Omdömet skrevs 4 oktober 2020

Bra läge, fräscht, trevlig personal, möjlighet att förboka parkering precis i anslutning till hotellet, toppen med middag i priset. Ett plus att det är Rituals produkter i badrummet:)
Centrala gågatan bakom hörnet

Datum för vistelsen: oktober 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack jessicaasandberg
Marcus Eriksson Nordlund, General Manager på Clarion Collection Hotel Kung Oscar, svarade på det här omdömetSvarade 7 oktober 2020

Hej Jessicasandberg,

Jag uppskattar alla våra gästers feedback och ärlighet så stort tack för att du tagit dig tid och berätta om hur du upplevt vårt hotell! Jag är väldigt glad och stolt över att personalen tagit så väl hand om er när ni bott hos oss och ska se till att dom också får ta del av dina tankar som du delat med dig av.
Varmt välkommen tillbaka till oss här på Hotel Kung Oscar snart igen!

Omdömet skrevs 3 oktober 2020 från mobil enhet

Trevligt hotell med serviceminded reception som t ex att sänglampan var trasig och den byttes snabbt när jag påtalade detta. Bra! Frukostbuffén var bra och lagom. Lite för hårdkokta ägg trots att det stod att de var löskokta. Middag ingick (buffé) vilket var en positiv överraskning. Rena rum. Bara en hiss. Personalen hade munskydd. Hotellet ligger på gångavstånd till centrum och tågstation.

Datum för vistelsen: september 2020
Restyp: Reste i arbetet
Tack JonnaBarbra

Hej JonnaBarbra,

Tack för din recension här på Tripadvisor och för dina vänliga ord! Men, jag måste ändå be om ursäkt för den trasiga sänglampan, även fast vi bytte den snabbt så ska det inte behövas sägas till om alls från första början, det ska vi ha uppmärksammat tidigare. Jag är glad att er vistelse var som ni hade tänkt er och jag hoppas vi får möjlighet att hälsa er välkomna tillbaka till hotellet i framtiden. Varmt välkomna!

Med vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs 16 augusti 2020

Jag har bott här innan, ett par övernattningar genom jobbet - och alltid varit nöjd i dom enkelrum som tillhandahållits då. Välstädat, fräscha badrum och helt okej säng.
Nu åkte bättre hälften och jag på privat utflykt, och bokade in oss i ett standard dubbelrum. Det är ju mycket som är konstigt i världen detta år 2020, och jag upplever ändå att hotellet gjort vad man förmår i att hjälpa gästerna tänka på att hålla avståndet och så.
Incheckningen var välkomnande och informativ, det mesta förklarades från kvällsmat/eftermiddagsfika, frukost & kod till Wifi...
Rummet var helt till belåtenhet också, motsvarade beskrivning och information som lämnades vid bokningen. Att augusti har givit oss några härligt varma dagar, med varma hotellrum är nu som det är, men fläkten som fanns på rummet satte iallafall lite rotation på luften :-).
Vi hoppade över den inkluderande kvällsmaten, och upptäckte istället utbudet av restauranger ute på stan. Tidigare har dock maten alltid smakat här, och det doftade gott av pannbiffarna som serverades denna kväll.
Frukosten på morgonen, var något avskalad - men det man behöver för att få en bra start på dagen finns! Jättegoda små surdegsbaguetter hittade vi i brödkorgen.
Sammantaget är detta i vårt tycke ett prisvärt boende, och det finns stor risk för återbesök.
Det enda vi inte uppskattade med rummet var installation av snålspolande vattenkran i tvättstället i badrummet - svårt både att få fart på vattnet för handtvätt och tandborstning, men ingen katastrofal dealbreaker.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Christer J

Hej Christer J,

Tack för din recension och tankar som du delar med dig av här på Tripadvisor!
Jag är först och främst glad över att du fortsatt att komma tillbaka till oss, det är ju ett toppenbetyg bara det men sen är jag väldigt glad över att du hade en lika bra vistelse denna gång som tidigare i jobbet. Vi har haft en testperiod med snålsoplande vattenkranar i hadnfaten ett tag och kommer inom kort att avinstallera de sista kranarna då vi har fått in tillräckligt mycket feedback från våra gäster om dessa, så nästa gång du kommer förbi är dom förhoppningsvis inte kvar.

