“Saab”

Saab Car Museum
Rankad som nr 2 av 9 saker att göra i Trollhättan
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs juli 21 2016 från mobil enhet

Ett ställe för dig med genuint bilintresse och då särskilt för Saab bilar. Mycket historik finns att beskåda här. Rekommenderas för bilintresserade.

Tack MAKORRE

1923 av 143 omdömen

Omdömet skrevs juli 19 2016 från mobil enhet

Första gången och det var helt klart värt resan. Dock saknades tex nästan hela gamla 900 modellprogrammet. Hoppas på bättring. Plus för Talladega filmen och såklart bilen.

Tack Emil D
Omdömet skrevs juli 15 2016 från mobil enhet

Intressant utställning, även för icke-nördar. Given för en entusiast med Sonetter, konceptbilar och förstås Ursaaben.

Tack jiistarck
Omdömet skrevs juli 13 2016

Trevlig och spännande upplevelse för den bilintresserade! Här kan man följa saabs utveckling och få en genuin känsla vad saab betytt för trollhättan och resten av bilvärlden!

Tack TesMath
Omdömet skrevs maj 20 2016

Ett muséum med många vackra bilar som alla har en liten historia att berätta. Här finns allt från den första prototypen till den sista som lämnade bandet innan fabriken stängde.
I min mening mycket som är sevärt, dock har man missat att berätta historien om Saab utan i princip enbart inriktat sig på att ställa ut bilar.
Jag gillade utställningen, men hade önskat mer information.

Tack Hans H

Resenärer som tittade på Saab Car Museum tittade också på

Trollhättan, Västra Götalands län

Besökt Saab Car Museum? Berätta vad du tyckte!