Spara
Höjdpunkter från omdömen
Unikt hemsökt museum

En mycket speciell upplevelse. Många spännande föremål och märkliga energier i museet och ett fint ... läs mer

carinaaY9134IZ
från mobil enhet
Spännande upplevelse med trevligt bemötande!

En häftig och spännande upplevelse med mycket trevligt bemötande! Rekommenderas varmt, kul att få ... läs mer

S9892GZeriks
från mobil enhet
Läs alla 46 omdömen

Wow vilket fantastiskt ställe! Alla som har vägarna förbi borde komma och besöka detta hemsökta museum, det enda i Sverige! De har otroligt häftiga föremål där och vi har fått otroligt upplevelser från det stället! Ägarna finns med och vill gärna veta ens upplevelser, de är så trevliga och gästvänliga. Det är som att komma hem till någon! Ni som inte tror på det paranormala kan gå ändå bara för att titta på alla föremål de samlat på sig och läsa om olika händelser. De har även ett rum som de döpt till ”Borgvattnet”, där vissa föremål är original därifrån (som de även också äger uppe i Jämtland). När man kommer in blir det en mycket annorlunda stämning och atmosfär som ni bara måste uppleva! De har även en butik där de säljer merch och massa fräcka prylar som jag köpt en del ifrån såklart, mer ska det bli! Jag har varit där två gånger redan och ska snart dit igen, jag kommer aldrig få nog då det är olika händelser varje gång som sker. 10/10 helt klart!

Tack Linzzie

Annorlunda och spännande upplevelse. Trevligt bemötande och roligt med butik där man kan handla souvenirer m.m. Vi kommer absolut att åka tillbaka dit under sommaren.

Tack ninalO5482QX

Jag åkte ned till Borås tillsammans med min kompis och spökjägarkompanjon, utan någon egentlig förhoppning om att få vara med om något annat än att se på föremål som påstås vara hemsökta. Aldrig kunde jag ana att jag skulle påverkas så kraftigt av föremålen och atmosfären i lokalen! Jag rekommenderar dig att åka dit och kliva in med ett öppet sinne, för det här är verkligen en unik upplevelse!

Datum för upplevelsen: mars 2021
Tack Vixen-Maria

Hela besöket på Laxtons Hemsökta Museum var en total upplevelse. Redan i entrén började rysningarna som om jag välkomnades inte bara av två jordnära och fantastiskt trevliga ägare utan även av Museets mer osynliga gäster. Väl inne i Museet gick upplevelserna i spinn och vågor under hela besöket. Det som jag varit så nervös inför blev nästan en euforisk känsla och jag kunde stannat flera timmar till. Jag kommer definitivt återkomma fler gånger.

Tack Madeleine P

Atmosfären och upplevelsen är suverän med en bra fördelning av rummen. Jag fick uppleva flera saker där som inte går att förklara på naturlig väg. Det är synd att lokalen inte är större då det begränsar hur mycket man kan förnya utan att ta bort något.

COVID-19 begränsar antalet besökare men det var bara till fördel för stället. Det är stor risk att besökarna stör varandra. Ett förslag kan vara separata rum.

När det kommer till bemötandet finns det absolut inget att klaga på. Tony och Niclas umgås gärna med gästerna men ger dem samtidigt gott om utrymme att utforska på egen hand. Det märks att passionen för det paranormala finns där.

Jag rekommenderar minst ett besök på Hemsökt Museum och kommer själv göra det snart igen.

Datum för upplevelsen: mars 2021
Tack Jesper_Persson_1981