Spara
Höjdpunkter från omdömen
Unikt hemsökt museum

En mycket speciell upplevelse. Många spännande föremål och märkliga energier i museet och ett fint ... läs mer

carinaaY9134IZ
från mobil enhet
Spännande upplevelse med trevligt bemötande!

En häftig och spännande upplevelse med mycket trevligt bemötande! Rekommenderas varmt, kul att få ... läs mer

S9892GZeriks
från mobil enhet
Läs alla 46 omdömen

Hela besöket på Laxtons Hemsökta Museum var en total upplevelse. Redan i entrén började rysningarna som om jag välkomnades inte bara av två jordnära och fantastiskt trevliga ägare utan även av Museets mer osynliga gäster. Väl inne i Museet gick upplevelserna i spinn och vågor under hela besöket. Det som jag varit så nervös inför blev nästan en euforisk känsla och jag kunde stannat flera timmar till. Jag kommer definitivt återkomma fler gånger.

Datum för upplevelsen: april 2021
Tack Madeleine P

Atmosfären och upplevelsen är suverän med en bra fördelning av rummen. Jag fick uppleva flera saker där som inte går att förklara på naturlig väg. Det är synd att lokalen inte är större då det begränsar hur mycket man kan förnya utan att ta bort något.

COVID-19 begränsar antalet besökare men det var bara till fördel för stället. Det är stor risk att besökarna stör varandra. Ett förslag kan vara separata rum.

När det kommer till bemötandet finns det absolut inget att klaga på. Tony och Niclas umgås gärna med gästerna men ger dem samtidigt gott om utrymme att utforska på egen hand. Det märks att passionen för det paranormala finns där.

Jag rekommenderar minst ett besök på Hemsökt Museum och kommer själv göra det snart igen.

Datum för upplevelsen: mars 2021
Tack Jesper_Persson_1981

Servicen och berättelserna man får av dessa två jordnära killar som har hand om museet är helt fantastisk. Det är lite läskigt atmosfär i alla rummen, och alla klenod har en egen historia som man kan läsa om. När de berättar om alla gamla speglar de har i hallen och hur många som faktiskt speglat sig i dom, då får man en helt annan syn på speglar.

Datum för upplevelsen: april 2021
Tack 941idaa

Första besöket. Väldigt spännande. Många olika känslor. Blev känslomässigt berörd av ”någon annans känslor” under besöket. Var inte min känsla. Mycket kalla kårar och obehagskänslor.
Stämningsfull atmosfär.
Förbättringsförslag: ev byta ut föremål med jämna mellanrum för att besöket skall bli ”något nytt”. Ha mindre tid med ännu mindre grupper. 1,5 timma för 4 personer? Upplevde att när jag var där med min sambo att det var personer där som inte respektera att det var andra där. Pratades väldigt högt och det förstörde stämningen/fokus.
Jag hoppas att även när Corona är över att antalet besökare begränsas då risken annars är att stämningen förstörs och aktiviteten på museet minskar.
Över lag var upplevelsen positiv. Kommer definitivt besöka museet igen. Och grabbarna Tony och Niclas är supersköna killar som verkligen brinner för det paranormala. Två killar på helt rätt ställe!

Datum för upplevelsen: mars 2021
Tack annikaj862

Intressant och spännande. Fint arrangerat. Kul att prata med Tony och Niklas och höra dem berätta om div. saker. Väldigt trevliga båda två.

Datum för upplevelsen: maj 2021
Tack Logy123