“Jobbar man i ett textilföretag måste man gå hit!”
Omdöme om Textilmuseet

Textilmuseet
Rankad som nr 5 av 20 saker att göra i Borås
Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: 1-2 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Här finns allt från tidernas begynnelse fram till nutid där dagens textilstudenter lär sig yrket.
Intressant även för en person som inte arbetar direkt med klädproduktion (IT)

Tack p3riksson

Omdömet skrevs 5 mars 2018 från mobil enhet

Detta museum har allt, gamla fungerande textilmaskiner som använts (och fortfarande fungerar) i Borås textila historia! Sedan finns det olika utställningar av textil dåtid och nutid!
Det finns en stor samling med kläder ifrån alla möjliga perioder inom textilindustrin. Det är bara till att prova kläder och ha jättekul med många glada skratt! Du ska ha gott om tid när du är där tiden rusar för det finns så mycket att titta på att prova. Njut och ha kul!

Tack Tomas J
Omdömet skrevs 18 december 2017

Har varit med på två evenemang på Textilmuseet och det är riktigt häftiga lokaler. Både kunder och leverantörer har varit extremt nöjda.

Tack Nils M
Omdömet skrevs 14 september 2017 från mobil enhet

Mycket fint och prisvärt museum i fina lokaler. Utställningarna bytes regelbundet och entréavgiften är låg så det är definitivt något att gå på om man har tid över.

Det är rullstollsanpassat och det finns både toaletter och resturang i anknytning.

Tack Tintin L
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 5 september 2017

Entre 50:- här kan vi lära oss massor om dels Borås historia med textiler samt rullande utställningar se information
en härlig butik
just nu går det
köpa häftiga stövlar att ha när det regnar

Tack Marie-Louise L

Resenärer som tittade på Textilmuseet tittade också på

Borås, Västra Götalands län

Besökt Textilmuseet? Berätta vad du tyckte!