Omdömet skrevs 9 augusti 2020 från mobil enhet

Bra läge kunde vi direkt konstatera.
Att sedan mötas av en helt ohysterisk ”Basil” i receptionen var vansinnigt roligt! Personalen var trevlig och hade ett gott bemötande. Rummet välstädat, bra utrustat och förvånansvärt tyst trots att det vätte mot Drottninggatan.
Täckena var kanske väl tjocka för att vara på sommaren i ett rum utan luftkonditionering, men då är jag petig.

Chipsen på rummen var tyvärr härskna och när vi påpekade det så hörde vi att det varit ett känt problem. Man undrar då varför de inte plockats bort.

Frukosten var helt ok sett till att ekonomin sannolikt är ansträngd och att beläggningen är lägre än vanligt.

Middagen som ingick (Portieren sa att den bjöd hotellet på vilket såklart inte är sant. Den betalas givetvis via rumsavgiften) var tyvärr under all kritik. Inte alls jämförbar med övriga Clarion Collectionhotell som erbjuder middag som del i priset.
Tacobuffe är inget man vill råka ut för när man vill lyxa till helgen med en resa.
Den hade möjligen kunnat räddas av lite vuxna smaker men köttfärssås och tortillabröd är barnmat!

Bortsett från middagsblundern så är det ett hyggligt hotell som vi kan överväga att återbesöka.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack 393bjr
Omdömet skrevs 30 juli 2020

Inget wow utan ett enkelt hotell som man kan förvänta sig i en minder stad tycker jag. Rent och trevlig personal men inget jag skulle besöka om och om igen, hit åker man för att uppleva trollhättan nån dag och sen åker man vidare. Som sagt, helt ok för en eller två övernattningar när man ska vara ute och se sig omkring under dagarna.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack Peter A
Marcus Eriksson Nordlund, General Manager på Clarion Collection Hotel Kung Oscar, svarade på det här omdömetSvarade 6 augusti 2020

Hej Peter A,

Tack för din recension här på TripAdvisor!

Vi tackar för förtroendet att du valde att bo hos oss medan ni var i Trollhätta, jag hoppas ni fick möjlighet att uppleva det ni önskade trots att t.ex. det inte var några fallpåsläpp eller andra av dom större aktiviteterna i år pga rådande situation med Covid-19. En anledning till att återvända hit i framtiden helt enkelt.

Varmt välkommen tillbaka till oss i så fall!

Med vänliga hälsningar
Marcus
Clarion Collection Hotel Kung Oscar

Omdömet skrevs 24 juli 2020 från mobil enhet

Åkte för att fira födelsedag men blev grymt besviken.
Bokade ett par nätter i så kallat superior rum men insåg snart att de utlovade specifikationerna om tex bredare sängar, större rum mm inte fanns på vårt rum. När min man påpekade detta sa personalen att rummet vi fått står som superior i deras system. Vi fick titta på ett annat superiorrum och det var stor skillnad. Vi kunde få byta rum men hade då tvingats till ett byte till under vår vistelse då vi inte kunde få två nätter på raken i samma rum. Vi stannade därför kvar i det som enligt deras egna specifikationer var ett vanligt dubbelrum. Min man fick tjata sig till att vi skulle få mellanskillnaden återbetald.
Det finns inga hissar utanför huvudbyggnaden så räkna med mycket trappor och att bära väskor långt. Ingen bra idé för barnfamiljer, äldre eller de med rörelseproblem. Du måste gå utomhus med och utsättas för regn mm.
Det var olidligt varmt på rummet och hotellet saknar AC. Liten bordsfläkt fanns dock.
Vårt rum vette mot en gata med mycket ljud som högt spelande fordon, mycket rop och dessutom en ihärdig armé av fåglar som lät dag som natt. Pga av värmen behöver man ha fönstret öppet så be om öronproppar!
Duschen var sönder på vårt rum och det sprutade vatten rakt upp i taket. En annan sak ramlade ner från innertaket - vi vet inte ens vad det var.
Sängarna är helt ok med stora sköna kuddar. Någon soffa fanns inte som utlovat (men så var ju vårt rum inte ett superiorrum heller som utlovat). Enkla detaljer som skohorn saknades.
Kvällsmaten var god men saknade i princip all form av sallad, smör, bröd osv som vi har fått på tidigare Clarion Collection hotell. Även frukosten var spartansk- möjligen pga av coronasituationen. Men man borde kunna erbjuda hel frukt osv istället för uppskuren osv.
På det hela taget en besvikelse på så många plan och med en personal som delvis var initiativlös och inte särskilt serviceminded (oerfaren kanske?).
Gillar annars Clarion men det här hotellet känns inte riktigt som om det passar in. Och det är fult att försöka få betalt för superior som definitivt inte är det. Undrar hur många de lurat på det?
Kan tyvärr inte rekommendera detta hotell alls och då är vi som sagt trogna Clarionbesökare.

