Hotel Riverside(Uddevalla)
Hafsten Resort(Uddevalla)
Örtagården(Uddevalla)
Hogas gard(Uddevalla)
Omdömet skrevs 3 augusti 2017

Hotellet var väldigt trevligt inrett med många smakfullt utvalda inredningsdetaljer som gav en rogivande atmosfär. Personalen var mycket tillmötesgående och serviceinriktade.
det serverades en innehållsrik och mycket god frukost.

• Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack Peter O
Omdömet skrevs 28 juni 2017 från mobil enhet

Har bott här en gång tidigare och det var även det med solid sound. Jätte vänliga ägare som även gör det mycket mysigt med hemvänlig miljö. Det finns en underbar trädgård där man kan äta frukost och jätte fin och god frukost. Mycket att välja på i frukostväg :) bra service underbara söta små rum och väldigt rent och städat.

Bodde här: juni 2017, reste i arbetet
Tack 702nataliet
Omdömet skrevs 13 juni 2017 från mobil enhet

Like skeptiska klev vi in på hotelletsom egentligen så ut som en större villa, ca 10-15 min promenad från centrum. Men så fort vi kom in möttes vi av ett vänligt välkomnande och information om att det fanns te och lite kakor i frukostmatsalen. Så fort vi sett denna matsal och våra rum så var vi helt hänförda. Det var som att befinna sig på ett litet pensionat i England. Blommor överallt och vackra hyllor med franska band, små tavlor och diverse dekorationer, speglar, allt konsekvent genomfört. Vi hade toalett och dusch på rummet, men det var nära till dessa faciliteter även för dem som inte hade det. Och själva miljön gjorde sådana triviala ting oviktiga.
Det mysigaste hotell jag bott på, rent och prioritet in i minsta detalj och med en utsökt frukost. Trädgården inte att förglömma!
Det enda som störde och på inget sätt hängde ihop med miljön i övrigt var hotellet namn. Det fanns absolut ingenting på hotellet (tack och lov!) som gav någon koppling till namnet Viking.

Bodde här: juni 2017, reste med vänner
Tack NillaO
Omdömet skrevs 11 juni 2017 från mobil enhet

Rummen varierar, med och utan toa och dusch på rummet. Små rum men genomtänkt inredning. Inget fattas. Frukostmatsalen en orgie i blommigt, mahognybord, spetsar, kristallglas och mormorsporslin. Trångt men cozy. Allt man kunde önska till frukost inkl. nybakat bröd. Och det mesta ekologiskt. Därtill en engelsk trädgård, designad in i minsta detalj.

Bodde här: juni 2017, reste med vänner
Tack Anders W
Omdömet skrevs 10 april 2017

Hotel Viking är ett mindre, väl beläget hotell i Uddevalla. Ursprungligen en privatvilla. Mycket av den ursprungliga karaktären är bevarad. Mycket personligt och individuellt möblerade rum, de flesta med dusch och toalett. Hotellet ägs och drivs av det trevliga paret Lena och Marc. De ger gärna förslag till utflykter och matställen. Vad trevligt det var att gå in i det lilla biblioteket med ett schackbräde uppställt för spel och bokhyllorna dignande med böcker tillräckligt för alla smaker. Superb frukost-buffé"´. Hit kommer jag gärna tillbaka!

• Bodde här: april 2017, reste som ett par
Tack jonasmuntzing