Omdömet skrevs 15 december 2019 från mobil enhet

Vi blev tyvärr väldigt besvikna på julbordet som vi åt den 14/12. Det som var bra var sillen, men tyvärr saknades alldeles för mycket och låg kvalitet på köttbullar (torra smaklösa) och Jansons (sörja). På det kallskurna så saknades t ex sillsallad, rostbiff och lammfiol. Lax låg slarvigt serverat, men god smak. Endast en sås till laxen . Ägghalvor smakade gamla. På det varma fanns ingen tex ingen julkorv eller dopp och det var rimmade torra revben. Efterrätt hade inget glutenfritt alternativ, det var ostkaka och kladdkaka plus godis. Brödet var en sorts limpa. Saknades frukt och bär helt och hållet. Osten var två hårdostar (goda), men det fanns inga andra ostar och inga ostkex alls. Även här ingen frukt. Kul med tomte och trevligt bemötande, men tråkigt att det övriga hade så låg nivå.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack MartinP720
LisaJ3842, Kundansvarig på Knistad Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 16 december 2019

Hej,
Tack för din recension. Tråkigt att höra att du inte är helt belåten med utbudet. Vi tar med oss dina synpunkter till vår utvädring av julen.

God jul och gott nytt år !

Omdömet skrevs 25 oktober 2019

Vilket trevligt bemötande! Hela stället genomsyras av en go känsla av trivsel. Proffsigt genomförd konferens, god mat och allt i härligt anrik historisk miljö. golf för den intresserade precis runt hörnet.

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack KickiK5
LisaJ3842, Kundansvarig på Knistad Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 4 november 2019

Tack för detta fina omdöme. Mycket varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 18 september 2019 från mobil enhet

Bor i Skövde och åker ibland ut till Knistad för frukost. Skön miljö både ute och inne. Frukosten har vad som förväntas och det mesta lokalproducerat. Smakar också riktigt bra. Fin utsikt om det finns plats på ”verandan”.
Hjälpsam personal och varför inte avsluta med kaffe i baren?
Ibland mycket folk, golftävling?
Ett bra och säkert miljöombyte en mil utanför centrum.

Datum för vistelsen: september 2019
Tack Håkan P
LisaJ3842, Kundansvarig på Knistad Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 19 september 2019

Tack för din fina och målande beskrivning. Golftävlingar och konferenser kan ibland göra att det kommer stora grupper samtidigt. Ring gärna innan så guidar vid dig till de lugnaste tiderna eller dagarna. Varmt välkommen till oss igen!

Omdömet skrevs 20 juli 2019 från mobil enhet

Trevligt och bra personal! Jag och min fru kände oss mycket välkomna! Kommer tillbaka med golfbagen och golfvänner vid tillfälle för en golfweekend då jag gärna vill prova på banan vilket jag inte hann med denna gång.

Datum för vistelsen: juli 2019
Tack S4164AFpeterj
LisaJ3842, Kundansvarig på Knistad Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 22 juli 2019

Tack för ert fina omdöme!
Vi ser fram emot att ta emot ert sällskap för en härlig golfweekend.
Ha en fortsatt fin sommar!

Omdömet skrevs 20 juni 2019

Vi var 8 personer som tagit in på Knistad Herrgård för en natt. Tyvärr så hade vi rätt höga förväntningar men dessa infriades inte. Rummen var små och badrummen slitna. Då vi skulle få bord 19:30 så tänkte vi ta en drink innan i baren för att vi därefter skulle bli ledsagade till vårt bord. Vi väntade till 20:00 då vi själva sökte upp vårt bord. Maten var under all kritik och servicen slarvig. Man skyllde på att man hade ett större bröllopssällskap som krävde uppassning. Den biff som jag och en till i sällskapet fick måste bytas då den var felstyckad och seg och den entrecote vi fick istället var kall och alldeles för hårt stekt. Som sagt så hade vi förväntat oss mer och jag kan därför inte rekommendera Knistad Herrgård i synnerhet om ni vill äta gott

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack Rolf W
LisaJ3842, Informationsansvarig på Knistad Herrgård, svarade på det här omdömetSvarade 24 juni 2019

Hej,
Tack för er recension. Vi är ledsna att vi inte uppfyllde era förväntningar denna gång. Vi har fått er kritik via andra vägar och redan nu bytt kött på menyn och tagit upp med ansvariga för berörda avdelningar. Vi tar hårt på denna typen av kritik då just maten är något vi vanligtvis kan vara trygga med att den är väldigt bra och lika så vår service.
Välkomna tillbaka för en bättre upplevelse!