vis med olika eventuella lösningar. 3 familjer med olika viljor och syn på saken blir lätt väldigt rörigt, men vi blev fortsatt bemötta på ett fantastiskt sätt.

Samma sak gällde servicen och bemötandet på restaurang Strandkanten. Det är mitt i sommaren, det är en knökfull camping och alla barnfamiljer ska helt plötsligt äta lunch exakt samtidigt. Tänk er kaoset med skrikande ungar och jäktade och irriterade föräldrar. Mitt i allt detta kaos får vi ett leende av personalen på restauranten och så bra service man kan få på en fullbokad camping full med barnfamiljer.

Jag kan skarpt rekommendera Hafsten Resort! Förutom den trevliga och hjälpsamma servicen som vi hela tiden fick så var det välstädat på toaletterna och duscharna på reservcampingen, där vi bodde, trots att det var fullbelagt. Likadant med toaletterna vid stranden, de var också välstädade, vilket är för mig en gåta hur de lyckades hålla det rent när stranden är full av badande människor.

Tack för en väldigt trevlig semestervecka!

Tack JoViRa76
Omdömet skrevs 12 juli 2019

Vi har besökt Hafsten vid tre tillfällen över en femårsperiod med husvagn och våra två barn. En gång under försäsong, en gång under högsäsong och en gång under sensommaren. Hafsten har blivit vår favoritcamping på västkusten och det handlar mycket om läget. När vi åker på semester är vi en aktiv familj som åker runt mycket och tittar och från Hafsten har du större delen av västkusten inom en timme. Vi har efter några års campande landat i att det tar oftast längre tid att byta camping än att utgå från en fast punkt och därav har Hafsten blivit en av våra favoriter.

Under högsäsong får du räkna med att campingen är knökfull och på senare år har man ”förvärrat” läget genom att öppna en reservcamping 600 m. från receptionen där man klämmer in 101 platser extra. Vill du sitta stilla hela din semester på samma resort så blir sill-faktorn snabbt hög på Hafsten och man har inte utrymme för alla gästerna på samma sätt som ex. Böda och Daftö. Vad är då lösningen på att det är trångt? Du åker ut till kusten! Från pool till klipphäll och bad. Det är ju där man vill vara och Hafsten är din bas för att kunna göra detta. Om du vill åka till en resort där du under högsäsong inte trängs med andra, allt finns tillgängligt, är inkluderat och av ypperlig kvalité åker du lämpligen någon annanstans. Tipsa mig gärna om vart för den campingen har jag inte hört talas om. Om den finns…

Hafstens storhet märks enligt mig mest vid dåligt väder. Man får ofta någon sådan dag på semestern oavsett om man vill, eller inte, och ostimulerade barn i litet boende vill alla undvika. När det är kallt, regnar och blåser är den uppvärmda poolen guld värd. Rastlösa barn kan då bada hur mycket de vill ändå och behöver inte trängas. Badet är varmt och likaså uteduscharna bredvid badet. Föräldrarna sitter och kurar i ett större ”glashus” skyddad från blåst och regn. Vattenrutschbanan kostar visserligen extra, men om du bokar i tid kan du få bättre pris, eller att den helt ingår.

Annars har du Torps köpcentrum 15 minuter bort. Där kan du lätt fördriva mängder av tid och allt du behöver och inte behöver finns. Min sambo brukar emellanåt hoppas på dåligt väder för att strosa runt på semesterrean. Här handlar du naturligtvis all din mat till stormarknadspriser och tillagar själv. Här finns Systembolaget så den dyra restaurangölen/vinet kan du skippa och de färska räkorna är billigare på ICA/COOP i Torp än i exempelvis Smögen (och du måste göra soppa på räkskalen!). Handlar du här behöver du inte besöka restaurangen och campingens butik. Det gör man inte på någon camping om du frågar mig, men vet att många gillar kass plankstek, dyr öl och självupptagna trubadurer.

Att boka i tid och välja sin plats gör enorm skillnad - både på upplevelsen och priset. Vi har lärt oss att det är dyrt att inte förbokat plats och du får generellt sett bara skräpplatser med kort framförhållning. Naturligtvis hjälper det att ha besökt campingen förut så man vet vilka platser som är bra. Vi har stått ett år på reservcampingen och skillnaden är enorm jämfört med att få den plats du vill ha. De bästa platserna är i vårt tycke 144, 150–161, 217–222 och 65. Om du vinklar vagnen rätt från vissa av dessa platser får du direkt sjöutsikt utan någon framför, samtidigt som du har nära till servicehus och reception. Plats 191–200 är på papperet bra platser, men är små, knepiga att komma in på och lämpar sig bäst till små vagnar eller husbilar. Storleken på tomterna är lite ojämn och ibland kan det vara knepigare att komma till din tomt. Den ojämna storleken och att det kan vara trångt att ta sig fram har mycket att göra med att stora delar av campingen ligger i etage/våningar. Fördelen med detta är att din plats många gånger har fri sikt åt något håll (grannen ligger nedanför) och man vänder naturligtvis sitt ekipage mot bästa utsikten då campingen inte är hårda på hur du ska placera dig – man ställer sig som man vill.

Har sett många kommenterar att allt kostar extra och det stämmer i stort. WiFi finns gratis, men är i praktiken så segt att du måste pröjsa om du vill ha bra fart. Rutschbanan kostar extra. Duscharna kostar också (även om reservcampingens servicehus i skrivande stund inte är anslutet till betalsystemet = gratis dusch). Visst vore det trevligt om allt vore bra och gratis, men segt WiFi och betalduschar tycker jag man stöter på titt som tätt i campingsverige. För att inte nämna dålig service av unga säsongsarbetare. Så ser det ut på stora campingar överlag enligt min erfarenhet.

Boka i tid och välj din plats. Handla på Torp. Laga din mat. Gör utflykter i närområdet. Använd poolen när vädret är sämre – vattnet är lika varmt ändå. Gör du detta kommer du tycka om Hafsten. Hafsten är en fantastisk bas att upptäcka västkusten från. Den som sitter stilla på campingområdet kommer få en sämre upplevelse, särskilt under högsäsong.

1  Tack puckelsnook
Alexander K, Informationsansvarig på Hafsten Resort, svarade på det här omdömetSvarade 16 juli 2019

Hej puckelsnook! Vi tackar så hemskt mycket för denna välskrivna recension. Det glädjer oss att ha dig som återkommande gäst. Du lyfter många bra och konstruktiva punkter som vi absolut kommer att ta med oss i framtiden då vi arbetar på att förbättra anläggningen.

Vi ser fram emot ditt nästa besök och fler sådana välskrivna recensioner!