Spara
Höjdpunkter från omdömen
En dag med barnbarnet

Vi hade en jätterolig dag På Navet. Mitt barnbarn kille 9 år tyckte det var toppen med allt man ... läs mer

Omdömet skrevs 8 januari 2020
doris309
Borås, Sverige
från mobil enhet
Lördagsnöje

Våra barnbarn 8 och 6 år stortrivdes. Fanns mycket som fängslade dom. De fick pilla och greja ... läs mer

Omdömet skrevs 23 september 2019
982elisabetj
Göteborg, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 73 omdömen

Omdömet skrevs 14 augusti 2018 från mobil enhet

Vilket ställe! Hade en samling av ungar 4-12 år med mig och alla fann ngt att göra, även jag som vuxen. Tankvärt o prisvärt! Lätt värt resan från Göteborg. Vi spenderade 4 timmar här och skulle nog kunnat vara där minst en timme till. Schysst med möjligheter för egen picknick.

Datum för upplevelsen: augusti 2018
1  Tack vigilante_moose
Omdömet skrevs 6 augusti 2018

NAVET är landets mest genomtänkta science centre. Beläget "mitt i stan" med Högskolan, Textilmuseet och tekocenter som närmaste grannar. Gångavstånd till Borås resecentrum. Göteborg inom en timme med tåg - och buss (var tionde minut!). På Navet rör du dig i permanenta och tillfälliga interaktiva utställningar av högsta klass. Passar för hela familjen. (Navet är också ett lärcenter för skolklasser och lärare). På The Company Café intill äter du gott med 10% Navet-rabatt! Särskilt spännande är Bagdad, en världsberömd matematikavdelning i bästa "Tusen och en natt-miljö" med mängder av spel av olika slag. I avdelningen Tessan fanns tyg och andra material för barnen att arbeta med. Vi var där med barnbarnen, 10, 7 och 2,5 år - alla fann något som intresserade och roade. Kvalificerad och "lekkunnig" personal. Fin butik med kloka och spännande spel, böcker och andra souvenirer.

Datum för upplevelsen: juli 2018
1  Tack Lave T
Omdömet skrevs 6 augusti 2018 från mobil enhet

Väldigt trevligt ställe för både stora och små, gammal som ung. Man måste prova allt och det gör msn gärna.

Datum för upplevelsen: juli 2018
Tack 116ulrikaf
Omdömet skrevs 10 juli 2018

Mitt i Borås ligger Navet. Hit kan hela familjen gå för att lära sig det mesta om naturen, människan och hela vår jord. Och det på ett roligt sätt. Mycket experiment och ”prova på”.

Datum för upplevelsen: juni 2018
Tack MorganMalte
Omdömet skrevs 16 november 2017

Ligger centralt i Borås, med restauranger jätte nära. För liten parkering. Stora parkeringen är avsedd för personal och tillstånd behövs.

Datum för upplevelsen: november 2017
1  Tack Ervin D