Tack lindaf459
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Brukar gilla Clarion collection-hotell och rekommendera till vänner men detta motsvarar vare sig förväntningarna eller fakta. Vi var tre personer och valde ett lite dyrare deluxe-rum för att få sängskåp (som det står att dessa rum har) istället för bäddsoffa då vi alla tre ville ha bra sovkomfort. I rummet var en bäddfåtölj som INTE var skön att sova i (eller sitta i). Vi sa till direkt men fick vare sig byta rum eller prisreduktion. Badrummet var jättefint men rummet i övrigt inget speciellt. Hotellet i övrigt ok men det tristare ut än vad bilderna visar.

Tack Camilla_AE
Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

Vi (en vuxen och en 16-åring) tog en avstickare hit för att upptäcka Trollhättan. Lätt att hitta till hotellet. Fick ingen parkering på hotellets innergård men efter några varv cirkulerande på gatorna i kvarteren runtomkring hittades en gratisplats där vi kunde stå ett dygn.

Trevlig personal vid incheckning. Sonen tyckte det luktade lite instängt i hotellkorridoren. Rummet var ganska litet liksom badrummet, men sängarna var sköna och vattenkokare fanns. Det var dock väldigt varmt på rummet på natten och det var svårt att få in svalka från fönstret eftersom gardinen var i vägen (samt att det var en del ljud ute pga det centrala läget bredvid en större gata). En fläkt hade varit skönt! Men väldigt sköna sängar (dock ganska smala) och fluffiga härliga kuddar.

Kvällsmåltiden var mycket uppskattad. Köttbullar, potatis och gräddsås serverades denna kväll. Jag beställde en öl till maten, tyvärr tyckte jag den var lite för ljummen. Köpte senare på kvällen en prosecco. När jag nästa dag gick igenom mina kvitton insåg jag att jag betalat 10 kr mer än det pris som stod i drinkmenyn. Då hade vi redan checkat ut så jag tog aldrig upp det med personal, och 10 kr är ingen stor summa. Men ändå bra om det står samma pris på menyn som det man ska betala. Men plus för att sonens läsk snabbt byttes ut med ett leende då kolsyran i den inte var som den borde.

Helt OK frukost, men det kändes lite trångt och svårt att hålla distans även om man ville. Tätt mellan borden osv. Men förstår att det är svårt att möblera annorlunda när ytorna inte är så stora.

Vi övervägde att stanna ytterligare en natt men eftersom vi hade Nordic Choice hotellpass behövde vi boka själva på nätet (kan inte göras direkt över disk). På webben stod att rummen var fullbokade. Enligt receptionen fanns rum men då kunde de inte ge samma låga pris utan då hade vi får betala separat och dessutom mer än de 800 kr som vi betalar med hotellpasset. Det tyckte vi inte det var värt så vi valde att åka vidare. Men det är ju inte hotellets fel.

Sammanfattningsvis: vi tyckte detta hotell var bra, om än lite murrigt. Lite som ett klassiskt stadshotell förr... :) Stort plus för kvällsmaten.

Tack EllaKaramella

Hej EllaKaramella,

Tack för din recension och tack för ditt svar på mitt mail som jag skickade.

Jag hoppas vi får möjligheten att hälsa er välkomna tillbaka till oss och visa upp oss från vår bästa sida.

Med vänliga hälsningar
Marcus