Mycket bra ock trevlig personal som under dessa corona tider verkligen tog säkerheten på allvar. Mycket bra frukost och kvällsmat. Till eftermiddagsfikat var det hembaket kaka av hög kvalitet till kaffet.

Datum för vistelsen: december 2020
  • Restyp: Reste ensam
Tack hanssksolsta

De allmänna utrymmena var inbjudande, mysiga och fint inredda. Detta är ett litet hotell och det gör atmosfären varm och personlig. Vårt rum låg i en angränsande byggnad, på andra våning utan hiss. Eftermiddagsfika och kvällsmat är en trevlig förmån. Frukosten hade ett lite mindre utbud än vad vi är vana vid, sista morgonen hade vi valt frukosttid kl 9 och då var flera skålar/fat tomma. När vi åt tidigare var det mer påfyllt.

Datum för vistelsen: december 2020
Tack 650ulrikah
Omdömet skrevs 4 oktober 2020

Bra läge, fräscht, trevlig personal, möjlighet att förboka parkering precis i anslutning till hotellet, toppen med middag i priset. Ett plus att det är Rituals produkter i badrummet:)
Centrala gågatan bakom hörnet

Datum för vistelsen: oktober 2020
Tack jessicaasandberg
Marcus Eriksson Nordlund, General Manager på Clarion Collection Hotel Kung Oscar, svarade på det här omdömetSvarade 7 oktober 2020

Hej Jessicasandberg,

Jag uppskattar alla våra gästers feedback och ärlighet så stort tack för att du tagit dig tid och berätta om hur du upplevt vårt hotell! Jag är väldigt glad och stolt över att personalen tagit så väl hand om er när ni bott hos oss och ska se till att dom också får ta del av dina tankar som du delat med dig av.
Varmt välkommen tillbaka till oss här på Hotel Kung Oscar snart igen!

Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 3 oktober 2020 från mobil enhet

Trevligt hotell med serviceminded reception som t ex att sänglampan var trasig och den byttes snabbt när jag påtalade detta. Bra! Frukostbuffén var bra och lagom. Lite för hårdkokta ägg trots att det stod att de var löskokta. Middag ingick (buffé) vilket var en positiv överraskning. Rena rum. Bara en hiss. Personalen hade munskydd. Hotellet ligger på gångavstånd till centrum och tågstation.

Datum för vistelsen: september 2020
Restyp: Reste i arbetet
Tack JonnaBarbra

Hej JonnaBarbra,

Tack för din recension här på Tripadvisor och för dina vänliga ord! Men, jag måste ändå be om ursäkt för den trasiga sänglampan, även fast vi bytte den snabbt så ska det inte behövas sägas till om alls från första början, det ska vi ha uppmärksammat tidigare. Jag är glad att er vistelse var som ni hade tänkt er och jag hoppas vi får möjlighet att hälsa er välkomna tillbaka till hotellet i framtiden. Varmt välkomna!

Med vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs 16 augusti 2020

Jag har bott här innan, ett par övernattningar genom jobbet - och alltid varit nöjd i dom enkelrum som tillhandahållits då. Välstädat, fräscha badrum och helt okej säng.
Nu åkte bättre hälften och jag på privat utflykt, och bokade in oss i ett standard dubbelrum. Det är ju mycket som är konstigt i världen detta år 2020, och jag upplever ändå att hotellet gjort vad man förmår i att hjälpa gästerna tänka på att hålla avståndet och så.
Incheckningen var välkomnande och informativ, det mesta förklarades från kvällsmat/eftermiddagsfika, frukost & kod till Wifi...
Rummet var helt till belåtenhet också, motsvarade beskrivning och information som lämnades vid bokningen. Att augusti har givit oss några härligt varma dagar, med varma hotellrum är nu som det är, men fläkten som fanns på rummet satte iallafall lite rotation på luften :-).
Vi hoppade över den inkluderande kvällsmaten, och upptäckte istället utbudet av restauranger ute på stan. Tidigare har dock maten alltid smakat här, och det doftade gott av pannbiffarna som serverades denna kväll.
Frukosten på morgonen, var något avskalad - men det man behöver för att få en bra start på dagen finns! Jättegoda små surdegsbaguetter hittade vi i brödkorgen.
Sammantaget är detta i vårt tycke ett prisvärt boende, och det finns stor risk för återbesök.
Det enda vi inte uppskattade med rummet var installation av snålspolande vattenkran i tvättstället i badrummet - svårt både att få fart på vattnet för handtvätt och tandborstning, men ingen katastrofal dealbreaker.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Christer J

Hej Christer J,

Tack för din recension och tankar som du delar med dig av här på Tripadvisor!
Jag är först och främst glad över att du fortsatt att komma tillbaka till oss, det är ju ett toppenbetyg bara det men sen är jag väldigt glad över att du hade en lika bra vistelse denna gång som tidigare i jobbet. Vi har haft en testperiod med snålsoplande vattenkranar i hadnfaten ett tag och kommer inom kort att avinstallera de sista kranarna då vi har fått in tillräckligt mycket feedback från våra gäster om dessa, så nästa gång du kommer förbi är dom förhoppningsvis inte kvar.

Varmt välkommen tillbaka snart igen!

Med vänliga hälsnignar