“Bilupplevelse!”

Saab Car Museum
Rankad som nr 2 av 9 saker att göra i Trollhättan
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs juli 13 2016

Trevlig och spännande upplevelse för den bilintresserade! Här kan man följa saabs utveckling och få en genuin känsla vad saab betytt för trollhättan och resten av bilvärlden!

Tack TesMath

Omdömet skrevs maj 20 2016

Ett muséum med många vackra bilar som alla har en liten historia att berätta. Här finns allt från den första prototypen till den sista som lämnade bandet innan fabriken stängde.
I min mening mycket som är sevärt, dock har man missat att berätta historien om Saab utan i princip enbart inriktat sig på att ställa ut bilar.
Jag gillade utställningen, men hade önskat mer information.

Tack Hans H
Omdömet skrevs maj 15 2016 från mobil enhet

För den Saabfrälste är ett besök här ett måste, och det behövs nog ett visst mått av förkunskaper eller guide för att få ut mest av ett besök.

Tack Bjarne D
Omdömet skrevs april 27 2016

Ett litet museum, dock med mycket information och försvarligt antal bilar (inkl några rariteter)
Detta museum är för dem med bilintresse och viss "förkunskap".

Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com
Tack Pragfantast
Omdömet skrevs mars 23 2016 från mobil enhet

Samling med Saabs samtliga modeller i rustik ombyggd industribyggnad från den tid då Nohab var Trollhättans största arbetsplats. Alldeles i närheten finns Innovatum som erbjuder upplevelser för hela familjen.

Tack Gerhard H

Resenärer som tittade på Saab Car Museum tittade också på

Trollhättan, Västra Götalands län

Besökt Saab Car Museum? Berätta vad du tyckte!