Trevligt hotell med serviceminded reception som t ex att sänglampan var trasig och den byttes snabbt när jag påtalade detta. Bra! Frukostbuffén var bra och lagom. Lite för hårdkokta ägg trots att det stod att de var löskokta. Middag ingick (buffé) vilket var en positiv överraskning. Rena rum. Bara en hiss. Personalen hade munskydd. Hotellet ligger på gångavstånd till centrum och tågstation.

Datum för vistelsen: september 2020
Restyp: Reste i arbetet
Tack JonnaBarbra
Marcus Eriksson Nordlund, General Manager på Clarion Collection Hotel Kung Oscar, svarade på det här omdömetSvarade för 2 veckor sedan

Hej JonnaBarbra,

Tack för din recension här på Tripadvisor och för dina vänliga ord! Men, jag måste ändå be om ursäkt för den trasiga sänglampan, även fast vi bytte den snabbt så ska det inte behövas sägas till om alls från första början, det ska vi ha uppmärksammat tidigare. Jag är glad att er vistelse var som ni hade tänkt er och jag hoppas vi får möjlighet att hälsa er välkomna tillbaka till hotellet i framtiden. Varmt välkomna!

Med vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs 16 augusti 2020

Jag har bott här innan, ett par övernattningar genom jobbet - och alltid varit nöjd i dom enkelrum som tillhandahållits då. Välstädat, fräscha badrum och helt okej säng.
Nu åkte bättre hälften och jag på privat utflykt, och bokade in oss i ett standard dubbelrum. Det är ju mycket som är konstigt i världen detta år 2020, och jag upplever ändå att hotellet gjort vad man förmår i att hjälpa gästerna tänka på att hålla avståndet och så.
Incheckningen var välkomnande och informativ, det mesta förklarades från kvällsmat/eftermiddagsfika, frukost & kod till Wifi...
Rummet var helt till belåtenhet också, motsvarade beskrivning och information som lämnades vid bokningen. Att augusti har givit oss några härligt varma dagar, med varma hotellrum är nu som det är, men fläkten som fanns på rummet satte iallafall lite rotation på luften :-).
Vi hoppade över den inkluderande kvällsmaten, och upptäckte istället utbudet av restauranger ute på stan. Tidigare har dock maten alltid smakat här, och det doftade gott av pannbiffarna som serverades denna kväll.
Frukosten på morgonen, var något avskalad - men det man behöver för att få en bra start på dagen finns! Jättegoda små surdegsbaguetter hittade vi i brödkorgen.
Sammantaget är detta i vårt tycke ett prisvärt boende, och det finns stor risk för återbesök.
Det enda vi inte uppskattade med rummet var installation av snålspolande vattenkran i tvättstället i badrummet - svårt både att få fart på vattnet för handtvätt och tandborstning, men ingen katastrofal dealbreaker.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Christer J

Hej Christer J,

Tack för din recension och tankar som du delar med dig av här på Tripadvisor!
Jag är först och främst glad över att du fortsatt att komma tillbaka till oss, det är ju ett toppenbetyg bara det men sen är jag väldigt glad över att du hade en lika bra vistelse denna gång som tidigare i jobbet. Vi har haft en testperiod med snålsoplande vattenkranar i hadnfaten ett tag och kommer inom kort att avinstallera de sista kranarna då vi har fått in tillräckligt mycket feedback från våra gäster om dessa, så nästa gång du kommer förbi är dom förhoppningsvis inte kvar.

Varmt välkommen tillbaka snart igen!

Med vänliga hälsnignar

Omdömet skrevs 9 augusti 2020 från mobil enhet

Bra läge kunde vi direkt konstatera.
Att sedan mötas av en helt ohysterisk ”Basil” i receptionen var vansinnigt roligt! Personalen var trevlig och hade ett gott bemötande. Rummet välstädat, bra utrustat och förvånansvärt tyst trots att det vätte mot Drottninggatan.
Täckena var kanske väl tjocka för att vara på sommaren i ett rum utan luftkonditionering, men då är jag petig.

Chipsen på rummen var tyvärr härskna och när vi påpekade det så hörde vi att det varit ett känt problem. Man undrar då varför de inte plockats bort.

Frukosten var helt ok sett till att ekonomin sannolikt är ansträngd och att beläggningen är lägre än vanligt.

Middagen som ingick (Portieren sa att den bjöd hotellet på vilket såklart inte är sant. Den betalas givetvis via rumsavgiften) var tyvärr under all kritik. Inte alls jämförbar med övriga Clarion Collectionhotell som erbjuder middag som del i priset.
Tacobuffe är inget man vill råka ut för när man vill lyxa till helgen med en resa.
Den hade möjligen kunnat räddas av lite vuxna smaker men köttfärssås och tortillabröd är barnmat!

Bortsett från middagsblundern så är det ett hyggligt hotell som vi kan överväga att återbesöka.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack 393bjr

Hej 393bjr,

Tack för din feedback och recension här på Tripadvisor, vi är alltid måna om att ta få ta del av våra gästers tankar efter en vistelse och det uppskattar vi när vi får möjlighet att göra!

Jag får börja med att hålla med om det du skriver om chipsen, självklart ska dom tas bort om det är ett känt problem så där har vi misslyckats i vårt arbete med att säkerställa att den produkt vi levererar till gästerna är bra, det ber jag verkligen om ursäkt för.

Vi har från och med den 17:e augusti på ett säkert sätt återgått till en större mer traditionell frukostbuffé igen så jag hoppas ni inte väntar allt för länge med att ge er ur på resa igen till ett hotell inom Nordic Choice så ni får njuta av en riktigt god frukostbuffé.

