Brukar gilla Clarion collection-hotell och rekommendera till vänner men detta motsvarar vare sig förväntningarna eller fakta. Vi var tre personer och valde ett lite dyrare deluxe-rum för att få sängskåp (som det står att dessa rum har) istället för bäddsoffa då vi alla tre ville ha bra sovkomfort. I rummet var en bäddfåtölj som INTE var skön att sova i (eller sitta i). Vi sa till direkt men fick vare sig byta rum eller prisreduktion. Badrummet var jättefint men rummet i övrigt inget speciellt. Hotellet i övrigt ok men det tristare ut än vad bilderna visar.

Tack Camilla_AE

Vi (en vuxen och en 16-åring) tog en avstickare hit för att upptäcka Trollhättan. Lätt att hitta till hotellet. Fick ingen parkering på hotellets innergård men efter några varv cirkulerande på gatorna i kvarteren runtomkring hittades en gratisplats där vi kunde stå ett dygn.

Trevlig personal vid incheckning. Sonen tyckte det luktade lite instängt i hotellkorridoren. Rummet var ganska litet liksom badrummet, men sängarna var sköna och vattenkokare fanns. Det var dock väldigt varmt på rummet på natten och det var svårt att få in svalka från fönstret eftersom gardinen var i vägen (samt att det var en del ljud ute pga det centrala läget bredvid en större gata). En fläkt hade varit skönt! Men väldigt sköna sängar (dock ganska smala) och fluffiga härliga kuddar.

Kvällsmåltiden var mycket uppskattad. Köttbullar, potatis och gräddsås serverades denna kväll. Jag beställde en öl till maten, tyvärr tyckte jag den var lite för ljummen. Köpte senare på kvällen en prosecco. När jag nästa dag gick igenom mina kvitton insåg jag att jag betalat 10 kr mer än det pris som stod i drinkmenyn. Då hade vi redan checkat ut så jag tog aldrig upp det med personal, och 10 kr är ingen stor summa. Men ändå bra om det står samma pris på menyn som det man ska betala. Men plus för att sonens läsk snabbt byttes ut med ett leende då kolsyran i den inte var som den borde.

Helt OK frukost, men det kändes lite trångt och svårt att hålla distans även om man ville. Tätt mellan borden osv. Men förstår att det är svårt att möblera annorlunda när ytorna inte är så stora.

Vi övervägde att stanna ytterligare en natt men eftersom vi hade Nordic Choice hotellpass behövde vi boka själva på nätet (kan inte göras direkt över disk). På webben stod att rummen var fullbokade. Enligt receptionen fanns rum men då kunde de inte ge samma låga pris utan då hade vi får betala separat och dessutom mer än de 800 kr som vi betalar med hotellpasset. Det tyckte vi inte det var värt så vi valde att åka vidare. Men det är ju inte hotellets fel.

Sammanfattningsvis: vi tyckte detta hotell var bra, om än lite murrigt. Lite som ett klassiskt stadshotell förr... :) Stort plus för kvällsmaten.

Tack EllaKaramella
Marcus Eriksson Nordlund, General Manager på Clarion Collection Hotel Kung Oscar, svarade på det här omdömetSvarade i går

Hej EllaKaramella,

Tack för din recension och tack för ditt svar på mitt mail som jag skickade.

Jag hoppas vi får möjligheten att hälsa er välkomna tillbaka till oss och visa upp oss från vår bästa sida.

Clarion Collection Hotel Kung Oscar

Blev besviken då vi debiterades 300 kr extra för extrasäng vilket inte framgick av vår bokningsbekräftelse.

I övrigt ok. Vi kommer inte att återvända, det känns inte ok att priset ökas med 20% på en avgift som ej framgår vid bokning.

Tack K5995BCsaraj

Hej K5995BCsaraj,

Tack för din recension!

Jag ber så mycket om ursäkt att det blev fel från vår sida och jag hoppas att allt har löst sig till det bästa nu såhär i efterhand.

Varmt välkomna tillbaka!

Clarion Collection Hotel Kung Oscar

Ingen hiss i sidobyggnaden. Barnfamiljer med barnvagn bör ej bo i denna byggnad, ej heller äldre som har svårt att gå i trappor. Parkering på gården fungerade bra. Gångavstånd till det mesta. Många fina lekplatser i närheten.

Datum för vistelsen: juli 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Broby

Hej Broby,

Tack för att du tagit dig tid och skriva en recension om vårt hotell här på Tripadvisor!

Det stämmer mycket riktigt att vi i en del av hotellet i dagsläget inte har hiss men vi tittar just nu på en lösning för att kunna få byggt en hiss inom en snar framtid, under tiden kan vi annars rekommendera en annan väg att gå för att slippa gå så mycket i trappor om man bor i den delen av hotellet, tveka inte att fråga oss nästa gång.

Varmt välkomna tillbaka!

Med vänliga hälsnignar
Clarion Collection Hotel Kung Oscar

Vi kom lite tidigare men det var inga problem att checka in. Mysigt rum, fräscht badrum, kanske något liten dubbelsäng, barnspärr saknades på fönstret men väldigt välstädat och fräscht. God frukost och mycket trevlig personal, kan varmt rekommenderas.

Tack 414nellye

Hej 414nellye,

Tack för din rekommendation och recension! Vi är väldigt glada att ni hade en så bra vistelse, tips inför nästa vistelse är att antingen boka standardrum med Twin beds som är två stycken 90 cm breda sängar som står bredvid varandra eller varför inte lyxa till det med ett av våra Deluxerum som har en 180 cm bred säng från Carpe Diem.

Hoppas vi får möjlighet att hälsa er välkomna tillbaka!