Varmt välkommen tillbaka snart igen!

Med vänliga hälsnignar

Omdömet skrevs 9 augusti 2020 från mobil enhet

Bra läge kunde vi direkt konstatera.
Att sedan mötas av en helt ohysterisk ”Basil” i receptionen var vansinnigt roligt! Personalen var trevlig och hade ett gott bemötande. Rummet välstädat, bra utrustat och förvånansvärt tyst trots att det vätte mot Drottninggatan.
Täckena var kanske väl tjocka för att vara på sommaren i ett rum utan luftkonditionering, men då är jag petig.

Chipsen på rummen var tyvärr härskna och när vi påpekade det så hörde vi att det varit ett känt problem. Man undrar då varför de inte plockats bort.

Frukosten var helt ok sett till att ekonomin sannolikt är ansträngd och att beläggningen är lägre än vanligt.

Middagen som ingick (Portieren sa att den bjöd hotellet på vilket såklart inte är sant. Den betalas givetvis via rumsavgiften) var tyvärr under all kritik. Inte alls jämförbar med övriga Clarion Collectionhotell som erbjuder middag som del i priset.
Tacobuffe är inget man vill råka ut för när man vill lyxa till helgen med en resa.
Den hade möjligen kunnat räddas av lite vuxna smaker men köttfärssås och tortillabröd är barnmat!

Bortsett från middagsblundern så är det ett hyggligt hotell som vi kan överväga att återbesöka.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack 393bjr

Hej 393bjr,

Tack för din feedback och recension här på Tripadvisor, vi är alltid måna om att ta få ta del av våra gästers tankar efter en vistelse och det uppskattar vi när vi får möjlighet att göra!

Jag får börja med att hålla med om det du skriver om chipsen, självklart ska dom tas bort om det är ett känt problem så där har vi misslyckats i vårt arbete med att säkerställa att den produkt vi levererar till gästerna är bra, det ber jag verkligen om ursäkt för.

Vi har från och med den 17:e augusti på ett säkert sätt återgått till en större mer traditionell frukostbuffé igen så jag hoppas ni inte väntar allt för länge med att ge er ur på resa igen till ett hotell inom Nordic Choice så ni får njuta av en riktigt god frukostbuffé.

Middagen som ni nämner är något vi bjuder på och det är vi stolta över att göra, vi har upptäckt att det verkar som andra aktörer inom hotellbranschen funderar på samma sak vilket dom självklart är välkomna att göra. Alla Clarion Collection-hotell serverar tacobuffé på fredagar en gång i månaden då vi alla har samma meny så det var tråkigt att den inte uppskattades på det sätt som vi hoppas att vår kvällsmat ska uppskattas. Men jag tar vidare dina tankar till vår centrala Food & beverage-avdelning som skriver menyerna för alla hotell så dom får ta med det i framtiden.

Vi ser fram emot att hälsa er välkomna tillbaka i framtiden!

Omdömet skrevs 30 juli 2020

Inget wow utan ett enkelt hotell som man kan förvänta sig i en minder stad tycker jag. Rent och trevlig personal men inget jag skulle besöka om och om igen, hit åker man för att uppleva trollhättan nån dag och sen åker man vidare. Som sagt, helt ok för en eller två övernattningar när man ska vara ute och se sig omkring under dagarna.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack Peter A
Marcus Eriksson Nordlund, General Manager på Clarion Collection Hotel Kung Oscar, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2020

Hej Peter A,

Tack för din recension här på TripAdvisor!

Vi tackar för förtroendet att du valde att bo hos oss medan ni var i Trollhätta, jag hoppas ni fick möjlighet att uppleva det ni önskade trots att t.ex. det inte var några fallpåsläpp eller andra av dom större aktiviteterna i år pga rådande situation med Covid-19. En anledning till att återvända hit i framtiden helt enkelt.

Varmt välkommen tillbaka till oss i så fall!

Clarion Collection Hotel Kung Oscar