Middagen som ni nämner är något vi bjuder på och det är vi stolta över att göra, vi har upptäckt att det verkar som andra aktörer inom hotellbranschen funderar på samma sak vilket dom självklart är välkomna att göra. Alla Clarion Collection-hotell serverar tacobuffé på fredagar en gång i månaden då vi alla har samma meny så det var tråkigt att den inte uppskattades på det sätt som vi hoppas att vår kvällsmat ska uppskattas. Men jag tar vidare dina tankar till vår centrala Food & beverage-avdelning som skriver menyerna för alla hotell så dom får ta med det i framtiden.

Vi ser fram emot att hälsa er välkomna tillbaka i framtiden!

Omdömet skrevs 30 juli 2020

Inget wow utan ett enkelt hotell som man kan förvänta sig i en minder stad tycker jag. Rent och trevlig personal men inget jag skulle besöka om och om igen, hit åker man för att uppleva trollhättan nån dag och sen åker man vidare. Som sagt, helt ok för en eller två övernattningar när man ska vara ute och se sig omkring under dagarna.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack Peter A
Marcus Eriksson Nordlund, General Manager på Clarion Collection Hotel Kung Oscar, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2020

Hej Peter A,

Tack för din recension här på TripAdvisor!

Vi tackar för förtroendet att du valde att bo hos oss medan ni var i Trollhätta, jag hoppas ni fick möjlighet att uppleva det ni önskade trots att t.ex. det inte var några fallpåsläpp eller andra av dom större aktiviteterna i år pga rådande situation med Covid-19. En anledning till att återvända hit i framtiden helt enkelt.

Varmt välkommen tillbaka till oss i så fall!

Clarion Collection Hotel Kung Oscar

Omdömet skrevs 24 juli 2020 från mobil enhet

Åkte för att fira födelsedag men blev grymt besviken.
Bokade ett par nätter i så kallat superior rum men insåg snart att de utlovade specifikationerna om tex bredare sängar, större rum mm inte fanns på vårt rum. När min man påpekade detta sa personalen att rummet vi fått står som superior i deras system. Vi fick titta på ett annat superiorrum och det var stor skillnad. Vi kunde få byta rum men hade då tvingats till ett byte till under vår vistelse då vi inte kunde få två nätter på raken i samma rum. Vi stannade därför kvar i det som enligt deras egna specifikationer var ett vanligt dubbelrum. Min man fick tjata sig till att vi skulle få mellanskillnaden återbetald.
Det finns inga hissar utanför huvudbyggnaden så räkna med mycket trappor och att bära väskor långt. Ingen bra idé för barnfamiljer, äldre eller de med rörelseproblem. Du måste gå utomhus med och utsättas för regn mm.
Det var olidligt varmt på rummet och hotellet saknar AC. Liten bordsfläkt fanns dock.
Vårt rum vette mot en gata med mycket ljud som högt spelande fordon, mycket rop och dessutom en ihärdig armé av fåglar som lät dag som natt. Pga av värmen behöver man ha fönstret öppet så be om öronproppar!
Duschen var sönder på vårt rum och det sprutade vatten rakt upp i taket. En annan sak ramlade ner från innertaket - vi vet inte ens vad det var.
Sängarna är helt ok med stora sköna kuddar. Någon soffa fanns inte som utlovat (men så var ju vårt rum inte ett superiorrum heller som utlovat). Enkla detaljer som skohorn saknades.
Kvällsmaten var god men saknade i princip all form av sallad, smör, bröd osv som vi har fått på tidigare Clarion Collection hotell. Även frukosten var spartansk- möjligen pga av coronasituationen. Men man borde kunna erbjuda hel frukt osv istället för uppskuren osv.
På det hela taget en besvikelse på så många plan och med en personal som delvis var initiativlös och inte särskilt serviceminded (oerfaren kanske?).
Gillar annars Clarion men det här hotellet känns inte riktigt som om det passar in. Och det är fult att försöka få betalt för superior som definitivt inte är det. Undrar hur många de lurat på det?
Kan tyvärr inte rekommendera detta hotell alls och då är vi som sagt trogna Clarionbesökare.

Datum för vistelsen: juli 2020
Tack lindaf459

Hej lindaf459,

tack för att du tagit dig tid och dela med dig av dina tankar efter er vistelse. Det var oerhört tråkigt att läsa det du skriver men jag kan försäkra er om att vi inte lurar någon, det rum som ni fick var ett av våra Superiorrum som till ytan är lika stort som det andra rum ni tittade på. Vi tar till oss av er feedback och ska även se över hur vi framöver på bästa sätt ska kunna ta hand om gäster som inte känner sig nöjda med det som vi levererar på plats.

Precis som du skriver kring maten så var det på grund av Corona som vi hade en begränsad kvällsbuffé där bland annat bröd och sallad samt soppa hade tagits bort för att minska smittorisken något men ändå kunna erbjuda mat som vi på Clarion Collection gör. Detsamma gällde frukostbuffén där vi också minskat på innehållet för att minska smittorisken för våra gäster framförallt och därför var det mindre råvaror än vad det brukar vara. Vi har sedan mitten på augusti återgått igen till fullgod frukost igen samt en lite mer utökad kvällsmat så är ni ute och reser igen till ett Clarion Collection så ska det finnas där.

Varmt välkomna tillbaka till Nordic Choice i framtiden och alla våra hotell inom Comfort, Quality, Clarion och Clarion Collection så klart.