1 494 kr
Eric
Stockholm, Sverige

Trevligt hotell

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 7 sep. 2023från mobil enhet
Inte det mest moderna stället men inte supergammalt heller. Rummen i sig är ganska trevliga med fräscha badrum. Restaurangen känns kanske lite utdaterad, med mönstrad heltäckningsmatta och stora pampiga lampor. Men maten är bra och personalen är trevlig!
Finns även ett förvånansvärt väl utrustat gym, med både bänk + skivstång, lite hantlar och kettlebells samt löpband och cyklar.
Finns även pool på terrassen och ett spa om man gillar sånt.
Datum för vistelsen: september 2023
Resetyp: Reste i arbetet
Ser du något problem med det här omdömet?
Bohusgården Hotell och Konferens, AnnanBohusgarden Hotell & Konferens, svarade på det här omdömet
Svarade 12 okt. 2023
Tack så mycket för din fina recension. Vi håller löpande på med underhåll och renoveringar över hela hotellet. Restaurangen med vårt bufférum finns absolut med i våra framtida planer.
Välkommen tillbaka!

• Vio.com
      13.9 km från Bohusgarden Hotell & Konferens
      Visa fler hotell i Uddevalla
      Omdömet skrevs 16 augusti 2023 från mobil enhet

Har bott på detta hotell några ggr, vissa rum har fantastisk utsikt, denna gång hamnade vi i 316, något slitet. Ganska bra size på rummet skön men knarrande säng, slö hårfön & bättre utsikt finns absolut. Fin frukostbuffé & middag, glassbar & godis för de sötsugna.

Rumstips: Be om ”room with a view”
      Datum för vistelsen: augusti 2023
      Restyp: Reste i arbetet
      Tack Tereze06
      Bohusgården Hotell och Konferens, Annan på Bohusgarden Hotell & Konferens, svarade på det här omdömetSvarade 12 oktober 2023

Tack för din recension. Kul att höra att du är en återkommande gäst! Rum 316 är ett ekonomirum med lite äldre inredning och begränsad utsikt. Som du säger har vi andra rumskategorier där utsikt m.m. är bättre. Roligt att du gillar maten, glassen och godiset!
      Varmt välkomna tillbaka.

Omdömet skrevs 29 juli 2023

ÅK INTE HIT, om ni vill ha en spa upplevelse. Unket, slitet och litet spa. Ingen mysfaktor över huvud taget. Inte ens pågående renovering kommer att hjälpa. Detta hotell är perfekt för konferenser då restaurang och andra ytor är opersonliga och enkelt / tråkigt inredda. Inget för en romantisk tillvaro. Den som ansvarar för inredning och spa borde ta ett studiebesök på Ex: Arken Spa, eller Stenungsbaden för lite tips . Rummet med balkong med utsikt över Uddevallabron var dock bra. Men lämna inte något ätbart på balkongen, då kommer måsarna direkt.

Rumstips: Finns bara plats för 6-8 personer utomhus i spat.
      Tack Johanna H
      Bohusgården Hotell och Konferens, Annan på Bohusgarden Hotell & Konferens, svarade på det här omdömetSvarade 11 augusti 2023

Det var tråkigt att höra att vi inte levde upp till dina förväntningar. Vi håller som sagt på att renovera och förbättra löpande men kan tyvärr inte tillgodose alla smaker.

Omdömet skrevs 27 juli 2023 från mobil enhet

Bästa incheckningen jag varit med om tror jag. Oerhört trevlig och informativ. Stort hotell byggt i etapper utan någon plan känns det som. Olika byggstilar och svårt att ta sig från huvudbyggnaden till rummen. Blev hänvisad att gå utomhus då det var för krångligt att förklara innevägen…
      Rummet var mycket bra och tyst. Dock en envis ventilation som blåste kalluft rakt i ansiktet när man låg i sängen. Kuddarna sådär. Klarade nackspärr men det var nära.
      Frukosten var som vanligt kaosartad som den är på större hotell. Väl trång buffé. Förstår heller inte grejen med alla sötsaker som mjukglass och smågodis/naturgodis? Det är nog med socker och sött ändå, så vad har det att göra på frukostbuffén?

Restyp: Reste ensam
      Tack jockegrabben

Tack för din recension, verkligen roligt att höra att du uppskattade incheckningen och rummet. Ja, hotellet är stort och har blivit utbyggt i omgångar, och i och med att det ligger på ett berg med nivåskillnader kan det uppfattas som lite krångligt att ta sig till vissa rum. Men vi försöker skylta så tydligt som möjligt för att underlätta.
      Vissa dagar har vi väldigt mycket gäster hos oss och det blir lite trångt under vissa tider på frukosten, ber om ursäkt för detta. Vi erbjuder godis och glass till våra gäster vilket är uppskattat av de flesta. Det står i vårt bufférum där även frukosten serveras, men vi erbjuder förstås nyttigare alternativ att välja på på buffén.

Hoppas på att få ser som våra gäster igen.

Omdömet skrevs 25 juli 2023

Bra hotell med många rum. Vi fick ett mycket bra rum med suverän utsikt! Lugnt och skönt. Restaurangen med buffé på kvällen var helt suverän första dagen. Dessvärre en aning sämre kvällen innan vi checkade ut. Det kan ju bero på att vi kom på fel tidpunkt... Restaurangpersonalen var mycket bra och tillmötesgående. Gratis parkering och någon ledig plats de gånger vi behövde en.

Rumstips: En intressant promenad till centrum. Dock sämre andra halvan.
      Tack Seth_Nilsson
      Bohusgården Hotell och Konferens, Annan på Bohusgarden Hotell & Konferens, svarade på det här omdömetSvarade 27 juli 2023

Tack så mycket för ert fina omdöme, det värmer.
      Önskar er hjärtligt välkomna tillbaka.

Omdömet skrevs 2 juli 2023

Vi bodde på Bohusgården - 3 nätter. Vi brukar åka och bo på hotellet ca (10 års tid) Men denna gånger är vi besvikna. Vi har uppgraderat rum att ha balkong (600 Skr). Fick rum 501 med balkon med utsikt på hotellets tak. Rum utan luftkonditionering, hemsk varmt. Man fick låna golvfläkt, men dethjälpte inte. Ingen städning med motivation (hotellet tänker på miljö). Men man tänker inte på gästens hälsan när man kan få godis och glass till frukost. Frukost - man är inte hungrig, men inte mer. Har ätit bättre frukostar på hotell med 3 stjärnor. Spa mycket litet, nu när simbassäng och jacuzzi är avstängt. Det var svårt att vara på gym pga. hantverkare som jobbade. Den gamla delen behöver lite lyft.
      PS. Varma hälsningar till mycket trevliga Anna och övrigt personal.

Datum för vistelsen: juni 2023
      Tack Irena825
      Bohusgården Hotell och Konferens, Annan på Bohusgarden Hotell & Konferens, svarade på det här omdömetSvarade 12 juli 2023

Tack Irena för din recension. Jag beklagar att vi inte levde upp till den standarden ni är vana vid. Vi håller på att flytta gymmet till en större plats med mer maskiner och vikter, renovera den stora poolen och installera två nya bastur. När allt är klart kommer det bli en klar förbättring så jag hoppas ni kommer tillbaka till oss då.
      Önskar er en trevlig sommar!

Med vänlig hälsing, Mikael Åberg - hotellchef