“Lunchbuffe”

Eest Restaurang & Sushibar
Rankad som nr 20 av 151 Restauranger i Borås
Kök: Sushi, Japanskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Buffé, Bokningar
Beskrivning: På Eest serverar vi Sveriges största sushibuffé. På lunchen kan du välja mellan 30-40 olika sorters bitar. På kvällen serverar vi sushi, dumplings, japanska/kinesiska/thailändska varmrätter.
Omdömet skrevs 31 oktober 2020 från mobil enhet

Brukar inte äta sushi men denna buffé smakade bättre än de jag har provat innan.
Många olika sorter med annorlunda smaker

Datum för besöket: oktober 2020
Tack jonasl201

Omdömet skrevs 8 september 2020 från mobil enhet

Många olika sushisorter att välja mellan. I min smak blir sushi inte detsamma när det är buffé och därav lägre betyg. I övrigt en Ok lunchrestaurang, dock liten och trång lokal så besöket blev inte långvarigt.

Datum för besöket: september 2020
1  Tack hjordis58
Omdömet skrevs 6 september 2020 från mobil enhet

Vi kom 14.10, alltså 50 min innan stängning och fick vända i dörren. När vi frågade om bord svarade hovmästaren att ”det är det som står framme är det som finns, vi gör ingen mer sushi nu”. Förstår att vi var sent ute men ambitionen borde alltid vara att servera gästen som kommer för att äta på din restaurang oavsett om det är vid öppning eller en timme till stängning.

Datum för besöket: september 2020
4  Tack jonatanrecenserar
Omdömet skrevs 9 juli 2020 från mobil enhet

Eest var förr en upplevelse med fantasirik sushi och prisvärt. Nu är det kass. Dåliga råvaror, personalen helt ointresserad och bara en stor besvikelse. Tack och hej vi kommer inte tillbaka.

Datum för besöket: juli 2020
2  Tack 676andreasa
Omdömet skrevs 7 juli 2020 från mobil enhet

Tyvärr Eest....att enbart överleva på den goda & fantasifulla sushibuffé ni serverar funkar inte. Ett restaurangbesök ska vara en upplevelse för fler sinnen än bara smak, & bemötandet är en stor del av den känsla man bär med sig hem från sitt besök. Sushin är det som sagt inget fel på, mer än att ett återkommande problem är att man helt enkelt inte hinner med att fylla på faten, även om det bara är halvfullt i lokalen. Så ett tips är att se till att vara där i tid för att inte mötas av halvtomma uppläggningsfat!
Trist nog hamnade vi i en ordväxling gällande den app som man kan använda för betalning, & ägaren själv höjde flera gången rösten så att flera av de övriga gästerna reagerade & undrade vad som stod på. Vi tackade båda för vårt besök när vi lämnade restaurangen men detta ignorerades helt av ägaren, som tyvärr inte alls verkade ha någon bra dag på jobbet. Oerhört tråkig attityd & jag undrar om man har råd att inte behandla sina kunder på ett mer respektfullt & ödmjukt sätt, speciellt med tanke på den rådande pandemin & vilka utmaningar det innebär för restaurangbranschen i sin helhet.

Känns egentligen överflödigt att skriva men det lär dröja innan vi besöker er igen..

Datum för besöket: juli 2020
1  Tack 968lv

Resenärer som tittade på Eest Restaurang & Sushibar tittade också på

Borås, Västra Götalands län

Besökt Eest Restaurang & Sushibar? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.