Abecita Popkonst och Foto
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Rekommenderar ett besök!

En glad överraskning att Borås har ett så stort och spännande foto- och popkonstmuseum! Fina och ... läs mer

Omdömet skrevs för 2 dagar sedan
JessicaS2494
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Nästan som Fotografiska

Västs Fotografiska Ett gäng tjejer besöker detta mycket trevliga museum, där kaffet ingår i ... läs mer

Goldie564321
från mobil enhet
Läs alla 73 omdömen

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Omdömet skrevs 19 september 2019 från mobil enhet

Ett mycket intressant och luftigt museum för fotografisk konst. Fin basutställning och mycket intressant specialutställning av Kim Walls material. Bästa guiden Mikaela tillika museets chef.

Tack Birgitta A
Abecita K, Chef på Abecita Popkonst och Foto, svarade på det här omdömetSvarade 20 september 2019

Hej,

Tack för betyget, så roligt att ni var nöjda! Det var verkligen trevligt att ha er här - varmt välkomna tillbaka!

Mvh Michaela, Abecita Konstmuseum

Omdömet skrevs 17 september 2019

Fantastisk mottagande av museichefen som var väldigt kunnig och tog sig tid att visa mig runt! Ett museum med stora möjligheter där det händer mycket och lagom stort för att kunna ta till sig samtliga utställningar på samma dag.
Besöket avslutades med god fika, finns även möjlighet att köpa med sig kreativa saker hem från den lilla butiken.
Besöket passar hela familjen. Tack för en fin dag hos er!

Datum för upplevelsen: augusti 2019
Tack jenla00

Hej,

Stort tack för ditt fina betyg, så glada vi blir! Varmt välkommen tillbaka när vi har nya utställningar! Vänligen, Michaela, Abecita Konstmuseum

Omdömet skrevs 4 september 2019 från mobil enhet

Vi hade aldrig hört talats om detta museum förrän vi kollade in TripAdvisor. Åkte hit o blev glatt överraskade över hur bra det var.
Konsten och utställningarna höll mycket hög klass och storleken på museet är perfekt. Ofta hinner man tröttna på stora museer men detta blev perfekt längd att kolla över och insupa allt i ca2h. Kommer lätt rekommendera detta till mina vänner och åker gärna hit igen!

Tack Oscar B

Hej Oscar B,

Stort tack för ditt betyg och varmt välkomna tillbaka när det finns nya utställningar. Det värmer att läsa ett så initierat och positivt omdöme! Allt gott! Vänligen, Michaela, Abecita Konstmuseum

Omdömet skrevs 3 september 2019 från mobil enhet

Här finns såväl klassisk fotokonst som aktuell. Människans grymma utnyttjande av vilda djur, cirkus, trofejakt och selfies med djur som kan verka vara tama.

Nedskräpningen av våra hav med vackra men obehagliga bilder.

En utställning om Kim Wall som visar hennes journalistiska arbete över hela världen.

Ta god tid på Er, stressa inte.

Tack Claes S

Hej Claes, stort tack för att du tog dig tid att ge oss ett omdöme och så glada vi blir att det var så fint betyg! Hoppas du kommer tillbaka snart! Allt gott, Michaela, Abecita Konstmuseum

Omdömet skrevs 31 juli 2019 från mobil enhet

Grymt ställe! Gick runt på museet med flera intressanta utställningar. Kim Walls utställning var gripande och Tom Svenssons samt Jonna Bergströms naturbilder var fantastiska med ett viktigt budskap. Samtidigt beundrades vi även av popkonsten och väldigt fascinerande att se Richard Hamiltons konst.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack idasX3690WW
Abecita K, Chef på Abecita Popkonst och Foto, svarade på det här omdömetSvarade 14 augusti 2019

Hej,

så roligt att ni är nöjda med ert besök - tack för att du tog dig tid att skriva en recension här på Tripadvisor! Varmt välkommen tillbaka!

Mvh, Abecita Konstmuseum