“Mycket bra restaurang med det lilla extra!”
Omdöme om Den lilla krogen

Den lilla krogen
Rankad som nr 1 av 92 Restauranger i Skövde
Omdömet skrevs 12 februari 2024 från mobil enhet

Jättegod mat och mycket trevlig service och bemötande. En maträtt var lite kall, men den togs snabbt ut och vi fick in en helt ny. Alla sju i sällskapet var mycket nöjda. Extra pluss för fint fixande med god mat till barnen 👍

Datum för besöket: februari 2024
Tack Martin E

Omdömet skrevs 24 oktober 2023 från mobil enhet

Drömmer mig tillbaka till sommarens magiska besök på @denlillakrogen som ligger centralt beläget i Skövde vid det stora torget. Jag tog deras lamm med potatiskrutong, sparris, mangold, fänkålsmajo och rödvinssås. Min partner tog deras ryggbiff. Båda rätterna var helt magiskt goda och lagade till perfektion och likaså upplägget som föll oss båda i smaken. Till dessert tog jag deras cremè bruleé med rabarber, även den en fullpoängare. Deras mocktail "Virgin basil rum sour" var även den, en av de bästa alkoholfria drinkarna jag smakat. Hänger ni i Skövde och vill käka gott käk, besök Den lilla krogen för tusan.

Datum för besöket: juli 2023
Tack SofiaEkBerggren
Omdömet skrevs 19 oktober 2023 från mobil enhet

"Tryffelrisotto" visade sig vara en tallrik med sås, nästan helt utan ris och utan smak av tryffel. Till denna risotto utlovades en sallad med tomat och oliv, denna "sallad" låg inbäddad i såsen. Gick från restaurangen med en obehaglig klump i magen. Andra rätter på lunchmenyn må ha varit bra, risotton var den sämsta jag ätit.

Datum för besöket: oktober 2023
Tack keskaka
Omdömet skrevs 23 september 2023 från mobil enhet

Vi var på en lillsemester och vi hade fått Den Lilla Krogen rekommenderat. Till vår glädje uppfyllde den alla våra förväntningar. Vi tog deras trerätters meny tillsammans med deras vinpaket. Mycket gott genomgående och de viner, som de valt, passade utmärkt till maten. Personalen var dessutom kunnig och hade ett trevligt sätt.

Datum för besöket: september 2023
Tack Oneyrus
Omdömet skrevs 1 augusti 2023

Beställde deras ’ Svensk ryggbiff från Dalsjöfors’. Den smakade endast ost och potatiskräm såg jag dessvärre inte skymten av.
Är du sugen på en köttbit med ost är det stället för dig.

Datum för besöket: juli 2023
    • Atmosfär
Tack Sebastian l

Resenärer som tittade på Den lilla krogen tittade också på

Skövde, Västra Götalands län

Besökt Den lilla krogen? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.