Abecita Popkonst och Foto
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Väl värt ett besök

Varierande fotomuseum i tre plan i Knalleland. Intresserad och kunnig personal som ger det extra ... läs mer

MattiasA34
Norrköping, Sverige
från mobil enhet
Fint museum

Ett väldigt fint museum. Det är roligt och snyggt jobbat grafiskt i trapphuset. Flera inspirerande ... läs mer

Omdömet skrevs 11 augusti 2021
silverochguld
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 70 omdömen

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Omdömet skrevs 22 september 2019 från mobil enhet

Abecita Konstmuseum visar konst som är lätt att ta till sig även om man, som jag, inte varit så konstintresserad. Coola foton och popkonst, mycket trevlig personal och allt detta finns i en gammal fabrik - detta måste ses! Måste!

Tack ramzze
Abecita K, Chef på Abecita Popkonst och Foto, svarade på det här omdömetSvarade 28 september 2019

Tack för ditt fina omdöme och vi niger och bockar för toppbetyget 5! Att vara tillgängliga för alla, oavsett kunskaps - eller intressenivå för konst, är precis vad vi strävar efter. Varmt välkommen tillbaka!

Vänliga hälsningar,
Michaela/Abecita Konstmuseum

Omdömet skrevs 22 september 2019

Väldigt trevligt bemötande och mycket fina utställningar. Trotts att jag inte har ett stort konstintresse så var besöket över förväntan.

Tack Stefanlekebo
Abecita K, Chef på Abecita Popkonst och Foto, svarade på det här omdömetSvarade 22 september 2019

Hej Stefan,

Vi är väldigt glada för så fint betyg och hoppas att ni kommer till oss snart igen!

Vänliga hälsningar,
Michaela, Abecita Konstmuseum

Omdömet skrevs 21 september 2019 från mobil enhet

Är du i Borås, passa på att besöka denna pärla. Fantastiska utställningar med fotokonst. Vi fick förmånen att se utställningar av Tom Svensson, Jonna Bergström m.fl
Får ni oxå chansen att få en guidad rundtur av museichefen, Michaela, så ta den!!

Tack matkar74
Omdömet skrevs 19 september 2019 från mobil enhet

Ett mycket intressant och luftigt museum för fotografisk konst. Fin basutställning och mycket intressant specialutställning av Kim Walls material. Bästa guiden Mikaela tillika museets chef.

Tack Birgitta A
Abecita K, Chef på Abecita Popkonst och Foto, svarade på det här omdömetSvarade 20 september 2019

Hej,

Tack för betyget, så roligt att ni var nöjda! Det var verkligen trevligt att ha er här - varmt välkomna tillbaka!

Mvh Michaela, Abecita Konstmuseum

Omdömet skrevs 17 september 2019

Fantastisk mottagande av museichefen som var väldigt kunnig och tog sig tid att visa mig runt! Ett museum med stora möjligheter där det händer mycket och lagom stort för att kunna ta till sig samtliga utställningar på samma dag.
Besöket avslutades med god fika, finns även möjlighet att köpa med sig kreativa saker hem från den lilla butiken.
Besöket passar hela familjen. Tack för en fin dag hos er!

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack jenla00

Hej,

Stort tack för ditt fina betyg, så glada vi blir! Varmt välkommen tillbaka när vi har nya utställningar! Vänligen, Michaela, Abecita Konstmuseum