Blev besviken då vi debiterades 300 kr extra för extrasäng vilket inte framgick av vår bokningsbekräftelse.

I övrigt ok. Vi kommer inte att återvända, det känns inte ok att priset ökas med 20% på en avgift som ej framgår vid bokning.

Tack K5995BCsaraj
Marcus Eriksson Nordlund, General Manager på Clarion Collection Hotel Kung Oscar, svarade på det här omdömetSvarade i går

Hej K5995BCsaraj,

Tack för din recension!

Jag ber så mycket om ursäkt att det blev fel från vår sida och jag hoppas att allt har löst sig till det bästa nu såhär i efterhand.

Varmt välkomna tillbaka!

Clarion Collection Hotel Kung Oscar

Ingen hiss i sidobyggnaden. Barnfamiljer med barnvagn bör ej bo i denna byggnad, ej heller äldre som har svårt att gå i trappor. Parkering på gården fungerade bra. Gångavstånd till det mesta. Många fina lekplatser i närheten.

Datum för vistelsen: juli 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med NordicChoiceHotels.com
Tack Broby

Hej Broby,

Tack för att du tagit dig tid och skriva en recension om vårt hotell här på Tripadvisor!

Det stämmer mycket riktigt att vi i en del av hotellet i dagsläget inte har hiss men vi tittar just nu på en lösning för att kunna få byggt en hiss inom en snar framtid, under tiden kan vi annars rekommendera en annan väg att gå för att slippa gå så mycket i trappor om man bor i den delen av hotellet, tveka inte att fråga oss nästa gång.

Varmt välkomna tillbaka!

Med vänliga hälsnignar
Clarion Collection Hotel Kung Oscar

Vi kom lite tidigare men det var inga problem att checka in. Mysigt rum, fräscht badrum, kanske något liten dubbelsäng, barnspärr saknades på fönstret men väldigt välstädat och fräscht. God frukost och mycket trevlig personal, kan varmt rekommenderas.

Tack 414nellye

Hej 414nellye,

Tack för din rekommendation och recension! Vi är väldigt glada att ni hade en så bra vistelse, tips inför nästa vistelse är att antingen boka standardrum med Twin beds som är två stycken 90 cm breda sängar som står bredvid varandra eller varför inte lyxa till det med ett av våra Deluxerum som har en 180 cm bred säng från Carpe Diem.

Hoppas vi får möjlighet att hälsa er välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs 24 juni 2020 från mobil enhet

Supertrevligt hotell mitt i Trollhättan. Trevlig och hjälpsam personal. Jättefina moderna rum utrustade med minibar, fläkt, tv, wifi, safebox, strykjärn, telefon. Mysig och hemtrevlig restaurang och lounge. Parkering finns att hyra.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack galderama

Hej Galderama,

Tack för att du tagit dig tid och skriva en recension om din vistelse hos oss och stort tack för dom positiva orden! Vi är väldigt glada att ni hade en så bra vistelse hos oss och jag ska dela med mig av detta till resten av personalen också.

Varmt välkomna tillbaka snart igen.

Omdömet skrevs 14 juni 2020 från mobil enhet

Vi skulle ner till Orust och insåg att det skulle bli för sent att bila hela vägen. Ringde därför både receptionen för att se pris och lediga rum. Fick då ett pris. Strul med hemsidan gjorde att jag inte kunde boka med bonuspoäng så fick skippa det efter många om och men.
När vi anlände ca halv ett på natten fick vi helt plötsligt ett dyrare pris av en annan i personalen. Då det var sent på natten och vi hade vår lille son sovandes i bilen fick vi snällt acceptera priset.
Väl uppe på rummet var det olidligt varmt och det var omöjligt att sänka värmen. Det enda att göra var att öppna fönsterna på vid gavel(något som inte borde gå att göra på 4:e vån och inte kändes säkert med en 5-åring i rummet).
Dörren var så söndrig att den inte hade stängt sig när vi kom, utan vi hade sovit med öppen dörr hela natten.
När vi vaknade på morgonen var det fortfarande så varmt att jag trodde sonen och jag hade fått feber för vi mådde så dåligt. Väl nere vid frukosten fortsatte besvikelsen då man inte ens kunde göra apelsinjuice. Så utspätt att det såg ut som citronsaft och smakade som vatten med apelsinklyftor i.
För detta besök fick vi betala mer än på exempelvis Post Hotellet som har en så mycket högre standard och service.

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack GOT4EVER

Hej Got4Ever,

Tack för att du tagit dig tid och skriva en recension om hur er vistelse hos oss var.
Jag beklagar att ni inte känt att vi levt upp till de förväntningar ni haft och självklart ska priset stämma överens, jag vågar inte svara på vad som hänt i detta fallet men får man ett pris över telefon så ska vi så klart se till att göra en bokning med det priset.

Vi har tyvärr ingen AC på hotellet i dagsläget så därför kan vissa rum som varit utsatta för solljus hela dagen vara ganska varma, vi försöker på bäst sätt att stänga av värmen och dra för gardinerna på dessa rum för att motverka värmen men är det även varmt ute så blir det varmt inne även om fönstret öppnas.

Vi tar till oss det du skriver och ska se över de rutiner vi har på hotellet för att fortsätta utvecklas framöver.