“Svensk bilhistoria”

Saab Car Museum
Rankad som nr 2 av 9 saker att göra i Trollhättan
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs april 15 2017 från mobil enhet

Den som är intresserad av svensk bilhistoria har hittat rätt. Här kan man gå länge och njuta av alla möjliga modeller av Saab. Vissa har knappt rullat en meter, andra körts hårt på grusvägar i de svenska skogarna och andra kom aldrig ens till linan. En mycket trevlig miljö där man lätt kan spendera några timmar.

2  Tack Emil B

Omdömet skrevs december 21 2016 från mobil enhet

En fantastisk upplevelse för den bilintresserade och en bra inblick i Trollhättans industrihistoria.

Tack Fredrik E
Omdömet skrevs oktober 30 2016

Som tidigare Saabägare och med ett sommarjobb på Saabfabriken under gymnasietiden var jag klart nyfiken på Saabmuseet. Blev klart besviken över hur litet det var, fast det jämnade ut sig till viss del då lokalen var tämligen välfylld med bilar. Jag saknade dock mer bakgrund och information om tillverkning, orsaker till konkursen m.m. Vi spenderade en timme där men då kändes det som om vi nästan drog ut på tiden. Ok, men hade väldigt gärna sett och läst mer.

1  Tack Deadmeat18
Omdömet skrevs september 13 2016

Bilhistoria med alla Saabs bilar som gjorts och även prototyper som inte har producerats i luftiga lokaler

Tack Tony1framtiden
Omdömet skrevs juli 22 2016

Äntligen kom vi hit. Det var ngt mindre än jag trott, men välkomponerat. Roligt att se alla modeller jag inte ens visste fanns, som tex Saab Safari! Kul med film där en man berättar om sin första Saab, men även om hur den tiden var då i slutet på 60 talet. Vi hade med oss två barnbarn, de var såklart måttligt intresserade

Tack Annbe20

Resenärer som tittade på Saab Car Museum tittade också på

Trollhättan, Västra Götalands län

Besökt Saab Car Museum? Berätta vad du tyckte!