Abecita Popkonst och Foto
Spara
Höjdpunkter från omdömen
Rekommenderar ett besök!

En glad överraskning att Borås har ett så stort och spännande foto- och popkonstmuseum! Fina och ... läs mer

Omdömet skrevs för 3 dagar sedan
JessicaS2494
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Nästan som Fotografiska

Västs Fotografiska Ett gäng tjejer besöker detta mycket trevliga museum, där kaffet ingår i ... läs mer

Goldie564321
från mobil enhet
Läs alla 73 omdömen

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.
Omdömet skrevs 3 september 2019 från mobil enhet

Här finns såväl klassisk fotokonst som aktuell. Människans grymma utnyttjande av vilda djur, cirkus, trofejakt och selfies med djur som kan verka vara tama.

Nedskräpningen av våra hav med vackra men obehagliga bilder.

En utställning om Kim Wall som visar hennes journalistiska arbete över hela världen.

Ta god tid på Er, stressa inte.

Datum för upplevelsen: september 2019
Tack Claes S
Abecita K, Chef på Abecita Popkonst och Foto, svarade på det här omdömetSvarade 20 september 2019

Hej Claes, stort tack för att du tog dig tid att ge oss ett omdöme och så glada vi blir att det var så fint betyg! Hoppas du kommer tillbaka snart! Allt gott, Michaela, Abecita Konstmuseum

Omdömet skrevs 31 juli 2019 från mobil enhet

Grymt ställe! Gick runt på museet med flera intressanta utställningar. Kim Walls utställning var gripande och Tom Svenssons samt Jonna Bergströms naturbilder var fantastiska med ett viktigt budskap. Samtidigt beundrades vi även av popkonsten och väldigt fascinerande att se Richard Hamiltons konst.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack idasX3690WW
Abecita K, Chef på Abecita Popkonst och Foto, svarade på det här omdömetSvarade 14 augusti 2019

Hej,

så roligt att ni är nöjda med ert besök - tack för att du tog dig tid att skriva en recension här på Tripadvisor! Varmt välkommen tillbaka!

Mvh, Abecita Konstmuseum

Omdömet skrevs 29 juli 2019

Har här sett den ena inspirerande fotoutställningen efter den andra. Personal med vänligt och hjälpsamt bemötande. Ett fik där man kan ta en vilopaus när man betar av våning efter våning. Bokförsäljning med varierat utbud.
Fotokvällarna, där fotografer visar sina bilder berättar om dem, brukar vara mycket intressanta. Dessa kvällar vill man inte missa.

Datum för upplevelsen: juli 2019
Tack HerrFrans
Abecita K, Chef på Abecita Popkonst och Foto, svarade på det här omdömetSvarade 31 juli 2019

Tack, Herr Frans, för ditt omdöme, vi blir väldigt glada!

Omdömet skrevs 28 juni 2019

Fantastisk utställning med bl.a. I Kim Walls fotspår, Tom Svensson och Jonna Bergström sanningen bakom bilden, deras bilder leder till eftertanke. Lägg sedan till Hans Perssons bilder från Studio 54 samt övriga konstverk så in man bara inte låte bli ett besök.

Datum för upplevelsen: juni 2019
Tack 653claesw

Tack för ditt omdöme - vi blir väldigt glada att läsa detta! Varmt välkommen tillbaka:)!

Omdömet skrevs 6 juni 2019

Sedan Hasse Persson knöts till museet är deras fotoutställningar alltid värda ett besök. Bra utbud av fotoböcker, betydligt bättre än Fotografiska i Stockholm. Och kaffe ingår i entrépriset.

Datum för upplevelsen: maj 2019
Tack analog-photo

Tack för ditt svar, så roligt att ni är så nöjda! Hasse Persson har varit med oss ända från början och det är roligt att höra att ni ser kvalitén i utställningarna - han är en mycket värdefull och uppskattad hjälp i vår verksamhet:)!