Öppet i dag: 11:00 - 16:00
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Ett Måste för alla bil intresserad.

Detta är en fordons historik resa för alla bil intresserade, tyvärr har det gått i graven tyvärr ... läs mer

Omdömet skrevs 2 augusti 2018
Kent W
Vindeln, Sverige
från mobil enhet
Bra, men fyller inte full potential

Ett museum som definitivt är värt att besöka! Alla bilar var i otroligt bra skick, rena och fina ... läs mer

Omdömet skrevs 12 juli 2018
Mike M
från mobil enhet
Läs alla 169 omdömen

2025 av 169 omdömen
Omdömet skrevs 15 april 2017 från mobil enhet

Den som är intresserad av svensk bilhistoria har hittat rätt. Här kan man gå länge och njuta av alla möjliga modeller av Saab. Vissa har knappt rullat en meter, andra körts hårt på grusvägar i de svenska skogarna och andra kom aldrig ens till linan. En mycket trevlig miljö där man lätt kan spendera några timmar.

2  Tack Emil B
Omdömet skrevs 21 december 2016 från mobil enhet

En fantastisk upplevelse för den bilintresserade och en bra inblick i Trollhättans industrihistoria.

Datum för upplevelsen: december 2016
Tack 514fredda
Omdömet skrevs 30 oktober 2016

Som tidigare Saabägare och med ett sommarjobb på Saabfabriken under gymnasietiden var jag klart nyfiken på Saabmuseet. Blev klart besviken över hur litet det var, fast det jämnade ut sig till viss del då lokalen var tämligen välfylld med bilar. Jag saknade dock mer bakgrund och information om tillverkning, orsaker till konkursen m.m. Vi spenderade en timme där men då kändes det som om vi nästan drog ut på tiden. Ok, men hade väldigt gärna sett och läst mer.

Datum för upplevelsen: oktober 2016
1  Tack Deadmeat18
Omdömet skrevs 13 september 2016

Bilhistoria med alla Saabs bilar som gjorts och även prototyper som inte har producerats i luftiga lokaler

Tack Tony1framtiden
Omdömet skrevs 22 juli 2016

Äntligen kom vi hit. Det var ngt mindre än jag trott, men välkomponerat. Roligt att se alla modeller jag inte ens visste fanns, som tex Saab Safari! Kul med film där en man berättar om sin första Saab, men även om hur den tiden var då i slutet på 60 talet. Vi hade med oss två barnbarn, de var såklart måttligt intresserade

Tack Annbe20