“Fräsch- och god thaimat”
Omdöme om Thai Silk

Thai Silk
Rankad som nr 4 av 150 Restauranger i Borås
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Buffé, Leverans, Uteservering, Bokningar
Beskrivning: Thai Silk är ett traditionellt thailändskt kök med en modern västerländsk prägel. Förutom en smakrik meny erbjuder vi en trerätters gourmétbuffé, shoppingbuffé och lunchbuffé.
Omdömet skrevs 15 juli 2018 från mobil enhet

Råvarorna är väldigt fräscha och bra, som sen tillagas av kocken framför dig, så maten är verkligen purfärsk. Jag kan varmt rekommendera det här.

Tack oscardevall

Omdömet skrevs 9 juli 2018 från mobil enhet

Trevlig personal mycket mat gott.buffen är toppen prisvärdig trevlig miljö ligger bra till rekommendera verkligen detta

Tack 92kerstinl
Omdömet skrevs 4 juli 2018 från mobil enhet

Väldigt god thai mat till överkomligt pris. Maten serveras som buffé med ett flertal olika rätter så som friterad fisk, kyckling och räkor. Fanns även olika sorters såser. Och lite andra goda maträtter. Och en enastående god köttfärsröra med chili. Åt så jag blev proppmätt. Så testa detta ställe och njut av riktigt god thai mat.

Tack 754pasit
Omdömet skrevs 20 juni 2018 från mobil enhet

Jag och min sambo åkte genom Borås när vi gjorde en road trip. Vi brukar åka in i städer vi passerar för att maten generellt är bättre en bit från vägarna. Det var lördag och därmed shopping buffé. Kostade 159 per person. Upplägget är att man börjar med förrättsbordet som bestod av olika friterade maträtter, spett samt grönsaker med olika såser till. Huvudrätten får man själv komponera. Man väljer mellan olika tunt skivade proteinkällor fläskkött, nötkött, kyckling, räkor, bläckfisk, crabfish. Därtill väljer man grönsaker och vilken woksås man önskar. Kockarna steker sedan allt på stekbord medan man väntar.
Fräscht och vällagat, jag bad om extra chili till, vilket inte behövdes för woksåsen var lagom stark.
Efterrätterna var alla nyheter för mig. Färgglada och fina, tror faktiskt att de var utan för många E-nummer.
Allt var välsmakande och riktigt gott. Väl värt en avstickare om man är på genomresa.

Datum för besöket: juni 2018
1  Tack lasselelle
Omdömet skrevs 19 juni 2018 från mobil enhet

God mat och trevlig personal. Mysig och fräsch restaurang där personalen är hjälpsam och tar hand om sina gäster på bästa sätt.

Datum för besöket: juni 2018
Tack 116ulrikaf

Resenärer som tittade på Thai Silk tittade också på

Borås, Västra Götalands län

Besökt Thai Silk? Berätta vad du tyckte!